Mitkä puhdistustuotteet ja meikit ruusufinnistä kärsivälle?
Netistä olen yrittänyt etsiä vinkkejä mutta mikä on ollut käytännössä tehokkain merkki?
Kommentit (54)
Mitä silmäoireita sulla on? Entä onko mitään apuja niihin..?
Minulla on lähes jatkuvasti silmäluomien reunoissa tulehdus ja niihin tulee sinne tänne märkänäppylöitä, jotka sitten hankaavat silmän pintaa kun räpyttelen ja tekevät kipeää ja saavat silmät vuotamaan jatkuvasti. Välillä noita näppyjä on enemmän, välillä vähemmän, joskus harvoin jopa niin onnellista ettei yhtään. Punoittavat ne silmäluomen limakalvoreunat on käytännössä aina. Lisäksi silmät on hyvin kuivat ja on roskan tunnetta silmässä vaikkei siellä ole mitään roskaa.
Pitkän tetrasykliinikuurin söin kerran mikä auttoi melko hyvin mutta valitettavasti heti kun kuuri loppui, palasi oireet. Lisäksi antibiootti sai vatsani todella pahasti sekaisin enkä moista kokemusta halua toistaa. Nykyisin siis pitää vaan pärjäillä kosteuttavilla silmätipoilla, jotka estää kuivuuden aiheuttamia haittoja ja vähän myös noiden näppylöiden hankaamisen aiheuttamia haittoja.
Joskus ärsyttää että olen niin inisijä että minusta tuntuu hankalalta tämä juttu kun kuitenkin oikeasti on kyse pikkuasiasta, ja toisilla ihmisillä on oikeasti vaikeitakin sairauksia. Vaan vuosia jatkuneena ainainen silmä-ärsytys ja vuotaminen joskus rasittaa, ja naisena sekin että meikin käytön voi ihan suoraan unohtaa koska vuotavat silmät sotkisivat sen heti.
Kiitos oirekuvailusta. Mä olen miettinyt aiheuttaako ruusufinni mun satunnaiset silmäongelmani vai onko syynä vain joku silmän talitiehyen tulehdus niin kuin lääkäri joskus sanoi... mulla on siis tullut pari kertaa sellainen finnintapainen luomen reunaan ja se on turvottanut koko luomen!! Reseptillä saatavilla silmätipoilla se on sitten talttunut. Tosin nyt viime kerran jälkeen sille kohdalle luomen reunaan jäi punoittava kohta, ja pelkään, että ongelma uusii siinä jossain vaiheessa... : (
Ja hei, ymmärrän sua niin hyvin tuossa ininä-asiassa! ; ) On toki juu suurempiakin harmeja ihmisellä, mutta ei sille mitään voi että ottaa aika lujaa pattiin kun iho/silmä punoittaa ja kutisee... Vaikea saada pois mielestä. Ja aina kun katsoo peiliin... : /
Onko Rozazol lääkkeen nimi nykyään Rozex? Kun en löydä enää tuolla vanhalla nimellä...
se on rosazol ässällä! : )
Sain n. vko sitten resptin ja jo nyt on ruusufinni leuasta melkein hävinnyt!
Ainut miinus on se että ei saa alkoholia ottaa mutta kyllä mää kestän;)
Kiitos oirekuvailusta. Mä olen miettinyt aiheuttaako ruusufinni mun satunnaiset silmäongelmani vai onko syynä vain joku silmän talitiehyen tulehdus niin kuin lääkäri joskus sanoi... mulla on siis tullut pari kertaa sellainen finnintapainen luomen reunaan ja se on turvottanut koko luomen!! Reseptillä saatavilla silmätipoilla se on sitten talttunut. Tosin nyt viime kerran jälkeen sille kohdalle luomen reunaan jäi punoittava kohta, ja pelkään, että ongelma uusii siinä jossain vaiheessa... : (
Voi johtua rosaceastakin tosiaan, ainakin jos alka usein toistumaan tuollaisia silmäoireita niin sitten on syytä sitä epäillä.
eikö alkoholia saa ottaa, jos käytää rosazol-voidetta..? Mä olen kyllä ottanut. Mä käytin ko. voidetta varmaan vuoden verran pari vuotta sitten enkä aivan absolutistina ollut..!
Mutta eihän alkoholi ruusufinnille kai hyvää tee, joten parempi toki olla ottamatta. Mutta tyyliin lasi viiniä juhlissa ei mielestäni ole vaarallista.
Hei me kaikki ruusufinniläiset.
Nopea ja edullinen ruusufinnien hoito on sama kuin yleensä finneille, (flooriton) hammastahna. Ja toinen on viinietikka joka toimi myös erinomaisesti. Lääkärit ja lääkkeet näyttävät olevan vain rahan tuhlausta ruusufinnien hoidossa.
(Ja terveellisiä ruoka-aineita ja vitamiineja myös huoltoluukkuun.)
Mulla puhkesi ruusufinni toukokuussa 29-vuotiaana ja lehahti molemmat posket punaisiksi ja pieniä märkänäppyjä täyteen. Sitä ennen ollut vaan satunnaisia hormonifinnejä ihossa, ei ikinä poskissa mitään. Couperosaan taipuvainen iho minulla on ollut ennenkin. Menin nopeasti ihotautilääkärille, joka totesi ruusufinniksi jo ovesta sisään astuessani. Sain lääkekuurin, joka ajan saatossa auttoi ja iho palautui normaaliksi. Kaksi vuotta nyt takana ja iho pääsääntöisesti pysynyt hyvässä kunnossa ja punoituskin kurissa. Aina välillä voi jokin yksittäinen ihonalainen "paise" tulla, joka lähtenyt ajan kanssa pois. Alue on ollut tuon ensimmäisen lehahduskerran jälkeen nenän pielistä leukaan. Jostain syystä kesän alussa aina pahenee.
Tauti on hemmetin hankala siitä, että on lähes mahdotonta selvittää, mikä sen tulehdusvaihteen käynnistää ja ilmeisen yksilöllistäkin on. Elintavatkin kun on ovat öbaut samana pysyneet. Ehkä on useamman asian summa. Yhdistävänä tekijänä on kuitenkin ollut stressaava elämäntilanne ja alkukesä. Mahdollisesti suolisto-oireet. Australian polttavassa auringossa talvella ei mitään vaikutusta päinvastoin: iho oli pikemminkin parempi kuin aikohin, mutta oli myös stressitöntä menemistä. Alkoholia käytän myös jossain määrin lähes joka viikonloppu, tosin punaviini saa kyllä posket hehkumaan, joten sitä vältän. Sokerin myös uskon olevan huono juttu, jos tulee pidempi "sokerihiirijakso".
Kasvorasvat ja puhdistustuotteet vaihdoin taudin toteamisen jälkeen. Ennen käytin liian syväkosteuttavia ja rasvaisia rasvoja, jotka pahensivat oireita. Kasvot olen pessyt Dermalogican Special Cleansing Gelillä, jolla lähtee meikit tehokkaasti, mutta ei kuivata. Kasvorasvana käyttänyt vaihdellen eri tuotteita. Aluksi Dermalogicaa. Talvella kuivuuteen taipuvaista ihoa ravitsin ruusunmarjaöljyllä, joka kosteutti todella hyvin. Ostin luontaiskosmetiikkaan erikoistuneesta Jolie Spasta. Kemiallisia öljyjä on selkeästi hyvä välttää (esim glyseriini), mutta luonnon öljyt toimivat hyvin. Nyt olen käyttänyt Patyka-merkin ruusufinnillekin sopivaa rasvaa, myös luonnontuote. Meikeillä en ole huomannut vaikutusta. Olen käyttänyt kuitenkin laadukkaampia Diorin ja Lancomen meikkivoiteita ja peittänyt pahat kohdat Joe Blascon Tattoo Coverilla, joka peittää kyllä aivan kaiken.
Muistakaa noiden apteekkikosmetiikkasarjojen kanssa se, että se, että niitä myydään apteekissa, ei tarkoita sitä, että ne olisivat erityisen ihoystävällisiä. Niissä voi olla paljon kemiallisia, ärsytystä aiheuttavia ainesosia.
Leuka on tällä hetkellä hemmetin tulehtunut rykelmä ihonalaisia paiseita, joista tuli "mätääkin" ulos. Punasuuden taso vaihtelee ja välillä näyttää jo lieventyvän. Toivon, että pysyy nyt vain tuolla kuitenkin suht pienellä ja helposti peitettävällä alueella ja jos näin ja lähtee pois, olen kiitollinen, vaikka näytänkin ilman meikkiä siltä, kun olisin kaatunut ja lyönyt pahasti leuan asfalttiin. Jatkuva pelko on kuitenkin siitä, millon päättää lehahtaa taas niin, ettei kestä itseään peilistä katsoa. Toivottavasti taudinkuvasta ja siihen altistavista tekijöistä selviäisi pian enemmän ja tulisi jotakin tehokkaampia hoitojakin. Tsemppiä kaikille kanssakärsijöille!
Käytössä Bionin bacteriostat cleanser ja otsonoitu oliiviöljy. Meikkinä Youngbloodin mineraalipuuteri, ainoa joka käy iholle.
Näyttää olevan vanha ketju,
mutta vastaan silti, sillä itsekin olen ruusufinnistä kärsinyt kovasti.
Parhaiten minulla on lääkkeellisten hoitojen lisäksi ja rauhallisina aikoinan auttanut se, että käyttää mahdollisimman mietoja ja ihoystävällisiä aineita. Kaikki tehopuhdistukset kannattaa unohtaa niin iho jaksaa paremmin.
Terveellinen ruoka ja riittävä veden juominen auttavat myös.
Avenen steriilit voiteet. Vishyn puhdistusaine. Estee lauder douple wear meikkivoide.
Angelica kirjoitti:
Mulla puhkesi ruusufinni toukokuussa 29-vuotiaana ja lehahti molemmat posket punaisiksi ja pieniä märkänäppyjä täyteen. Sitä ennen ollut vaan satunnaisia hormonifinnejä ihossa, ei ikinä poskissa mitään. Couperosaan taipuvainen iho minulla on ollut ennenkin. Menin nopeasti ihotautilääkärille, joka totesi ruusufinniksi jo ovesta sisään astuessani. Sain lääkekuurin, joka ajan saatossa auttoi ja iho palautui normaaliksi. Kaksi vuotta nyt takana ja iho pääsääntöisesti pysynyt hyvässä kunnossa ja punoituskin kurissa. Aina välillä voi jokin yksittäinen ihonalainen "paise" tulla, joka lähtenyt ajan kanssa pois. Alue on ollut tuon ensimmäisen lehahduskerran jälkeen nenän pielistä leukaan. Jostain syystä kesän alussa aina pahenee.
Tauti on hemmetin hankala siitä, että on lähes mahdotonta selvittää, mikä sen tulehdusvaihteen käynnistää ja ilmeisen yksilöllistäkin on. Elintavatkin kun on ovat öbaut samana pysyneet. Ehkä on useamman asian summa. Yhdistävänä tekijänä on kuitenkin ollut stressaava elämäntilanne ja alkukesä. Mahdollisesti suolisto-oireet. Australian polttavassa auringossa talvella ei mitään vaikutusta päinvastoin: iho oli pikemminkin parempi kuin aikohin, mutta oli myös stressitöntä menemistä. Alkoholia käytän myös jossain määrin lähes joka viikonloppu, tosin punaviini saa kyllä posket hehkumaan, joten sitä vältän. Sokerin myös uskon olevan huono juttu, jos tulee pidempi "sokerihiirijakso".
Kasvorasvat ja puhdistustuotteet vaihdoin taudin toteamisen jälkeen. Ennen käytin liian syväkosteuttavia ja rasvaisia rasvoja, jotka pahensivat oireita. Kasvot olen pessyt Dermalogican Special Cleansing Gelillä, jolla lähtee meikit tehokkaasti, mutta ei kuivata. Kasvorasvana käyttänyt vaihdellen eri tuotteita. Aluksi Dermalogicaa. Talvella kuivuuteen taipuvaista ihoa ravitsin ruusunmarjaöljyllä, joka kosteutti todella hyvin. Ostin luontaiskosmetiikkaan erikoistuneesta Jolie Spasta. Kemiallisia öljyjä on selkeästi hyvä välttää (esim glyseriini), mutta luonnon öljyt toimivat hyvin. Nyt olen käyttänyt Patyka-merkin ruusufinnillekin sopivaa rasvaa, myös luonnontuote. Meikeillä en ole huomannut vaikutusta. Olen käyttänyt kuitenkin laadukkaampia Diorin ja Lancomen meikkivoiteita ja peittänyt pahat kohdat Joe Blascon Tattoo Coverilla, joka peittää kyllä aivan kaiken.
Muistakaa noiden apteekkikosmetiikkasarjojen kanssa se, että se, että niitä myydään apteekissa, ei tarkoita sitä, että ne olisivat erityisen ihoystävällisiä. Niissä voi olla paljon kemiallisia, ärsytystä aiheuttavia ainesosia.
Leuka on tällä hetkellä hemmetin tulehtunut rykelmä ihonalaisia paiseita, joista tuli "mätääkin" ulos. Punasuuden taso vaihtelee ja välillä näyttää jo lieventyvän. Toivon, että pysyy nyt vain tuolla kuitenkin suht pienellä ja helposti peitettävällä alueella ja jos näin ja lähtee pois, olen kiitollinen, vaikka näytänkin ilman meikkiä siltä, kun olisin kaatunut ja lyönyt pahasti leuan asfalttiin. Jatkuva pelko on kuitenkin siitä, millon päättää lehahtaa taas niin, ettei kestä itseään peilistä katsoa. Toivottavasti taudinkuvasta ja siihen altistavista tekijöistä selviäisi pian enemmän ja tulisi jotakin tehokkaampia hoitojakin. Tsemppiä kaikille kanssakärsijöille!
Oletko kokeillut paiseisiin mitään ulkoista lääkettä? Rozexia tai Rosazolia? Mulla tehoaa ne hyvin, kun alan käyttää tiiviinä kuurina heti, kun huomaan paiseen häivähdyksenkään. Ne eivät ehdi kasvaa valtaviksi.
Onko kukaan saanut apua laserhoidosta? Mulla posket ja nenä täynnä noita pieniä verisuonia ja olen ajatellut kokeilla laseria. Naamaa kuumottaa ja siihen myös sattuu koko ajan, samanlainen tunne kun jos olisin polttanut sen auringossa ( en ole). Mikään meikki ei täysin peitä, helotus näkyy jopa Blascon alta. En tykkää käyttää paksua meikkikerrosta muutenkaan, ei ole oma juttu vaan tykkäisin raikkaasta ja luonnollisesta meikistä. Ei toivoakaan...😩
Vierailija kirjoitti:
Avenen steriilit voiteet. Vishyn puhdistusaine. Estee lauder douple wear meikkivoide.
Käytätkö Vichyn 3 in 1 tuubissa olevaa puhdistusvoidetta vai pullossa olevaa puhdistusainetta?
Onko Rozazol lääkkeen nimi nykyään Rozex? Kun en löydä enää tuolla vanhalla nimellä...