Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri paikalla

Vierailija
18.07.2012 |

haluatko kysyä jotain?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin hammaslääkäri hoitaa ensin tulehduksen pois kevyemmillä toimenpiateillä. Vasta kun tulehdus rauhoittunut voidaan kivuttomasti puudutuksessa tehdä esim. jh tai poisto

Juuressa voi olla krooninen tulehdus joka ei piittaa sun määräämistä antibiooteista vittuakaan

Vierailija
62/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin ikään asti vastuu on ehdottomasti vanhemmilla. Valitettavasti kunnassa ei nykyään ole riittävästi aikaa koululaisten valistukseen.

Toki nyt voit huolehtia, ettei esim. uusia reikiä tule.

Ja aina hammaslääkäriltä voi kysyä henk.kohtaisia

hoito-ohjeita aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

krooninen tulehdus ei onneksi särje!

Jotakin minäkin tiedän. Akuutit särkevät!

Hyvää yötä

Vierailija
64/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö peukaloaan ja toinen etumaitohammas kasvaa nyt sen takia vähän linkkuun. Tuleeko pysyviin hampaisiin samanlainen vinous eteen? Sitten ei tietenkään enää peukaloa syö..

Vierailija
65/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkää hampaidenpesua ihan paniikissa. Olen yrittänyt kaikki lempeät keinot, mikään ei auta. Ongelmaa ei ollut pienempänä, mutta ilmeisesti tässä taannoin, kun hampaita oli tulossa, niin sattui se harja jotenkin ja sen jälkeen on harjaus ollut yhtä tuskaa.

Ainut keino on harjata väkisin (kiinnipitämällä) ja sehän on lapselle ihan hirveää. Sydän hakkaa ja silmissä on sellainen vauhko paniikkikatse.

Olenkin nyt päättänyt, että en enää harjaa hänen hampaitaan, saa harjata itse, mutta minä en hänen suuhunsa tunge. Meneeköhän lapselta nyt hampaat sitten pilalle? Ksylitolia käytämme aterioiden jälkeen ja lapsi kyllä osaa vähän pyöritellä harjaa suussa (ei kyllä oikeasti käy kaikkia pintoja läpi). Jos pitäisin tätä taukoa vaikka puoli vuotta, että lapsi oppisi puhumaan kunnolla ja saataisiin sitten uusi alku, mitä mieltä olet?

Vierailija
66/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kyllä parantuu yleensä itsestään, mikäli tapa ei jatku pysyvien hampaiden aikana.

Vierailija
67/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ikäisten omasta pesusta ei ole yhtään mitään hyötyä, valitettavasti. Vanhempien pitäisi pestä tai ainakin seurata hampaiden pesua 10-v asti, motoriikka riittää vasta sitten, kun osaa hyvin kirjoittaa kaunoa.

Pesua ei korvaa mikään. Itsekin äitinä kyllä suosittelen, että peset vain. on asioita, joita et voi lapselta kysyä tai antaa sen päättää. Aluksi se kirpaisee, mutta kyllä se tottuu. Taistelut olen joka lapsen kanssa käynyt. Katsokaa vaikka peilistä, tai annat itse pestä samaan aikaan. Lukekaa lastenkirjoja, joissa on asiasta puhetta. Pitäähäin käydä neuvolassa tai hammaslääkärissäkin.

Vierailija
68/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä tiedoista ja ohjeista!

Olet varmasti hyvä työssäsi!

Vierailija
69/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tähän asti kannattanut taistelu-linjaa, että en kysy lapselta, pidän vaan käsistä ja jaloista kiinni ja pesen väkisin (siis ihan viime aikoina, kun lempeät keinot eivät ole tepsineet). Mutta kun eihän silläkään tavalla saa niitä hampaita kunnolla pestyä, poika taistelee niin hulluna ja pakokauhulla vastaan, että pääsen vain sohaisemaan sieltä täältä. Mun pitäisi sitoa pojan pää johonkin, että oikeasti voisin pestä joka pinnan ja siihen en kyllä ryhdy.

Kuinka paljon väkivaltaa (minusta kiinnipitäminen on väkivaltaista alistamista) on hyväksyttävää? Oon oikeasti ihan uupunut ja surullinen tästä :(

Vierailija
70/70 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieti, jos sitten tulee reikiä, miten hankala ois paikata!

Oikeasti, jatka samaa rataa, pidä väkisin kiinni ja pese. Palkitse hyvästä suorituksesta. Ajan mittaa kyllä se onnistu. Tuntuu varmasti raa´alta, mutta lapsen parasta se on. Ajattele vaik diabeetikkolapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan