Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi kysyä pienen vauvan yh-äidiltä kohteliaasti, miksi ei ole isää?

Vierailija
16.07.2012 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kuolema

Vierailija
22/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan, että olin lapsena lähes ylpeä siitä, että ollaan äidin kanssa kaksistaan. Sanoin aina asiasta uteleville (ja niitä riitti), että isä on maailmalla...ja musta tuli melkein sankari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kuolema

kuolemantapaus on sitten ihan toinen juttu tai tietysti se, että mies vaan liukenee paikalta, myönnän. Usea nainen kuitenkin tekee valinnan ihan itse omasta tahdostaan.

Vierailija
24/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi kysyä luuserialkoholistin kanssa vauvan tehneeltä, miksi on tehnyt hänen kanssaan vauvan? oikeasti!

Vierailija
25/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä se sinulle kuuluu" Miksi isättömyydestä tehdään tabu josta ei missään käänteessä saa puhua. Se näkyy helvetti soikoon. Lapsi oppii ettei saa puhua häpeää isättömyyttään etc...

Lapsi joutuu siitä kuitenkin puhumaan ja kertomaan kun toiset lapset kyselevät.

Lapseni onn nyt 8v. eikä kukaan ole koskaan häneltä kysynyt mitään isästä/isättömyydestä. Eikä minultakaan. Noh, paitsi th, mutta se nyt on ihan ymmärrettävää.

En häpeä lapsen isättömyyttä, mutta minusta asia ei vain kuulu muille ja otan moiset kyselyt tunkeilevina. Jos haluan asiasta puhua, teen itse aloitteen.

Niin kuin joku heitti esimerkkinä alkoholistiluuserin, en minäkän mene kyselemään, että miksi teit moisen luuserin kanssa lapsen.

Vierailija
26/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vauvan yh olisi vaikka naapurini ja olisin jutellut kanssaan useamman kerran ystävälliseen sävyyn niin jos tuntuisi että olemme jo jollain tapaa tutut niin voisin kysyä esim. että osallistuuko vauvan isä ollenkaan vauvan hoitoon tms. Siis, jossain vaiheessa tuttavuuttahan voi alkaa olla vähän omituista, jos ei kysy mitään isästä. Vai onko tuokin epäkohteliasta? Mä en siis kysyisi asiaa uteliaisuuttani, vaan se tuntuisi jotenkin luontevalta tuttavuuden edetessä.

En tietenkään ikinä kysyisi tuollaista ekalla-tokalla tapaamisella, ei kävisi mielessäkään.

Vierailija
27/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella suomalaisella on valitettavasti melko puutteelliset käytöstavat.

Voin kertoa, että tosielämässä se asia on ihan toisin.

Kun saimme mieheni kanssa esikoisen, asuimme silloin väliaikaisesti eri kaupungeissa opiskelukuvioiden takia. Kyllä monet ihmiset utelivat miksei pienellä vauvalla ole isää, miksei isää kiinnosta, ihan tarkoituksellako tein lapsen yksin yms...

Vierailija
28/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pienen vauvan vai isomman lapsen yh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi