Neuvvokaa puupäätä!? Aiheena puhelimen käyttö ulkomaanmatkalla
Ehkä termit ei ole ihan oikein, mutta jos joku osais ihan rautalangasta vääntää.. Kävin liikkeessä kysymässä, mutta en tajunnut myyjäpojan selityksestä juuri mitään. Aikani kyselin, mutta alkoi jo hävettää niin, että lähdin pois.
Eli mulla on liittymässä pakettidata, ja sehän ei koske ulkomaita. Tiedän, että sen saa pois päältä ja loman jälkeen tilaa sitten ne asetukset uudelleen. Tän verran käsitin pojan puheista.
Mutta saanko jotenkin käytettyä nettiä niin, että aina halutessani saan sen päälle?
Tai onko arvioita kokemuksia siitä miten kalliiksi tulee pitää netti päällä viikon ajan ulkomailla. (tiedän että riippuu käytöstä mutta sen lisäksi mulla tulee osa sähköposteista puhelimeen, n. 2-3kpl päivässä)
Joo, saa nauraa, mutta mulla ei ole aiemmin ollut tällaista puhelinta enkä muutenkaan ole näihin perehtynyt.
Kommentit (5)
Silloin ei voi tulla laskua ulkomailta, nettiin pääset silti esim. hotelleilla, ja kahviloilla on WiFi jota kautta pääset nettiin puhelimellasi, joka ei siis käytä puhelinverkkoa siihen.
käytä nettiä puhelimellasi ulkomailla.
Ja kaikki automaattiset päivitykset ym pois.
Ei mikään Facebook kerta kaikkiaan ole niin tärkeä.
Soita operaattorille että panee roaming eston päälle. Silloin ei voi tulla laskua ulkomailta, nettiin pääset silti esim. hotelleilla, ja kahviloilla on WiFi jota kautta pääset nettiin puhelimellasi, joka ei siis käytä puhelinverkkoa siihen.
Mikseiköhän se liikkeen sälli tällaisesta mitään puhunut? (Tai sitten puhui, mutta niin hienoilla termeillä ettei kaltaiseni kalkkis tajunnut.)
Hotellillamme on kyllä WiFi. Se siis ei maksa mitään jos klikkaan puhelimesta "WiFi-asetukset" ja sieltä "käynnistä WiFi"?
Juuri tuosta norjalaismiehen tapauksesta tämä mieleen tulikin.
Käytä hyväksesi ilmaisia Wi-Fi -verkkoja niin ei tule kuluja. Niitä on usein kahviloissa, hotelleissa ja enenevässä määrin myös ihan kaupungilla.
Nämä ohjeet toimivat kaupunkilomiin suht kehittyneissä maissa, rantalomista en osaa sanoa mitään.