Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä puhdistustuotteet ja meikit ruusufinnistä kärsivälle?

Vierailija
17.07.2012 |

Netistä olen yrittänyt etsiä vinkkejä mutta mikä on ollut käytännössä tehokkain merkki?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/54 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista ilman reseptiä. Omat näppyni pysyvät sillä hyvin kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla auttanut rozex voide aamuin illoin, en käytä enää mitään pesuaineita kasvoilla, pesen ne ainoastaan mikrokuituliinalla veden kanssa joka hellästi kuorii ja putsaa paremmin paremmin kuin mikään, lisäksi meikkinä käytän bareface beautyn mineraali meikkiä joka on ihan huippu, peittää punoittavan ihon ilman parabeeneja ja muuta peetä..kuukauden käytön jälkeen naamassani on enää punoittavat alueet ennen hilseisten ja näppylän peittämien alueiden kohdalla. minulla on siis suun ympärys ihottuma ( on ruusu finnin alalaji) periodantiitti. mineraali suola on kans hyvä hoitamaan ihoa, on antibakteerinen, kirvelee ihan hitosti rikkonaisella iholla, mutta toimii finneihin ja suunympärys ihottumaan.

Vierailija
4/54 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina pari tuubia Oftan chlora-silmävoidetta varalla, aloitan heti kun silmäoireet palaavat. Ilmeisesti siinä auttaa eniten voiteen rasva. Antibioottina olen syönyt Oraceaa. On pieniannoksinen doksisykliini. Paljon kalliimpi mutta ei sotke mahaa. Teho minulla sama kuin isommalla annoksella mutta ei kaikilla. Lisäksi Rozacol-voide jota käytän nykyään vain tarvittaessa, tuntuu kuivattavan ihoa ja teho aika olematon. Näillä oireet pysyy kurissa muttei häviä, lähinnä märkäpäitä tulee vähemmän. Kerran kuussa silti lehahtaa.

Itselleni sopii parhaiten Biothermin aquasource biosensitive puhdistusaine. Saman sarjan voide menettelee, tosin kesällä se ei tunnu olevan paras. Meikkivoiteena Lancomen miracle tms. On turhan kevyt mutta iho ei pistä sitä pahakseen.

Ruusufinnisillä pitäisi olla jossain omat sivut, niin ärsyttävä riesa tämä on. Olen miettinyt vaikuttaako hormonikierukka koska tauti puhkesi sen laittamisen jälkeen vähän alta nelikymppisenä.

Vierailija
5/54 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisleyn tuotteet ovat tehokkaimpia, koska ne toimivat osittain erilailla kuin muut kosmtiikkabrändit.Tuotteet ovat hintavampia, mutta ovat sen arvoisia.Sisleyllä on myös tuotteita, jotaka helpottavat ruusufinnin kanssa elämistä.

Vierailija
6/54 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2012 klo 14:41"]

eikö alkoholia saa ottaa, jos käytää rosazol-voidetta..? Mä olen kyllä ottanut. Mä käytin ko. voidetta varmaan vuoden verran pari vuotta sitten enkä aivan absolutistina ollut..!

Mutta eihän alkoholi ruusufinnille kai hyvää tee, joten parempi toki olla ottamatta. Mutta tyyliin lasi viiniä juhlissa ei mielestäni ole vaarallista.

[/quote]

mulla yksi ainoa lasi punaviiniä saa naaman hehkumaan yhtä kirkkaanpunaisena kuin pari päivää auringossa. Ei todellakaaan sovi alkoholi ruusufinnille, vaikka voihan se toki olla, että parin lasin jälkeen se peilikuva miellyttää enemmän muista syistä.

Vierailija
7/54 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosacea ja ruusufinnin on kyllä ihan sama sairaus.

Vierailija
8/54 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten pirullinen tauti tämä. Mulla alkoi puolitoista vuotta sitten. Sitä ennen oli aina tasaisen vaalea, tosi hyvä ja sileä iho ja näytin 10-15 vuotta nuoremmalta. Nyt tuntuu vanhenneen jo melkein ikäisensä näköiseksi (44). Ärsyttävää meikata aina pelkästään noiden paiseiden takia. Välillä iho on sitten aivan kunnossa ilman hoitoa tai mitään varomista ja välttämistä.

Yksi ihan selvä ruoka-aine mulla on mikä aiheuttaa; hasselpähkinät. Tietenkin myös mausteet ja suklaa, alkoholi jne...

Onko kukaan kokeillut esim hedelmähappohoitoja kosmetologilla? Meneekö tämä edes vaihdevuosien jälkeen ohi?

Vierailija
9/54 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele tämä:

09.03.14
Osa 1/1 (25:44)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

Vierailija
10/54 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa viikossa ruusufinnin josta olin kärsinyt kaksitoista vuotta, koko nenän ja suun ja leuan alue täynnä näppyjä... Samalla siirryin Vichyn kosmetiikkaan ilman parabeenejä. Ruusufinni ei ole palannut, kuurista on jo yli vuosi. Vertailun vuoksi kolmen kuukauden tetrasykliinikuurin jälkeen finnit palasivat kahdessa kuukaudessa.

Suosittelen kokeilemaan, jos et ole vielä käyttänyt.

Vierailija
11/54 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan näyttää yhtä pahalta, näppyjen paikka vaan vähän siirtyy.

Pitäis tietysti lopettaa tuo saunominen mutta ei sitä oikein täällä mökillä ja lomalla malta.

On varmaan pakko panostaa kosmetiikkaan entistä enemmän :(

ap.

Vierailija
12/54 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rozazol mullakin helpotti finnien kanssa.

muuten olen hoitanut ihoani exuviance -nimisellä kosmetologeilta saatavalla ihonhoitosarjalla.

suht kurissa ruusu on pysynyt ihan näillä.

vaihtelua on kyllä aika paljon; välillä iho on ihan ok, välillä pukkaa pientä näppyä. ärsyttävintä on, kun ei tiedä, mikä sen tekee kun elämäntavat on suht samat koko ajan.

tsemppiä! itse pelästyin kauheasti kun sain kolmekymppisenä diagnoosin, mutta nyt on 5 vuotta kulunut ja tosiaan ihan aisoissa se on pysynyt - eikä suuremmin haitannut elämää. :)

Vierailija
13/54 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Gerneticin glyco puhdistusainetta, fibro kasvovettä ja voiteena vascoa ja cytobia. Näillä pysynyt jotenkuten kurissa, ei ainakaan pahene. Minä sain diagnoosin jo yli 10 vuotta sitten ja silloin tuo Rozazol auttoi hyvin. Nyt kävin tsekkaamassa niin lääkäriltä saamassani voiteessa lukee rozex ja se ei tunnu tehoavan. Pirullinen tauti tämä on. Mulla on nenä ja posket heti punaiset kun ne saa aurikoa vähänkin. Pakko yrittää suojella koko kesä. Nenä on punainen kuin paloauto. Paras meikkivoide minulle on ollut Elizabeth Ardenin meikkivoide (Ceramide Ultra Lift and Firm makeup SPF 15), joka tuntuu suorastaan hoitavan ruusufinniä. Ja sitä onnetonta ei saa enää Suomesta kun maahantuonti on lopetettu! Ottaa päästä!

Vierailija
14/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele:

27.10.13
Osa 1/5 (4:30)
Osa 2/5 (4:50)
Osa 3/5 (5:24)
Osa 4/5 (4:37)
Osa 5/5 (5:57)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

Vierailija
15/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosazolissa oleva antibiootti on sellainen, joka syötynä aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion. Yleensä ei voiteena kuitenkaan. Eli jos mitään ongelmia alkoholista ei voiteen käytön aikana tule, niin ei ole kiellettyä. Sen sijaan suun kautta otettavissa tähän vaivaan käytettävissä antibiooteissa saattaa tosiaan olla täyskielto alkoholille, juurikin tuon antabusilmiön takia.

Vierailija
16/54 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella tuo ruusufinni ilmaantuu heti, jos syö sokeria tai gluteenia. Kannattanee ainakin koittaa noiden karsimista ruokavaliosta.. Ei ole varmaankaan kovin mukavaa jättää herkkuja pois, mutta jos asia vaivaa riittävästi niin ehkä siihen on silloin valmis?

Vierailija
17/54 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäriltä saanut diagnoosia, mutta kasvoni on punoittaneet jo kolme vuotta kuten ruusufinnissä ja välillä on ollut näitä näppylöitäkin, joten olen melko varma että Acne Rosaceasta on kyse, tyypistä 1.

Olen tähän mennessä saanut parannuksen kortisonivoiteesta, joka on alkanut hyödyttää 1-2 vuorokaudessa ja sitä on täytynyt käyttää useita päiviä. Nyt löysin ilmeisesti haitattoman lääkkeen, sinkkivoiteen! Sellaista perus lasten vaippaihottumaan (punoitukseen) tarkoitettua sinkkivoidetta. Toimii ainakin itselläni tosi hyvin. :) Kokeilua takana nyt noin 1,5 viikkoa ja harvinaiseksi käyneet alkavat punoitukset on parantuneet kun olen laittanut yöksi sinkkivoidetta. :)

Vierailija
18/54 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin nuorempana pahasta aknesta, josta jäi arpiakin. Teini-ikäisestä lähtien ihoni oli myös hyvin herkästi punehtuva ja punastuva. Kiusallinen vaiva. Nyt paha akne on mennyttä elämää, mutta ihoni on edelleen hyvin rasvainen (talivuotoinen), epäpuhdas ja punottaa herkästi kuumalla säällä. Ihotautilääkäri ei ole koskaan maininnut sanallakaan rosaceasta, mutta kosmetologin mukaan minulla on couperosaan taipuvainen iho. 

Olen huomannut, että kasvojen puhdistuksessa tuotteen hellävaraisuus on tärkeintä. En ole huomannut juurikaan eroa halpojen tai kalliiden pesutuotteiden välillä. Koska ihoni on rasvoittuva ja erityisesti talvisin pintakuiva, valitsen puhdistukseen sekaiholle tarkoitettuja tuotteita. Tällä hetkellä kaapissani on joku ihan tavallinen Garnierin puhdistusgeeli. Suihkussa pesen kasvot oliiviöljysaippualla tai Flow'n kasvosaippualla. 

Kosteusvoiteeseen ja meikkipohjaan panostan hiukan enemmän. Kosteusvoiteena käytän kosmetologin suosittelemaa Academie-sarjan rasvaisen ihon kosteusvoidetta, mutta apteekista saatava edullinen Essex hydrogeeli toimii myös. Meikkivoiteena käytin ennen Joe Blascoa, mutta nykyään Vichyn Dermablendiä. Se muuten peittää todella hyvin! Virheetöntä ihoa en tule saamaan koskaan, mutta Dermablendin kanssa naamani näyttää edes vähän normaalimmalta. 

Vierailija
19/54 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tunnu iholle ole mitään väliä millä puhdistaa tai hoitaa, ei vaikuta mitään. Kunnon peitemeikki on tärkeintä. Käytän apteekista saatavaa Vichy Dermablend meikkivoidetta joka kyllä peittää ihan kaiken punaisuuden.

Vierailija
20/54 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2012 klo 18:39"]

Minä käytän Gerneticin glyco puhdistusainetta, fibro kasvovettä ja voiteena vascoa ja cytobia. Näillä pysynyt jotenkuten kurissa, ei ainakaan pahene. Minä sain diagnoosin jo yli 10 vuotta sitten ja silloin tuo Rozazol auttoi hyvin. Nyt kävin tsekkaamassa niin lääkäriltä saamassani voiteessa lukee rozex ja se ei tunnu tehoavan. Pirullinen tauti tämä on. Mulla on nenä ja posket heti punaiset kun ne saa aurikoa vähänkin. Pakko yrittää suojella koko kesä. Nenä on punainen kuin paloauto. Paras meikkivoide minulle on ollut Elizabeth Ardenin meikkivoide (Ceramide Ultra Lift and Firm makeup SPF 15), joka tuntuu suorastaan hoitavan ruusufinniä. Ja sitä onnetonta ei saa enää Suomesta kun maahantuonti on lopetettu! Ottaa päästä!

[/quote]

Täällä toinen Gernetic-tuotteita käyttävä - ja mulla on ollut AINOAT tuotteet jotka auttavat sekä helpottavat.
Heti jos on vähänkään aikaa käyttämättä tai käyttää jotain muuta, naama lehahtaa. Voin puhtain mielin suositella kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä