Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asuuko Käpylässä somaliperheitä?

Vierailija
19.07.2012 |

Mulla meni nyt viimeinen hermo somalipoikiin! Tytär ei suostu enää menemään leikkipuistoon koska paikalliset somalipojat ( Malmilla) kiusaavat ja ovat väkivaltaisia. Asiaa on nselvitetty puiston henkilökunnan kanssa ja koulussa opettajan ja rehtorin kanssa, mutta muu ei auttanut kuin koulun vaihto. Nyt sitten kuopus sai polvesta leukaansa ja nyrkistä mahaansa leikkipuistossa, kun somalipoika ei halunnut päästää häntä kiipeilytelineeseen. PRKL! Ymmärtäisin jos asuisimme Somaliassa, muuttaisin näissä olosuhteissa takaisin USomeen. Mutta ei , olenn suomalainen ja asun Suomessa mutta molemmat lapseni joutuvat pelkäämään somaleita jo lapsena! En voi vakuutella heille että ei tarviste pelätä, koska selvästi tarvitsee. Minua ei kiinnosta että osa niistä somaleista on varmaan ihan normaaleja, jos pienikin joukko saa tehdä mitä lystää se pilaa koko homman. Nyt katselen toista asuinaluetta, mutta joka puolella näyttää olevan somalialaisia. Käpylässä olis kiva miljöö, onko siellä paljon somaleita? Tytär menisi sihhen yhteiskouluun tokalle luokalle. Please, kokemuksia ja asiallisia vastauksia!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan puu-Käpylässä.

Malmilta on kyllä ihan hyvä päästä pois, on aika masentava paikka jotenkin. Asuin siellä opiskelijana ja pidin kamalana slummina.

Vierailija
2/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna katsomaan on tursotiellä, kartasta ainakin näyttäis olevan pientalovaltaista aluetta vaikkei ilmeisesti ihan sitä Puu- Käpylää. Ensi viikolla tulee toinen talo, katsotaan kumpi olis parempi. Mutta pakko on päästä tavalliseen elämään, en voi koko lomaa nököttää lasten kanssa kotona:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muka häätää näitä pentuja pois sieltä? Miksi ne yleensä siellä VALVOO jossei ne tee mitään.

Vierailija
4/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna katsomaan on tursotiellä, kartasta ainakin näyttäis olevan pientalovaltaista aluetta vaikkei ilmeisesti ihan sitä Puu- Käpylää. Ensi viikolla tulee toinen talo, katsotaan kumpi olis parempi. Mutta pakko on päästä tavalliseen elämään, en voi koko lomaa nököttää lasten kanssa kotona:(

on kyllä ihan eri maailma kuin Malmi, semmoista lämpimän kylämäistähän täällä on, hyvä paikka lasten kanssa asua :) Eikä joka puolella notku epämääräistä porukkaa kuten Malmilla, eikä tosiaan ole noita ulkomaisia moniosaajia koulut täynnä.

Vierailija
5/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien kanssa ja pojat virnistelee " anteeksi". Tänään 6v pojan somaliäiti alkoi huutamaan minulle että mun 4v koski hänen poikaansa ensin. Siis omani yritti tarttua somalipojan kanssa samasta kiipeilytelineestä joka oli hippaleikin turva. Sinne jäi somaliäiti räyhäämään ymmärtävän ohjaajan kanssa kun minä lähdin itkevän poikani kanssa kotiin. Tytön tapauksessa masioita selvitettiin koulussakin, ja opettajat nuhtelivat tyyliin" soo soo, ie saa tehdä" ja pojat virnuilivat. Rehtorikin oli tyytyväinen tähän ja taas sama meno jatkuu. Koulun vaihto euttoi lastani, mutta ip- kerho oli pakko lopettaa ja mummo hoiti kevään koulun jälkeen. Mua niin harmittaa ja risoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi