Raskaana ja syön mielialalääkettä jota ei sais - voiko lopettaa "seinään"???
en saanu lääkäriäni nyt kiinni - mikä on se tietopalvelu josta voi kysyä??
Jos menkat vasta myöhässä muutaman pvän ja jut plussasin, onko voinu jo käyny vahinkoa? :((((((
Kommentit (12)
Mä lopetin Efexorit seinään heti kun plussasin,ja oireet olivat aivan hirveät kyllä..päässä surisi ja huimasi koko ajan mutta pääsinpä äkkiä siitä eroon.
Teratologisesta tietopalvelusta voit tietty kysyä
Vähennät ensin viikoksi puoleen, siitä vielä viikoksi pulitat ja sitten lopetat. Jos vasta olet raskautunu niin eihän sulla ole edes samaa verenkiertoa vielä vauvan kans, joten huoli pois.
joka lienee just ton Efexorin halvempi rinnakkaisvalmiste :/
ap
Minuakin kiinnostaa mikä lääke mahtaa olla kyseessä? Itse syön tällä hetkellä lamictalia ja olen raskaana. Deprakinen lopetin kerrasta kun huomasin raskauden.
Kerroppas mikä lääke niin voidaan osata auttaa
Voinet hyvin odottaa sen päivän pari, että saat lääkäriin yhteyden. Jos et saa omaa lääkäriäsi kiinni, niin etkö voi olla yhteydessä terveyskeskukseen? Jos syöt suuria määriä lääkettä, niin saat todennäköisesti rajuja vieroitusoireita jos lopetat sen käytön seinään. Ja se tuskin on hyväksi lapselle, varsinkin jos raskaus on vielä varhaisilla viikoilla. Jos haluat voit tietysti vähentää lääkemäärän omin päin esim. puoleen aikaisemmasta ja jatkaa näin siihen että neuvottelet lääkärin kanssa.
ja siihen voi mennä pari kolmekin kuukautta,joten on siinä jo siinä vaiheessa vauvaankin yhteys
Ei minkäänlaisia mielialalääkkeitä, kuten ei useimpia muitakaan pitkään käytettyjä lääkkeitä.
Ei sitä samaa verenkiertoa ole missään vaiheessa raskautta. Mutta kyllä lääkkeet, alkoholi ym. vaikuttavat heti kun raskaus on alkanut. Jotkut lääkkeet pitää lopettaa jo kuukausia ennen kuin tulee raskaaksi.
Eii se ole kielletty raskausaikana, vain muutama viikko ennen synnytystä annostusta on parempi laskea ettei syntyvälle vauvalle tule oireita. vaikea masennus on paljon vaarallisempi sekä vauvalle että äidille! Lue nyt ihmeessä se pakkauksessa oleva ohje!
tuota en kyllä ottaisi. Lääkäri yritti tuputtaa tuota ja tulosti mulle tutkimustuloksia lamictalista. Ne luettuani jäi kyllä lääke ottamatta.
Minuakin kiinnostaa mikä lääke mahtaa olla kyseessä? Itse syön tällä hetkellä lamictalia ja olen raskaana. Deprakinen lopetin kerrasta kun huomasin raskauden.
Kerroppas mikä lääke niin voidaan osata auttaa
Se käy raskaana olevalle. Ihan on sallittujen listalla.
Olen raskaana ja syön mielialalääkettä, enkä aio lopettaa. Ehkä vähennän loppuraskaudesta.