Mitkä puhdistustuotteet ja meikit ruusufinnistä kärsivälle?
Netistä olen yrittänyt etsiä vinkkejä mutta mikä on ollut käytännössä tehokkain merkki?
Kommentit (54)
Ruusufinnin Hoito - http://shytobuy.fi Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat.
Hei! Googlettakaa otsonoitu oliiviöljy!! Löytyy luontaistuotekaupoista, auttoi minulla heti ja jo 1-2 viikossa kaikki näpyt, paha punoitus ja kirvely, kuumotus hävisivät kokonaan. Jäljellä enää ärsytyksestä (sauna, aurinko, kuuma, kylmä) helposti punoittava ja joskus kuumottava mutta täysin terveen oloinen ja näköinen iho, ihanaa! Kannattaa ehdottomasti etsiä tietoa ja kokeilla, eipä edes maksa paljoa. Nykyään hoidan ihoani pesemällä, rasvaamalla ja meikkaamalla mahdollisimman _vähän_ tai lähes ollenkaan. Rasvana Erisanin kevyet tuotteet. Ei ole ollut ongelmia ainakaan toistaiseksi.
hapot puree rosaceaan tehokkaasti.Meikit mineraalimeikkejä ainoastaan
t.kosmetologi =)
Ei ole ollut mitään vaikutusta sillä millä naamani putsaan. Olenkin vuosia käyttänyt vain tavallista saippuaa.
Meikiksi mahdollisimman peittävä, minä käytän Joe Blascon Dermacealia jonka alta koko rosaceaa ei näe lainkaan.
Mulla kyllä ärsyttävin oire muutenkin on silmäoireilu joka on voimakasta ja lähes jatkuvaa.
Että mulla ei ole mitään näppyjä koskaan, vain tulipunainen nenä ja posket. Eikän tuohon punoitukseen mun tapauksessa vaikuta mikään, ei kuuma ta kylmä, ei aurinko, ei tuotteet joita käytän vaan tasaisen punainen olen aina.
hapot puree rosaceaan tehokkaasti.Meikit mineraalimeikkejä ainoastaan
t.kosmetologi =)
Poistaako Exuviance myös punaisuuden? Mulla finnejä ei tule juurikaan, pareminkin ihan pieniä mätäpäitä niihin kohtiin, joissa iho on jatkuvasti paloauton punainen.
Mitkä meikit on noita mineraalimeikkejä? Onko Elizabeth Ardenin ceramiden plump perfeckt sellainen?
Poistaako Exuviance myös punaisuuden? Mulla finnejä ei tule juurikaan, pareminkin ihan pieniä mätäpäitä niihin kohtiin, joissa iho on jatkuvasti paloauton punainen.
Mitkä meikit on noita mineraalimeikkejä? Onko Elizabeth Ardenin ceramiden plump perfeckt sellainen?
ei mulla ainakaan poistanut enkä ole kuullut että olisi muillakaan poistanut.
Elizabeth Ardenin mainittu meikkivoide ei ole mineraalimeikki. Mineraalimeikit on sellaisia jauhemaisia tuotteita, merkkejä ovat esim. Jane Iredale, Youngblood, Bare Minerals, Lily Lolo jne. Jos meikkipohjat ärsyttää ihoa ja lisää punoitusta sitten kannattaa toki noitakin kokeilla. Jos taas meikillä ei ole vaikutusta punoitukseen niin minusta on ihan sama käyttääkö mineraaleja vai jotain muuta.
Minä en ole mineraalimeikeistä tykännyt yhtään, eivät peitä kunnolla ja vanhentavat kun jauhemainen tuote korostaa juonteita.
ruusufinniin saa käyttää vain apteekin perusvoiteita, niin puhdistukseen kuin rasvaukseenkin ja meikkiä ei saisi käytttää.
Rosaceasta en tarkkaan tiedä mutta se on ihan eri sairaus. Ruusufinnissä on finnejä ja näppyjä, Rosaceassa verisuonet pinnassa.
Aina vaan näyttää yhtä pahalta, näppyjen paikka vaan vähän siirtyy. Pitäis tietysti lopettaa tuo saunominen mutta ei sitä oikein täällä mökillä ja lomalla malta. On varmaan pakko panostaa kosmetiikkaan entistä enemmän :( ap.
niin kannattaa syödä ab-kuuri.
Itse sain ruusufinni-diagnoosin myötä voimakkaan ab-kuurin + rozex-voidetta.
Sillä voiteella saa yksittäiset finnit pois ja se auttaa jos finnejä alkaa tulemaan. Mutta mihinkään pahempiin tapauksiin se ei yksin riitä.
Kosmetiikalla helposti pahentaa tilannetta, joten suosittelisin kääntymään ihotautilääkärin puoleen.
Itse käytän Clinique-sarjan kosmetiikkaa. Sen olen omalle iholleni huomannut parhaimmaksi.
ruusufinniin saa käyttää vain apteekin perusvoiteita, niin puhdistukseen kuin rasvaukseenkin ja meikkiä ei saisi käytttää.
Rosaceasta en tarkkaan tiedä mutta se on ihan eri sairaus. Ruusufinnissä on finnejä ja näppyjä, Rosaceassa verisuonet pinnassa.
Kyllä minulle ainakin lääkäri sanoi että ruusufinni ELI rosacea. Netistä haettu tieto tukee samaa, dosentti Raimo Suhonen kirjoittaa esimerkiksi ihotauti.netissä: "Rosacea eli ruusufinni on kypsän iän näppylätauti, esiintymishuippu sijoittuu 40-50 ikävuoden seutuun. yypillisenä se on helppo tunnistettava. Iho punoittaa, joskus jopa ilman näppyjäkin. " Eli ruusufinni voi esiintyä ilman näppyjä.
Couperosa on minusta se missä on vain verisuonia pinnassa, tosin sekin kai oikeasti on acne rosacean eli ruusufinnin lievempi muoto.
joten kokeilen ruokavalion muutosta. Yritän jättää pois vehnäjauhot, sokerin ja hiivan mutta on tosi vaikeaa hommaa! Mulla on sellainen ajatus, että joku/jotkut ruokavaliossani aiheuttaa tuon ruusifinnin, en vaan vielä tiedä mikä.
Naamaa ei kannata ainakaan kuoria eikä kauheasti puhdistaakaan, tuntuu noi voiteet enemmänkin pahentavan ja ruusu vaan leviää.
Ei ole ollut mitään vaikutusta sillä millä naamani putsaan. Olenkin vuosia käyttänyt vain tavallista saippuaa.
Meikiksi mahdollisimman peittävä, minä käytän Joe Blascon Dermacealia jonka alta koko rosaceaa ei näe lainkaan.
Mulla kyllä ärsyttävin oire muutenkin on silmäoireilu joka on voimakasta ja lähes jatkuvaa.
Mitä silmäoireita sulla on? Entä onko mitään apuja niihin..?
Mitä silmäoireita sulla on? Entä onko mitään apuja niihin..?
Minulla on lähes jatkuvasti silmäluomien reunoissa tulehdus ja niihin tulee sinne tänne märkänäppylöitä, jotka sitten hankaavat silmän pintaa kun räpyttelen ja tekevät kipeää ja saavat silmät vuotamaan jatkuvasti. Välillä noita näppyjä on enemmän, välillä vähemmän, joskus harvoin jopa niin onnellista ettei yhtään. Punoittavat ne silmäluomen limakalvoreunat on käytännössä aina. Lisäksi silmät on hyvin kuivat ja on roskan tunnetta silmässä vaikkei siellä ole mitään roskaa.
Pitkän tetrasykliinikuurin söin kerran mikä auttoi melko hyvin mutta valitettavasti heti kun kuuri loppui, palasi oireet. Lisäksi antibiootti sai vatsani todella pahasti sekaisin enkä moista kokemusta halua toistaa. Nykyisin siis pitää vaan pärjäillä kosteuttavilla silmätipoilla, jotka estää kuivuuden aiheuttamia haittoja ja vähän myös noiden näppylöiden hankaamisen aiheuttamia haittoja.
Joskus ärsyttää että olen niin inisijä että minusta tuntuu hankalalta tämä juttu kun kuitenkin oikeasti on kyse pikkuasiasta, ja toisilla ihmisillä on oikeasti vaikeitakin sairauksia. Vaan vuosia jatkuneena ainainen silmä-ärsytys ja vuotaminen joskus rasittaa, ja naisena sekin että meikin käytön voi ihan suoraan unohtaa koska vuotavat silmät sotkisivat sen heti.
Eiku ruusufinni on latinaksi rosacea. Couperosa on se, jossa vrisuonet on pinnassa. Mutta ruusufissä on usein myös couperosaa.
Tämän puolesta minäkin liputan. Kannattaa kokeilla!
Aina vaan näyttää yhtä pahalta, näppyjen paikka vaan vähän siirtyy. Pitäis tietysti lopettaa tuo saunominen mutta ei sitä oikein täällä mökillä ja lomalla malta. On varmaan pakko panostaa kosmetiikkaan entistä enemmän :( ap.
niin kannattaa syödä ab-kuuri.
Itse sain ruusufinni-diagnoosin myötä voimakkaan ab-kuurin + rozex-voidetta.
Sillä voiteella saa yksittäiset finnit pois ja se auttaa jos finnejä alkaa tulemaan. Mutta mihinkään pahempiin tapauksiin se ei yksin riitä.Kosmetiikalla helposti pahentaa tilannetta, joten suosittelisin kääntymään ihotautilääkärin puoleen.
Itse käytän Clinique-sarjan kosmetiikkaa. Sen olen omalle iholleni huomannut parhaimmaksi.
Minulla on ongelmana nenän ja poskien voimakas punoitus ja niihin tulee myös välillä pieniä mätäpäisiä näppyjä. Finnejä minulla on muutaman viime vuoden aikana tullut eniten kaulaan. Ihoni on kuivuuteen taipuvainen ja niin herkkä, että alkaa punoittaa jo kosketuksesta. Olen käyttänyt Gerneticin tuotteita ja ne on sopineet aika hyvin, mutta mietin pitäisikö kokeilla myös tuota Cliniguea. Sitä kun saisi tilattua ulkomailta netin kautta halvemmalla. Mitä tuotteita käytät tuosta Clinigue sarjasta?
Vielä semmonenki korjaus, että sopiva meikkivoide, jossa on aurinkosuoja helpottaa ruusufinniin, koska aurinko pahentaa ruusufinniä.
Onko kukaan teistä punanaamoista kokeillut Zenmediä? Auttaako? Ovat aina kovin lupaavia nämä nettisivut... Sitäkin sais tilattua netistä.
Substraalia.