Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä vanhusten palvelutalossa, kysyttävää?

Vierailija
19.07.2012 |

Yövuoron kaipailen tekemistä, niin voisin vastailla kysymyksiin :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäkodissa.

Mä olen aina miettinyt, että onko työ palvelutalossa miten yksitoikkoista? Eikös teillä ole aika hyväkuntoisia asukkaita? Tarvitsevatko paljon avustamista?

Mitä teet yövuorossa muuta kun päivystät? :)

rauhallista yötä!

Vierailija
2/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asassa meidä asukkaat ovat todella huonokuntoisia. Tässä mun omassa kerroksessa yhdestätoista asukkaasta yksi kävelee rollaattorin avulla (melkein kuuro ja sokea, todella vahdittava kun eksyy osastolla), kolme pyörätuoliin avustettavaa (todella raskaita, melkein jalattomia ja kaksi ottaa kiinni mistä saa). Loput vuodepotilaita. Kaksi, hyvänä päivänä kolme, syö itse, loput syötettäviä. Hoitajille kuuluu asukkaiden hoitamisen ja syöttämisen lisäksi ruuan jako, astioiden lajittelu ruokailun jälkeen (palvelutyöntekijät tiskaavat), ruoka-, vaippa-, liinavaate- ja varastotilaukset ja tietysti kaikkien tilausten purkaminen oikeille paikoilleen, ulkoilutus ja muu viriketoiminta. Aamuvuorossa kaksi tai kolme hoitajaa, iltavuorossa kaksi.

Yövuorossa mulle kuuluu kaksi kerrosta, toisessa on sitten liikkuvampia asukkaita, onneksi kyllä nukkuvat yöt hyvin. Päivystän, kierrän muutaman kerran kaikki huoeet, käännän vuodepotilaat 2-3 kertaa, tarvittaessa avustan vessakäynneissä. Teen paperitöitä mitä ei päivällä ehdi tehdä, tilauksia jos päivävuorolaiset eivät ole tehneet ja autan tarvittaessa muita yökköjä. Tänä yönä ei (onneksi) ole mitään tekemättömiä töitä, ja hereillä en ole vielä nähnyt yhtäkää asukasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työ siellä on? Kuinka paljon asukkaita, minkä kuntoisia? Kuinka paljon teillä on henkilökuntaa?

Oon miettinyt työpaikan vaihtoa, kun tämä työ tuntuu usein aivan liian raskaalta :/ Kiinnostais kuulla minkälaisia vaihtoehtoja on :)

Vierailija
4/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan päivässä ainakin kymmenen vaippaa, keskimäärin ehkä 12. Riippuu tietysti työntekijöitten määrästä. Jos on kaksi, niin kaikki tehdään yhdessä, eli osallistun jokaisen vaipan vaihtoon. Jos hoitajia on kolme, niin asukkaita voidaan jakaa, ja vaippojakin tulee tietysti vähemmän yhdelle vaihdettavaksi.

Vierailija
5/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työ siellä on? Kuinka paljon asukkaita, minkä kuntoisia? Kuinka paljon teillä on henkilökuntaa? Oon miettinyt työpaikan vaihtoa, kun tämä työ tuntuu usein aivan liian raskaalta :/ Kiinnostais kuulla minkälaisia vaihtoehtoja on :)

joka kerroksessa seitsämän. Vuorossa on aina yksi hoitaja joka kerroksessa, paitsi yöllä valvotaan yksin. Asukkaiden kunto vaihtelee paljon. Jotkut on ihan täysin avustettavia kaikissa toimissa, muutama on melko omatoiminen tarvitsevat apua lähinnä vaan pesuissa. Sitten on ihan täysin dementoituneita, ja ajoittain saattohoitopotilaita.

Itse en koe työtä kovin raskaaksi vaikka välillä kiire on, kun yksin on tehtävä kaikki. Me tiskataan astiat (koneessa tottakai) valmistetaan iltaruoka, päiväruoka tulee keittiöltä. Jotkut asukkaista on kahden autettavia ja silloin toisesta kerroksesta tulee hoitaja avuksi.

Yöllä kierretään huoneet 2-3h välein, katetaan pöydät aamuksi, käytetään tarvittaessa asukkaita wc:ssä, kuivitetaan yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän