Pesin mun ihanan untuvatyynyn ja nyt se on pilalla!!
Kaikki höyhenet/untuvat on siellä sellaisina paakkuina. Onko enää mitään toivoa saada se entiselleen?
Kommentit (16)
Meidän mummolan vintillä oli höyhentyynyjä, jotka oli täynnä matoja.
"Pese untuvatuotteet 60 asteessa, ja käytä vain puolet normaalista pesuaineen määrästä. Valitse mieluiten nestemäinen pyykinpesuaine, ja vältä huuhteluaineen käyttöä.
Ravistele ja tuuleta untuvapeitteet ja -tyynyt säännöllisesti, mutta pese niitä vain kerran tai pari vuodessa. Käytä tyynyn päällä mieluiten tyynynsuojusta, jonka voit irrottaa ja pestä useammin."
Pese untuvatuotteet 60 asteessa, ja käytä vain puolet normaalista pesuaineen määrästä. Valitse mieluiten nestemäinen pyykinpesuaine, ja vältä huuhteluaineen käyttöä.
Untuvatuotteet kuivataan kuivausrummussa pesun jälkeen. Laita kuivausrumpuun muutama puhdas tennispallo mukaan, sillä niillä untuvat ja höyhenet pöyhiytyvät kunnolla. Pysäytä rumpukuivaus muutaman kerran, ota untuvapeite tai tyyny ulos ja ravistele ennen kuin jatkat rumpukuivausta. Tämä nopeuttaa kuivatusta. Rumpukuivaa untuvatuotetta, kunnes täyte tuntuu täysin kuivalta ja tuoksuu raikkaalta.
niin pöyhi itse tyynyä kuivumisen aikana.
Itse olen monet untuvatakit pöyhinyt itse ja ovat ihan uudenveroisia.
Tietysti märkänä untuvat ovat klöntteinä ja ne on pöyhittävä!
En omista kuivausrumpua, joten siellä en ole sitä käyttänyt. Eli yritän pöyhiä, kiitos vinkistä. Tyynyä on tuuletettu viikottain. Ostin sen viime talvena, joten uutta en ihan nyt haluaisi ostaa..
Olen yrittänyt huoltaa tyynyä ohjeen mukaan, joten harmittaa, jos meni nyt pilalle.
Tyyny pitäisi muutenkin vaihtaa uuteen vuoden välein.
vuoden välein uuteen vaihtavat ovat varmasti aktiivisesti miettineet, mitä niille kaikille vuoden käytetyille tyynyille sitten tehdään?
todella hitaasti. Laita ilmavaan paikaan ja silloin tällöin möyhi tyynyä ja "irroittele" pahimpia paakkkuja. Hyvä siitä tulee :) Itsekin luulin, että pilasin tyynyni ja se tuoksahtikin märkännä pitkään ummehtuneelle, kunnes tyynystä tuli kuiva ja samalla ulkoilman raikas.
entä jos päälys suoja ei lähde koko tyynystä pois niin mitä silloin pitäisi tehdä minun yksi tyynyistä nyt on joutsen merkinen ja vetoketjulla sitä ei saa oikein poistetua mikä neuvoksi joutsen pesu ohje on kyllä laitetu himeästi en selvästi mikä se nyt oli
laura kirjoitti:
entä jos päälys suoja ei lähde koko tyynystä pois niin mitä silloin pitäisi tehdä minun yksi tyynyistä nyt on joutsen merkinen ja vetoketjulla sitä ei saa oikein poistetua mikä neuvoksi joutsen pesu ohje on kyllä laitetu himeästi en selvästi mikä se nyt oli
oletpasinäselväsanainentästäonhelpposanoamitäsinäkysyijamitähaluatvastaukseksi
Ei se ole pilalla! Jatka pöyhimistä.
Vierailija kirjoitti:
Se saattaa olla haiseva raato, joka pitää heittää pois.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tyyny ole jo entinen. Tyyny on pesty 9v sitten.
Kyllä se pöyhiintyy kuivuessaan. Käy vain usein pöyhimässä sitä kuivumisen aikana. Untuvatakkini oli pesun jälkeen ihan littana, jossa kaikki höyhenet oli paakkuina. Mulla ei ole kuivausrumpua. Pelkäsin jo pilanneeni takkini, mutta se palautui ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se saattaa olla haiseva raato, joka pitää heittää pois.
Aliban tyynystä löytyi 🤮
Kysy kavereilta. Varmaan jollakin on kuivausrumpu tai sitten itsepalvelupesula.
Pitkään ja matalalla lämmöllä? Jos et niin pilalle meno ei liene yllätys..