Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miks ihmiset ei sano, jos ovat kipeitä!

Vierailija
20.07.2012 |

Mul on puolivuotias vauva ja oon jo monen monta kertaa mennyt sovitusti kylään ja sit siel on joku perheenjäsen kipeänä. Tällä viikolla kävin synttäreillä, siellä perheen äiti kipeänä. Sanoi vielä, että tää yskä on ollut tosi sitkeä, mut ei varmaan tartu, kun on ihan loppumassa. Ja että hän ei koske vauvaani varuilta. Sit meen vessaan tai johonkin ja jätän vauvani äidilleni. Takasin tullessani vauva on tämän sitkeän yskän sylissä. Tänä aamuna lapsen ääni on ihan maassa. VITTU KIITTI!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli vauvasi antanut köhäakalle?

Vierailija
2/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli vauvasi antanut köhäakalle?

En kehannu ku oli niin paljon sukulaisia koolla. Mä en ymmärrä, miten mun äiti oli niin tyhmä! Se on kaikis asiois kyl tommonen. Se ois mm. lämpimäl ilmal jättänyt mun vauvan auton turvaistuimeen nukkumaan, kun käytiin asioilla yhdessä. Sen mielest ei haittaa, kun ei ole niin kuuma. Sanoin, et kyl se vähän haittaa ja vaik ei ois kuuma tai kylmä tai mitään, niin lasta ei jätetä yksin autoon piste! Joku voi törmätä autoon, sähköoviin voi tulla vika, vauva voi herätä ja hätääntyä. jne jne jne. En kyl hänelle hoitoon vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaks vaihtoehtoa: oot ihan vaan kotona yksin vauvan kanssa tai otat riskin että jostain joku sairaus iskee.

Vierailija
4/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaks vaihtoehtoa: oot ihan vaan kotona yksin vauvan kanssa tai otat riskin että jostain joku sairaus iskee.

Mut musta olis kauheen kiva, jos asiasta ilmoitettas etukäteen, et vois harkita kyläilyä. Ei viitsi sit siinä ovella pyörtää ympäri ja lähteä kotiin. Sekin ykireagointia. Kaikki lapset sairastaa joskus, mut kyl mä ite kerron ihmisille, joil on pieniä, jos oon ite kipeä. Ei niiden tartte sit yllättyä tullessaan. Kuuluu hyviin tapoihin mun mielestä! Sanon niillekin, joilla ei ole lapsia. Ei jotku aikuisetkaan halua kipeiden seuraan varsinkaan, jos on jotain tärkeää itsellä tulossa. Toisten huomioon ottamista tässä peräänkuulutan.

AP

Vierailija
5/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut musta olis kauheen kiva, jos asiasta ilmoitettas etukäteen, et vois harkita kyläilyä. Ei viitsi sit siinä ovella pyörtää ympäri ja lähteä kotiin. Sekin ykireagointia. Kaikki lapset sairastaa joskus, mut kyl mä ite kerron ihmisille, joil on pieniä, jos oon ite kipeä. Ei niiden tartte sit yllättyä tullessaan. Kuuluu hyviin tapoihin mun mielestä! Sanon niillekin, joilla ei ole lapsia. Ei jotku aikuisetkaan halua kipeiden seuraan varsinkaan, jos on jotain tärkeää itsellä tulossa. Toisten huomioon ottamista tässä peräänkuulutan. AP

tuo ylempi kommenttini on vaan juurikin se mitä olen joutunut toteamaan. Nyt kun lapsia on kolme ja vanhin koulussa ei vauvaa pysty kauheen hyvin suojaamaan muutenkaan. Ihmiset eivät vaan ole kauhean kohteliaita ja ihan rehellisesti, en enää osaa itsekään pitää tavallista flunssaa tautina. Eli voi olla ihan siitäkin kyse, mitä kukin mieltää sairaudeksi.

Vierailija
6/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minun mielestä ole edes kyse siitä onko vauvaa vai ei, minunkin vauva on jo 19-v., mutten minä silti halua itseenikään kaikkia tartuntatauteja ehdointahdoin yrittää tartuttaa. Tottakai sitä itse tietää, jos vaikka on toipilas ja vastustuskyky alhaalla niin välttelee uutta tautia, jos mahdollista! Eikähän se ole vauvaakaan mukava hoitaa, jos itse sairastaa.

Vierailija
7/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut musta olis kauheen kiva, jos asiasta ilmoitettas etukäteen, et vois harkita kyläilyä. Ei viitsi sit siinä ovella pyörtää ympäri ja lähteä kotiin. Sekin ykireagointia. Kaikki lapset sairastaa joskus, mut kyl mä ite kerron ihmisille, joil on pieniä, jos oon ite kipeä. Ei niiden tartte sit yllättyä tullessaan. Kuuluu hyviin tapoihin mun mielestä! Sanon niillekin, joilla ei ole lapsia. Ei jotku aikuisetkaan halua kipeiden seuraan varsinkaan, jos on jotain tärkeää itsellä tulossa. Toisten huomioon ottamista tässä peräänkuulutan. AP

tuo ylempi kommenttini on vaan juurikin se mitä olen joutunut toteamaan. Nyt kun lapsia on kolme ja vanhin koulussa ei vauvaa pysty kauheen hyvin suojaamaan muutenkaan. Ihmiset eivät vaan ole kauhean kohteliaita ja ihan rehellisesti, en enää osaa itsekään pitää tavallista flunssaa tautina. Eli voi olla ihan siitäkin kyse, mitä kukin mieltää sairaudeksi.

mulla vasta eka muksu ja ylisuojelen kaikessa. Sit hermostun, jos suojaus pettää jostain pääst. Pakko löysää pipoa tai tuun hulluks enneku lapsi on vielä ees koulussa. :D

Vierailija
8/8 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vasta eka muksu ja ylisuojelen kaikessa. Sit hermostun, jos suojaus pettää jostain pääst. Pakko löysää pipoa tai tuun hulluks enneku lapsi on vielä ees koulussa. :D

Eräs ystäväni ei koskaan kerro etukäteen, mutta sitten kyläilyn aikana käy sivulauseista ilmi, että vanhin lapsi oksensi alkuviikosta, keskimmäisellä on antibioottikuuri sitkeästä nuhasta ja yskästä ja nuorimman päiväkodissa on ollut vesirokkoa liikkeellä. LÄhes aina ollaan saatu ne taudit!

Ymmärrän, että kolmella lapsella on aina jotain pientä nuhaa tai köhää ja että muuten ei tavattaisi ikinä. Silti haluaisin mieluummin itse tehdä sen päätöksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi