Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltaitkut ja vetkuttelu

Vierailija
19.07.2012 |

Miten ihan oikeaoppisesti pitäisi suhtautua 3-vuotiaaseen, joka parkuu sydäntäsärkevästi äitiä sängyssään joka hiivatin ilta. Pelottaa, on jano, on nälkä, on asiaa... Tai sit muuten vaan parkuu "äitiiiii!!!!!" Ihan sama mihin aikaan lykkäät tenavan nukkumaan.

Saako se jotain traumoja, jos annan huutaa?

(Aiemmin mennyt ihan nätisti nukkumaan ilman mutinoita...)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nuo pelot ja eroahdistus aktivoitua, joten Älä ajattele että se huutelisi ilkeyttään. Älä silti lähde mukaan mihinkään juoksuttamiseen.

Teet sille selväksinettä 20:30 alkaa vanhempien oma aika, jonka jälkeen vanhempia ei tarvi häiritä. Jos on jano niin voi hakea itse vettä, jos on pissahätä niin voi käydä itse pissalla, ei siitä tarvi äitille ilmoittaa(tietty voit pyyhkimässä käydä)

Jätä lastenhuoneen ovi auki jotta arjen äänet kuuuvat huoneeseen, ne antavat turvaa.

Jos tilanne ei muuten rauhoitu niin mene ovensuuhun istumaaan vaikka lehden kanssa, selin huoneeseen, niin lapsi näkee että et ole kaukana, ja saa turvaa. Josnlapsi alkaa jotain kysyå tai vinkua niin voit ilmoittaa että nyt et enää vastaa, on nukkuma-aika. Istut vaan sitkeesti siinä reagoimatta huuteluun. Mun mielestä siis ton ikäsen voi antaa huutaa muttei yksin voi jättää murheensa kanssa, sun pitää olla näkvyillä.

Vierailija
2/2 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapselle valmiiki vesimuki huoneeseen. Päästä vessaan jos on hätä....

Meillä autto näihin "iltatestauksiin" lupa lapselle, että huoneessa saa leikkiä hetken mutta omassa huoneessa pitää pysyä. Tietty tätäkin komentoa testaillaan aina silloin tällöin mutta hyvin toimii suurelta osalta.

Yksi loistava keino mikä meillä auttaa on, että lupaan tulla kohta katsomaan, mitä lapsi tekee. Ja käynkin ja kehun kuinka hienosti huoneessa leikitään. Kun lapsi siirtyy sänkyyn käyn peittelemässä ja lupaan tulla kohta taas katsomaan. Näin lapsi ei ahdistu yksinolostaan. Alussa piti käydä useammin, nykyään voi olla, että en ehdi käydä kertaakaan kun lapsi jo nukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän