Onko joku täällä eronnut sen takia, ettei mies ole halunnut vielä yhtä lasta?
Ja kannattiko, kaduttaako ja miltä elämä nyt näyttää?
Meillä siis tämä tuttu ongelma, mies ei halua kolmatta lasta ja itse haluaisin. Kumpikos tämän asian päättää, kompromissia ei ole mahdollista saavuttaa? Ikävää on varsinkin se, että mies on sellainen, joka saattaa sanoa johonkin asiaan tiukan ein ja sitten jonkin ajan päästä suostuukin asiaan. Eli ota siitä selvää!
Kaiken huipuksi mies ei ole mennyt sterilisaatioon vaikka olen häntä siihen painostanut vielä puoli vuotta sitten? Silti hokee, että ei enää lapsia. Jonkun muun kanssako hän niitä haluaa? Hermot menee. En halua itsekään kolmatta heti, vaan muutaman vuoden päästä (eikä lapsia voi tilata).
Kommentit (23)
Itse tunnen yhden tällaisen tapauksen. Meni aika nuorena naimisiin ja hankki kaksi lasta. Nainen alkoi vaatia kolmatta, mies ei halunnut. Nainen ei jättänyt asiaa siihen, vaan asiasta "keskusteltiin" päivittäin. Mies velvollisuudentuntoisena ajatteli, että samapa tuo sitten, kai sitä lasta jaksaa paremmin kuin nalkutusta, ja tyhmyyttään suostui.
Lapsen ollessa vain parivuotias mies vain napsahti. Hän on kertonut, ettei enää jskasnut lapsiperheen pyöritystä eikä naisen alinomaista nalkutusta, joka oli tässä vaiheessa siirtynyt lapsen hankinnasa uusiin aiheisiin.
Muutama vuosi meni päätöstä valmistellessa, mutta lopulta mies vain lähti suhteesta. Eikä kuulemma ole katunut. Nyt elää onnellisena uudessa liitossa, jossa ei ole lapsia.
..naikkosten syytä. Alapää kihelmöi vimmaisesti. Miehet ovat paljon järkevämpiä tässä asiassa. Joidenkin eukkojen pitäisi olla aina tiineenä. Hävetkää katalat itsensä paksuksi salaa pamauttajat!
..naikkosten syytä. Alapää kihelmöi vimmaisesti. Miehet ovat paljon järkevämpiä tässä asiassa. Joidenkin eukkojen pitäisi olla aina tiineenä. Hävetkää katalat itsensä paksuksi salaa pamauttajat!
..ja sitäkin kun tarvis lasten kasvatuksessa. Iso perhe on iso apinalauma, jossa on apinalauman säännöt.
Ennenkuin tulisin vastentahtoisesti taas isäksi. Laita äijäs tänne. Täältä saa. Ei tartte pelätä, että lieroilemalla lisääntyisin.
monta päivää ihmetellyt, että mikä ihmeen pakko on saada (haluta) se kolmaskin lapsi? Mä en vaan tajua... Ja ei, jos molemmat ei halua lasta, niin lasta ei ruveta tehtailemaan. Ja onpa typerä syy harkita eroa " mä haluuuuuun".
Ensimmäisenä tuosta sun viestistä tulee mieleen, että sinä haluat haastaa riitaa miehesi kanssa, ottaa oikein kunnolla yhteen, ja ne syyt on jotain ihan muuta kuin pelkästään tämä lapsiasia. Ei kuulosta ihan hyvältä toi sun teksti, vaan tuntuu, anteeksi vaan, ettet taida olla ihan psyykkisesti tasapainossa.
Jos oikein supertrendikäs haluaa olla, niin tekee neljä.
mies ei, minä ajattelin ja ajattelen vieläkin että jokaisella lapsella on nykymaailmassa oikeus syntyä molempien vanhempien haluamana.
Vuosia myöhemmin mies halusi eron, hänen uusi vaimonsa halusi lapsen ja mies suostui.
Minulla oli eron aikaan ikää jo 40v, eikä uutta miestä odottamassa.
Joskus heikkoina hetkinä olen pikkuisen katkera ettei mies lähtenyt silloin kun minullakin olisi ollut mahdollisuus etsiä uusi mies lapsentekoon.
ettei mies hanki kenekään kanssa enää lapsia, jos ei kerran AP:lle suostu kolmatta antamaan. Nyt AP:ta harmittaa, kun mies ei heti pinkaise sterilisaatioon.
Tästä on nähtävissä se yleinen ilmiö, etteivät ihmiset ole ikinä tytytyväisiä siihen, mitä heillä jo on. Kaksi tervettä lasta, jotka ovat MOLEMPIEN vanhempien haluamia. Entäs jos kolmonen, jonka mies vastentahtoisesti lupaisi, olisikin pahasti vammainen? Eipä olisi enää aikaa nauttia niistä kahdesta edellisesta, terveestä lapsesta, kun vammaisen hoito veisi kaiken enrgian.
Tyydy siihen, mitä sinulla on, äläkä haasta riitaa miehesi kanssa. Nauti tästä hetkestä.
akka sais mennäkin.
tv. itsekin kolmannesta unelmoiva, mutta ei mitenkään painostava.
kolmannen lapsen perheeseemme. Haaveesta oli pakko luopua kahden ensimmäisen vaikean synnytyksen vuoksi.
Ja se yhdestä lapsesta luopumisen tuska on ollut vaikeaa ja sitä on kestänyt liki 10 vuotta. Se ei ole järjellä poistettavissa, siihen ei ole lääkettä ja sitä ei korvaa lemmikkieläin. Ja vaikka olen kiitollinen siitä mitä minulla on ja vaikka olen saanut enemmän kuin moni, silti kaipuussa on se yksi pienokainen.
Jota ei koskaan tule, koska olemme päättäneet niin.
Tosin nyt kun lapset ovat jo kymmenvuotiaita, perheelämä on tasaantunut jonkinlaiseen helppouteen eikä vauva-arkea niin kaipaa takaisin.
Olet siis valmis rikkomaan kahden pienen lapsen perheen koska sä haluuuuu-uuu-uuuut sen yhen vielä!!! Mietihän nyt itsekkin... Sulla on KAKSI LASTA jo!
Harvoin edes tällä palstalla näkee niin omituista ajatusmaailmaa kuin ap:llä :(
tietty olen iloinen kahdesta lapsesta mutta kolmannesta haaveilen. Mies sanoo ettei tiedä? Koskas sitten tietää? Olen välillä puun ja kuoren välissä.
meille yhteisen lapsen. Miehestä taas minun lapseni riittää meidän lapseksemme.
Toivon, että hänen mielensä muuttuisi, mutta jos ei , niin sitten meillä on yksi lapsi.
Ei kukaan oikeasti voi tuollaista miettiä?
Mies parka...
Olipa kerran mies, joka sairasti lapsena sikotaudin ja tökerö lääkäri tokaisi herkässä iässä olevalle miehenalulle, ettei tämä voisi koskaan saada lapsia.
se vei nuoren kaverin miehisyydestä seksuaalisuudesta ison loven pois.
Mies tapasi naisen, elivät tyytyväisenä yhdessä avoliitossa. Kunnes naisen biologinen kello tikitti siihen tahtiin, että nainen alkoi väsyä. Hän halusi lapsia. Se olisi edellyttänyt, että mies olisi mennyt tutkimuksiin: voiko mies oikeasti saada lapsia, ja jos ei, mitä sitten, ja jos voi esim. keinohedelmöityksen kautta tms., niin mitä sen jälkeen jne.
Mies meni täysin lukkoon, ei suostunut puhumaan asiasta eikä kyennyt enää seksiin.
Nainen jaksoi aikansa, hyppäsi sitten toisen miehen matkaan ja teki hyvin nopeasti lapset tämän miehen kanssa.
Ehkä nainen kaipasi vielä miestä, jonka kanssa olisi halunnut ne lapset, mutta ei jäänyt enempiä vuosia tuhlaamaan lukkiutuneen ongelmakipun kanssa..
Ehkä mies kaipasi elämänsä ensirakkautta, jonka menetti koska omassa miehisyydessä oli ongelmia..
Myöhemmin mies tapasi naisen, menivät yhteen, kumpikaan ei halunnut lapsia. Nainen pohti sterilisaatiota, mies kannusti. Nainen perui saadun ajan ja totesi: sinä olet 100-varma ettet halua lapsia, minä en ole. ota itse sterilisaatio jos olet noin varma.
Pariskunta erosi myöhemmin.
Nainen tapasi sitten aikanaan miehen, jonka kanssa sai lapsen. Nainen mietti toistakin lasta, mutta mies ei innostunut. nainen varasi ajan lääkärille sterilisaatiota varten. mutta mies tekikin oharit, eikä ollut varovainen, ja nainen tuli raskaaksi, toinen lapsi syntyi ja sen jälkeen nainen otti sterilisaation, mies ei, koska miehet ovat niin helvetin herkkiä tällä alueella ja sterilisaatio kuten lapsettomuuskin ovat heille synonyymeja kyvyttömyyden kanssa tai ainakin sen pelon kanssa, että olisi sitten miehisyys mennyttä.
Ei paljon parempaa ole kyllä ensimmäisen vastaajankaan.
Haluaisit siis lapsen, mutta silti miehen pitäisi mennä sterilisaatioon, mutta lapset tahdot kuitenkin ehkä kahden vuoden päästä. Was?
Lasta on tahdottava kummankin. Jos toinen ei tahdo, lasta ei tehdä.
Ei paljon parempaa ole kyllä ensimmäisen vastaajankaan. Haluaisit siis lapsen, mutta silti miehen pitäisi mennä sterilisaatioon, mutta lapset tahdot kuitenkin ehkä kahden vuoden päästä. Was? Lasta on tahdottava kummankin. Jos toinen ei tahdo, lasta ei tehdä.
no niin saattaa olla, epäselvästi kirjoitin. Eli totta on se, että vielä puolisen vuotta sitten, kun meillä oli "rankempaa" 1v ja 3v kanssa, puhuimme molemmat, ettei enää lapsia meille, annoin jopa kaikki lastentarvikkeet pois. Nyt sitten oma mieleni on muuttunut.
Miehestäni ei saa selvää sen paremmin, koska on sellainen jääräpää ja temperamenttinen, sanoo asioita joita ei tarkoita. Ei tietenkään lasta enää meille, jos hän ei sitä halua, mutta kenties minulla on oikeus erota, jos välttämättä haluaisin lapsia lisää. Onko tämä moraalisesti väärin? ap
nr 2 saattaa hyvin olla oikeassa siinä, että miehelle on kova pala mennä sterilisaatioon kyvykkyyden menetyksen pelossa. No, aika säälittävää! Taitaa tämä olla se syy.
ei ole hyvää syytä eroa!! USKOMATONTA että semmonen ajatus tulee edes mieleen oikeesti!!!