Maksoin sit siitä ilosta että "pääsin" kirpparille myymään
On vähän tyhmä olo nyt.
Kahden viikon pöytävuokra maksoi enemmän kuin mitä sain myytyä tavaraa.
Maksoin siis siitä hyvästä, että sain tuntitolkulla pestä ja silittää lasten vaatteita, etsiä myytäviä tavaroita, kirjoitella ja lätkiä niihin hintalappuja, viedä ne kirpparille ja järjestellä pöytää aina muutaman päivän välein...
Voiskohan tän jotenkin laittaa jonkun myyn syyksi? Voisinko syyttää vaikka huonoa säätä? Miestä? Anoppia?
Kommentit (27)
Ulkokirppikset tai sitten menee taas sisällä kun koulut alkaa ja ihmiset palailivat lomilla. Sitten etsitään sksyvaatteita. Minä tein huhtikuussa 1200 euroa voittoa lastenvaatteita kolmess viikossa:)
Sellaiseen jossa käy paljon asiakkaita
juuri sain 10 e per käytetty paita, 80 e talvihaalarista, 75 e talvitakista, lasten housuita 15 e kpl jne. Ei maksa mitään huutis. Ottaa vaan kuvan ja tekee ilmotuksen. menee alle minuutti, postitus 15 sek ja kuitenkin tienannut lähes omat takaisin ja siis ihan käytetyistä vaatteista kyse. En voi käsittää et joku vuokraa jotan kirppispöytiä. Olen tienannut vanhoilla vaatteilla yli tonnin parissa kuussa. Omista nukkaisita vaatteistakin saa ihan ok hinnan eli eism. 10 e n. 5 nukkaista vaatetta.
Myy huutonetissä. Vaikka sekin on vaivalloista, niin ei ainakaan tarvitse maksaa kuin vuodessa 10 euroa tunnistautumisesta, eikä sekään ole pakollista.
mikä 10 euron maksu?? Mistä se menee?
Olen itse käsittääkseni tunnistautunut, mutta en ainakaan ole halunnut ostaa mitään maksullista palvelua. Pitäisikö huutiksen käytöstä maksaa, vai?
kävi kirppariuran alussa myös niin, että jäimme tappiolle, mutta paikanpitäjä maksoi sen. No, olimme varanneet pöydän jo toiselle kirpparille, mihin oli jonoa, ja myimme siellä tavaroita lähes vuoden joka viikko voitollisena! Valikoima toki vaihteli eli joskus oli keräilyastioita, jolloin voittoa tuli paljonkin, joskus vain jokunen euro. Mutta paikka vaikuttaa paljon. Noin jälkeenpäin ajatellen se eka kirppis on aika ankea paikka, samoja sotkuisia pöytiä vuodesta toiseen (onkohan ne jotain tuttujen pöytiä, ei voi kannattaa!), itsekin ostan mieluummin sieltä, missä voitolla myytiin.
Muuten olen oikeastaan aika kyllästynyt kirpparimyyntiin. Lastenvaatteita ei juuri kannata viedäkään, ne ei mene edes viidelläkymmenellä sentillä (siis merkittömät, siistit sisävaatteet), itse noita kyllä ostelen. Musta olisi kiva ajatella, että kirpparit ovat ekologista elämäntapaa, jossa ostetaan ja myydään tarpeellisia tavaroita, mutta lähinnä menee joutava himphamppu ja keräilyastiat. Käyttövaatetta ei halua kukaan.
Työtä kirpparihomma vaatii ihan jonkin verran, joskin se hinnoittelu ym. oli minusta ihan hauskaa. Mutta hinta kannattaa tosiaan laskea myös sille, jos autolla käy paikan päällä! Muutaman euron voitto sulaa nopeasti autoilukuluihin.
en jaksa alkaa sitä myymään kun kaikesta vaivannäöstä saisi kuitenkin vain vähän rahaa
syyskuulle. Ensinnäkin sain hyvällä paikalla olevan pöydän ja toisekseen on hyvää aikaa hinnoitella. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun edellisenä päivänä hullun lailla laittaa niitä hintalappuja ja silitellä vaatteita.
Mulla on isoja Bilteman kasseja (semmosia kun ikean) ja sitä mukaa kun huomaan kotonani jotain, minkä voisin myydä, lätkäisen hintalapun ja laitan kassiin odottamaan. Toki välillä pitää ihan kaappeja penkoakin, mutta en jätä viime tippaan hinnoitteluhommaa. Sit toki jos tavara meinaa loppua kesken, hinnoittelen lisää.
Tällä konstilla tulee yleensä 100-300 euroa voittoa, riippuen tavarasta.