kirjaston kirja kadonnut... mistä ihmeessä vielä etsisin?
Kommentit (13)
kirja olis ollut mukana. Multa oli kerran jäänyt kirja lasten uimakassiin!
löytyy kirjahyllyn/lipaston/sohvan takaa. Tai niin ainakin asiakkaat kertovat. Oikeasti tosi paljon. Siis putoaa kasasta sinne taakse.
Kaikki eivät tietenkään löyty. Mutta näistä löytyneistä nuo 90 %
t. kirjastontäti
huoh
ei kai auta kuin mennä tunnustamaan ja maksaa :(
Mulla on kahdesti mennyt hukkaan. Toinen löytyi about 10 vuotta myöhemmin erään syvennyksessä olevan (ei ikinä siirretty normaalisti) hyllyn takaa. Vein naureskellen sen kirjastoon. Siitä ei ollut maksettu, koska pienellä paikkakunnalla tunsin kirjastonhoitajan ja yhdessä sitä ihmeteltiin, missä on.
Toinen kirja taas katosi isossa kaupungissa ja olin aivan varma, että olin vienyt sen kirjastoon. Lopulta leipiinnyin etsimiseen ja menin kirjastoon katsomaan: hah, se oli siellä hyllyssä! Koneen mukaan siellä oli vain yksi kappale ja vein sen tiskille. Kone näytti, että se olisi mulla lainassa, vaikka olikin hyllyssä. Ts. olivat palautuksessa kämmänneet ja kirja oli livahtanut koneella käymättä kärryyn, josta päätyi takaisin hyllyyn.
kirja onkin löytynyt kirjastosta!tosi ärsytttävää, jos ei kone vedä signaalia palautettaessa:(
Nykyään jos tulee myöhästymisilmoitus, eikä kirjaa näy kotona, laitan suoraan kirjastoon viestiä, että voitteko tarkistaa...yleensä on löytynyt...
kirjastoon selvittämään asiaa. Aika usein käy niin, että kone (tai virkailija) ei jostain syystä ole rekisteröinyt palautusta ja siksi kirja edelleen näyttäisi olevan asiakkaalla lainassa, vaikka oikeasti kököttääkin jo kirjaston hyllyssä paikoillaan.
Terveisin: toinen kirjastotäti
kirja onkin löytynyt kirjastosta!tosi ärsytttävää, jos ei kone vedä signaalia palautettaessa:(
Nykyään jos tulee myöhästymisilmoitus, eikä kirjaa näy kotona, laitan suoraan kirjastoon viestiä, että voitteko tarkistaa...yleensä on löytynyt...
kun vasta asiakas itse etsii kirjaa, kun katsonut lainansa vaikkapa netistä. Kaikki lähtevät myöhästymisilmoitukset nimittäin tarkistetaan, josko olisikin kirjaston hyllyssä, joten hyvin harvinaista, että palautetusta kirjasta, jota kone ei olekaan rekisteröitynyt palautetuksi, lähtisi myöhästymisilmoitus. En tiedä, tehdäänkö isommissa kirjastoissa näin, mutta toivoisin kovasti että tehtäisiin. Ei ole hyvää mainosta kirjastolle, mikäli lähtee aiheeton huomautus. Ja mikäli niin huonosti käy, sitä kyllä pahoitellaan asianmukaisesti, koska kyseessähän silloin on kirjaston oma moka.
t. se ensimmäinen kirjastontäti
Perseestäsi hehehehheirrhhhhhirhh.
paperipinosta. Kirjahyllystä. Pyykkipinosta...
salkusta kellarista.
Olin tosin jo ehtinyt käydä väittämässä kirjastossa, että ei tota kirjaa meillä missään ole.
meillä kerran. Mysteeriksi jäi miten se sinne oli päätynyt.