3-vuotias suomalaislapsi kävi taivaassa, kertoo Uuden Suomen blogi
http://artolehkamo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/111384-tyttäreni-kävi-taiva…
Kirjoittaja Lehkamo on tunnettu elokuvaohjaaja.
"Eräänä yönä se sitten tapahtui. Aamulla tyttäreni heräsi ja kertoi kuinka hän oli käynyt taivaassa ja tapasi siellä vaarin, Jeesuksen ja Jumalan. Lisäksi hän sai ratsastaa hevosella ja syödä Jeesuksen kanssa jäätelöä. Taivaassa on sellaisiä värejä, joita ei löydy maan päältä ja paljon kukkia."
Onko kenenkään lapsilla tai itellä vastaavia kokemuskia??
Kommentit (17)
Kaikki olivat kovin "kuluneen" näköisiä, raihnaisia, laihoja ja synkkiä ilmeiltään. Vaatteet likaiset jne. Katsoivat minua...en tiedä oliko katseessa vihaa, surua vaiko yleistä tylyyttä, mutta se katse jäi mieleen ja kauhistutti jollain tasolla. Muistan että unessa oli myös eksäni, joka oli saatananpalvoja ja hän yritti vikitellä minua.
kerran alkoi selostaa illalla kaikenlaisia juttuja taivaasta, ei ollut vielä nukkunut kuitenkaan. Aivan intona kertoi millaisessa talossa saisi siellä asua jne. Jossain mulla on se kirjoitettuna ylös, nyt en sitä sepustusta löydä tähän hätään. Se oli ihan teeskentelemätöntä, enkä tähän päivään mennessä tiedä oliko se mielikuvitusta vai jokin hengellinen kokemus. Lapsi oli viisi-kuusivuotias.
ahdistaa - en voi tajuta miten joku voi uskoa tuollaista soopaa
on vilkas mielikuvitus, se on vaan hyvä juttu.
Se, että näitä juttuja sitten pidetään totena eikä kerrota että ne ovat oikeasti vaan ja ainoastaan unta -se on paha asia.
http://artolehkamo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/111384-tyttäreni-kävi-taiva…
Kirjoittaja Lehkamo on tunnettu elokuvaohjaaja.
"Eräänä yönä se sitten tapahtui. Aamulla tyttäreni heräsi ja kertoi kuinka hän oli käynyt taivaassa ja tapasi siellä vaarin, Jeesuksen ja Jumalan. Lisäksi hän sai ratsastaa hevosella ja syödä Jeesuksen kanssa jäätelöä. Taivaassa on sellaisiä värejä, joita ei löydy maan päältä ja paljon kukkia."
Onko kenenkään lapsilla tai itellä vastaavia kokemuskia??
uskoo jälleensyntymään ja on kirjoittanut entisestä elämästään japsina jopa kirjan.
tyttäreni heräsi yhtenä aamuna ja kertoi myös käyneensä yöllä Muumilaaksossa.
Lapsen uni
Tuli enkeli taivaasta, makkara kädessä,
ja antoi sen minulle -
voi kuinka se maistui!
Ja enkeli sanoi: tule taivaaseen!
ja me mentiin. ja siellä istui jumala.
Tikkukaramelli suussa. Ja antoi sen minulle.
Ja se vasta maistui!
Ja jumala sanoi: lihaa aina vaan
köyhille lapsille,
ja leivoksia päälle,
ja jäätelöä!
Ja kaikki söi.
Ja kaikkien vatsat
inisivät tyytymyksestä.
Ja jumala sanoi:
kuka siellä niin kauniisti laulaa?
Kirjaimia ja kirjavia, 1956
Kuulemma. Ikää 5v. Lienee jonkin sortin hengellinen kokemus sekin.
siitä, että ovat käyneet taivaassa. Taivas on ihana paikka.
Mäkin olen sit ilmeisesti käynyt taivaassa unessani. Näin siellä kuolleen isäni. Mutta siellä ei ollut mitään muuta kuin pöytä ja kaksi tuolia ja isäni istui pöydän ääressä odottamassa minua. Hän sanoi että hänellä on siellä hyvä olla ja hänestä pidetään huolta. Kaikkialla oli valkoista, ehkä joku voisi sanoa että olimme "valossa".
luettu jonkun muun taivaskertomus ja rukoiltiin että lapsi pääsisi siellä käymään.
Lapsi toimi odotusten mukaan. Noissa uskisperheissä on ihan oma sanavarastonsa jonka lapset oppivat jo pieninä.
Tuo lapsi lienee kuullut paljon taivaskertomuksia ym. odotuksia mitä taivaassa voisi olla.
Lapsi uneksi niistä yöllä ja kertoi unensa vanhemmilleen. Joskus unet toistuvat. Minäkin olen nähnyt samaa unta useammin.
"Taivas on Herran taivas ja maan Hän on antanut ihmisen lapsille." Tähän meidän on tyytyminen mitä Sanassa sanotaan.
Hei! Olin ensin Helvetin esikartanoissa kauheissa kidutuksissa, sitten vihdoinkin sain kuiskattua Jeesuksen nimen. Hän sanoi, tule käytävää valoa kohti. Kun olin joi lähellä suuaukkoa, niin minut nostettiin ihanaan valoisaan ja raikkaaseen puutarhaan istumaan. Vihdoinkin sain hengitettyä hyvin raikasta ilmaa. Olinhan ollut aikaisemmin demonien luolassa hirvittävässä katkussa. Huomasin, että näköni ja kuuloni on niinkluin pikkupoikana ja toivuin uupumukisesta erittäin nopeasti, olisin halunnut hyppiä ja juosta! Aloin tarkastrlla ympäristöäni. Kuulin kaukaa tulevaa tasaista musiikkia, näin ohi kiitäviä enkeleitä. Enkelit luikuivat nurmikon yläpuolella kauniisti eteenpäin, keskustellen keskenään iloisina, mutta ääntä en kuullut. Puissa oli tuoksuvia kukkia. Hienot värikkäät pitkäpyrstöiset luinnut lentelivat puusta puuhun ja ne katsoivat ohilentäesssään minua. Lintujen laulu oli fantastista. Ajattelin, olenko nyt Paratiisissa. Aurinkoa en nähnyt ja valoa oli ruohpoissa, kukissa puissa ja kaikki oli hurmaavan kaunista. Ajattelin nousta pystyyn ja kävellä eteenpäin. Sitä ei kuitenkaan sallittu, vaan löysin itseni vuoteesta. Olin tuolloin n. 25vuotiaas. Tämä on totissesti totta!!! Miikael
[quote author="Vierailija" time="15.07.2012 klo 22:21"]
uskoo jälleensyntymään ja on kirjoittanut entisestä elämästään japsina jopa kirjan.
[/quote]
Positiivista on se, ettei lapsi ole yhtä eksyksissä.
Itse oli 9v tyttönen kun kävin muslimien paratiisissa.
Voin kertoa että ihanaa oli. Nyt tämän ketjun voi poistaa.
Jos olisi brasilialainen ja italialainen lapsi, niin uskottaisiin paremmin. Suomalaiset ei ikinä usko, että suomalaiselle tapahtuisi mitään erikoista, yliluonnollista.