Onko mielestänne ok, että mopoilijat ajavat (kiellettyjä) pyöräteitä pitkin?
En voi ymmärtää vanhempia, jotka sallivat tällaisen omilta lapsiltaan. Hurjastelu pyöräteillä on yleistä kulmillamme, mutta poliisi ei ehdi puuttumaan. En päästä omia lapsia pyöräilemään enää yksin, vaara vaanii...
Kommentit (7)
päästää kevyen liikenteen väylille ollenkaan. Siellä on ihan riittävästi porukkaa ilman niitäkin ja valitettavan usein mopoilijat on niitä, jotka kaikkein huonoiten niitä sääntöjä noudattaa. Lisäksi ovat siellä niitä, jotka isoimpina aiheuttavat haaverin sattuessa pahinta jälkeä.
Onneksi täällä Helsingissä on mopoja verrattain vähän. Nuoriso pääsee liikkeelle ilman niitäkin.
se ei ole sallittu pyörätie.
Jotkut kun kokee oikeudekseen poistaa niitä sallittu mopoille lisäkylttejä.
Rupee kannattaa mopojen alimman nopeuden nostoa, ja siirtoa ajoradalle.
Siihen on syynsä että mopoilu pyöräteillä kiellettiin. Mutta luultavasti olivat juurikin noiden samojen vanhempien kakaroita jotka aikaisemminkin kaahailivat ja aiheuttivat vaaratilanteita. Kun ei välitetä niin silloin ei vaan välitetä.
Eikä musta ole ok sekään, että pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä. Eikä jalankulkijoiden paikka ole pyöräteillä yhtään sen enempää kuin ajotiellä.
Etenkin Helsingin keskustassa ja Töölössä, missä itse asun, on liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden kannalta aika olennaista se, että liikennesääntöjä noudatettaisiin. Itse pyöräilen paljon keskusta-alueella, sääntöjen mukaisesti, enkä ole joutunut vaaratilanteisiin. Pelko ei ole syy rikkoa liikennesääntöjä, jos ei uskalla, jättää pyörän kotiin.
Ja toki muistutan niitä Mechelininkadun jalkakäytävällä pyöräileviä urpoja siitä, että kyseessä ei ole pyörätie, kun satumme kohdakkain.
Puuh, tämähän meni kirkkaasti off topiciksi ;-)
jotka on suorittaneet teoriakokeen hyväksytysti. He siis tuntevat liikennesäännöt, vaikka eivät välttämättä niistä piittaa.
Enemmän minua haittaavat fillaristit ajoradalla. Heillä kun ei ole sinne mitään asiaa, jos vieressä on pyörätie.
En oikeasti tiedä yhtäkään poikaa joka mopoilis niin kuin kuuluukin. Jos minä saisin päättää mopot kiellettäisiin pikku pennuilta. En voi käsittää miksi 15 vuotias kakara saa ajaa mopolla. Ei mene minun ymmärrykseeni.
Mielestäni ei ole ok että mopoilijat ajavat mopoilta kielletyillä pyöräteillä mutta mielestäni moottoripolkupyörällä eli mopolla pitäisi aina saada ajaa pyöräteillä.
Js teidän lapset ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan ja varovasti ja väistää siellä pylrätiellä, he eivät ole valmiita sinne ollenkaan. He ajavat siellä sitten jalankulkijoiden päälle ja aiheuttqvat vahinkoaja sotkevat toisten vaatteita.