Onko kaupan hiusvärit oikeasti kovin haitallisia hiuksille?
Tai onko suurta eroa kamp.tuotteisiin?Olen viim. 10v käynyt kampaajalla, mutta nyt ihan kiireen ja rahankin vuoksi ajattelin josko värjäisin itse. Lähinnä tyvi (n.1-2cm) pitäisi värjätä, mutta kännattaako värjätä kaikki hiukset (olkapäille)? Jos tyveä ei saakkaan ihan hyvin värjättyä ja jää eri sävyiseksi kuin muut hiukset. Kertokaa kokemuksia kun olette itse värjänneet :) Apua varmaan tarv. saisin kyllä värjäämiseen.
Kommentit (11)
myydään ja kampaajalla? Ei ne ole. Ensimmäisen kerran kun 2v sitten värjäsin hiukseni, kaivoi kampaaja esiin samanlaisen purkin kuin mistä tahansa marketistakin saa ja siitä eteenpäin olenkin itse kotona värjännyt sillä samalisella aineella ja lopputulos on aina taattu :) Eli eipä ne kaupat tuotteet tee sun tukallesi mitään, mitä ei ne kampaamon aineetkaan :)
helsinkiläinen kampaamo. Kampaaja vielä näytti mulle ko. purkin ja sain kirjoittaa käytetyn sävyn numeron ylös, niin pystyin sitten samaa ostamaan kotiin :)
myydään ja kampaajalla? Ei ne ole. Ensimmäisen kerran kun 2v sitten värjäsin hiukseni, kaivoi kampaaja esiin samanlaisen purkin kuin mistä tahansa marketistakin saa ja siitä eteenpäin olenkin itse kotona värjännyt sillä samalisella aineella ja lopputulos on aina taattu :) Eli eipä ne kaupat tuotteet tee sun tukallesi mitään, mitä ei ne kampaamon aineetkaan :)
höpöhöpö. Jos joku kampaamo on tollaseen sotkeutunut se ei tarkoita kaikki niin tekee. Itse en ole moista ikinä nähnyt, enkä myös kuullut.
höpöhöpö. Jos joku kampaamo on tollaseen sotkeutunut se ei tarkoita kaikki niin tekee. Itse en ole moista ikinä nähnyt, enkä myös kuullut.
samoja aineitahan ne on! Kampaamot jäis ilman asiakkaita, jos kaikki tämän tietäisivät ja värjäisivät itse. Tosin onhan esim. raidat kätevämpi ottaa kampaajalla, mutta tasaista yksiväristä värjäystä en enää ns. ammattilaisella teetä, kun se onnistuu niin helposti itseltäkin. Kerran oman värjäyksen jälkeen menin leikkauttamaan hiuksiani ja kampaaja jopa kysyi, onko mulla oma väri :) hehheh. Että kyllä itse voi värjätä ihan yhtä laadukkaasti.
Menen siis ostoksille huomenna. Väri vaalea ja tyvi aika tumma. Taidan pyytää apua tyven värjäämiseen ja kuten joku kirjoitti vasta lopuksi n.5-10min laitan värin koko päähän.
Älä turhaan värjää koko hiuksia jos samassa värissä haluat pysyä, tai voit ihan viimeiseksi 5-10 minuutiksi vaikutusajasta laittaa koko tukkaan mutta alkuun vain tyveen.
Mä Värjään kotona kerran kuussa ihan ilman apua. Ihan sormilla levitä tyveen värin, menee tietysti osin muuallekin kuin tyveen mutta ei se haittaa, pääasia että pituudet jää ilman väriä.
Jos liian usein värjää tulee joskus raja vastaan ettei päänahka kestä sitä enää ja värjäys on lopetettava. Kampaamon värit ei siinä suhteessa auta, kaikki värjääminen lisää riskiä että päänahka ärsyyntyy lopulta liikaa. Ihan aihetta käsittelevästä artikkelista vastikään tavattu.
kampaamon värjäysaineet on kyllä vahvempia kuin kotikäyttöön kaupasta ostettavat.
eli siksi laitan itse, plus et ei maksa juurikaan mitään, ostin just polycolor värin ja makso noin 7e
noin kerran kuussa liatan, useimmiten harvemminkin riittää. olen vaalea, joten tyviksavu ei juurikaan heti näy
eli laita vaan itse, säästät kyllä paljon vuodessa.
kaverille olen laittanut myöskin raitoja, valmis paketti kaupasta, ja nekin onnistui upeasti :9
Mutta suurempi ongelma on löytää oikea sävy, että on saman värinen kuin latva. Saatko itse sen jokapuolelta vain tyveen?!
Jos värjäät aina tyvestä latvaan, niin latva tummuu ja haurastuu.
noilla mä värjään mustaksi ja hiukset on pehmeät ja kiiltävät
Värjännyt myös lähes 30 vuotta