missä iässä lapset mielestäsi "tarvitsevat" omat huoneet?
Kommentit (10)
Riippuu lasten ikäerosta, sukupuolesta, perheen tilanteesta, huoneen koosta ja on esim mahdollista jakaa molemmille oma soppi huoneesta. Meillä samaa sukupuolta olevat teinit jakoivat huoneensa kunnes muuttivat kotoa.
Minun prinsessa sai 2-vuotis syntymäpäivälahjaksi oman huoneen, minkä olin sisustanut kauniiksi. Olin maalannut vaaleanpunaiset seinät ja hankkinut valkoiset kalusteet. Upea huone, vaikka itse sanonkin. Lapsi rakastaa omaa huonettaan yli kaiken ja minusta jokainen lapsi ansaitsee arvoisensa huoneen.? ? ?
riippuu tosiaan lapsien ikäerosta jne.
Meillä lapset nyt 10 (poika), 5 (tyttö) ja 2 (tyttö) ja ovat kaikki samassa huoneessa. Huone on iso, ja pojalla on oma soppi tehty tilanjakajalla. Vielä ei ole poika vaatinut omaa huonetta.
Isompaa asuntoa etsitään, joten viimeistään vuoden päästä poika kyllä saa oman huoneen. Tytöt tulevat jakamaan huoneen uudessa asunnossakin.
saivat omat huoneet, kun esikoinen meni kouluun. Olis menny kyllä samassakin huoneessa, kun ikäeroa on alle 2v. ja ovat samaa sukupuolta.
Tai ainakin niin, ettei tarvi olla samassa huoneessa toista sukupuolta edustavien kanssa.
Meillä ei esim. ole mahdollista antaa kaikille omia huoneita, vain esikoisella on ja muuta pareittain.
Minun prinsessa sai 2-vuotis syntymäpäivälahjaksi oman huoneen, minkä olin sisustanut kauniiksi. Olin maalannut vaaleanpunaiset seinät ja hankkinut valkoiset kalusteet. Upea huone, vaikka itse sanonkin. Lapsi rakastaa omaa huonettaan yli kaiken ja minusta jokainen lapsi ansaitsee arvoisensa huoneen.? ? ?
Voi kun kaunista...ostatko kaikki lelutkin mitä se haluaa tuosta vaan?
Minä ja siskoni asuttiin samas huoneessa niin kauan ku asuttiin paritalossa, mut omakotitaloo muuttaes kaikki sai omat huoneet.
ja olin nuorimpana silloin 11v.
Sanoisin että oisin ehkä viimestään 13-14 vuotiaana halunnuki oman huoneen. Tota ennen soli lähinnä kivaa mut ei tuntunu silleen tarpeelliselta. Sisko taas oli tos muuton yhteydes jo rippukouluikänen että varmasti kaipailikin omaa rauhaa jo :D
eli musta siinä 12-14vutoiaana oisi hyväksi oma huone jos suinki on mahdollisuus lapselle sellanen antaa.
kunnes remontin yhteydessä tehtiin pojalle oma huone ja tytön käyttöön rempattiin se entinen yhteinen huone. Tyttö oli silloin 9v ja alkoi selvästi kaivata yksityisyyttä, poika oli 6v ja häsläsi legoineen ja pikku-ukkeleineen sitten rauhassa omassa boxissaan.
esikoisen ois hyvä saada oma huone silloin kun menee kouluun. Mutta ehkä viimeistään kun menee yläasteelle.
En osaa sanoa tarkkaa ikää, koska se ei ole vielä tullut meillä vastaan. Omassa lapsuudessani se oli niihin aikoihin, kun olimme siinä kymmenen kieppeillä tai vähän yli.