Alkoholisti miehenä. Onko teillä seksielämää?
Minun mieheni alkoholisoitui muutama vuosi sitten vaikeassa elämäntilanteessa eikä meillä enää ole sen jälkeen ollut oikeastaan seksiä juurikaan. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa. En pysty olemaan kännisen kanssa ja selvinpäin ei edes yritä lähestyä. Ehkä pari iltaa on joskus juomatta, muuten aina kaljoissa. Juo salaa nurkissa tai autotallissa, mutta ei juuri koskaan minun tai lapsien aikana. Inhoan alkoholin hajuakin niin paljon etten pysty olla sellaisen kanssa lähellä. Hän on myös lihonnut kaljan myötä n. 15 kg ja omistaa nykyään kaljavatsan :(
Miten te muut joilla on alkoholisti miehenä. Onko teillä normaalia seksielämää?
Kommentit (31)
Olen sanonut, että en humalaista, mutta selvinpäin kyllä. Silti ei koskaan lähesty selvinpäin. Aina vaan kännissä. Työnsä hoitaa hyvin ja myös kotihommat. Yrittää laihduttaa koska itsekin inhoaa vatsaansa. Lenkkeilee ja käy kuntosalilla, mutta illalla taas kaljottelee. Ei jotenkin ymmärrä, että se olut on se joka lihottaa ja sen myötä syömishalun kasvaminen. En oikein tiedä miten voisin auttaa häntä kun ei suostu hoitoonkaan mennä.
t. ap
Olen sanonut, että en humalaista, mutta selvinpäin kyllä. Silti ei koskaan lähesty selvinpäin. Aina vaan kännissä. Työnsä hoitaa hyvin ja myös kotihommat. Yrittää laihduttaa koska itsekin inhoaa vatsaansa. Lenkkeilee ja käy kuntosalilla, mutta illalla taas kaljottelee. Ei jotenkin ymmärrä, että se olut on se joka lihottaa ja sen myötä syömishalun kasvaminen. En oikein tiedä miten voisin auttaa häntä kun ei suostu hoitoonkaan mennä.
t. ap
Jos ei laihdu ja lopeta juomista, niin pistät sen kävelemään. Et sinä juopon läskin kanssa ole luvannut loppuelämääsi elää.
Jos ei laihdu ja lopeta juomista, niin pistät sen kävelemään. Et sinä juopon läskin kanssa ole luvannut loppuelämääsi elää.
Näitä asioita ei ymmärrä kuin henkilö joka on itse kokenut vastaavaa.
t. ap
[/quote]
[/quote]
Nyt on se vastamäki ja ehkä hänen elämänsä vaikeimmat asiat koettu.
t. ap
on kuitenkin hoikka ja haluaa seksiä joka päivä. Jos ei joisi, niin laukeaisi puolessa minuutissa eli liian nopeasti. Miehelläni on niin suuret seksihalut, ettei juominen ole haluja vähentänyt.
Ja voin vain naisena sanoa, että sosiaalinen salailu on helvetistä. Sinä et häntä paranna, tukea voit. Itse lähestyn sekin merkeissä ottaneena. Eipäs paljon syty, kas kumma. Ja selvinpäin kun olen, hän ei luonnollisesti halua. Ei varmaan sua auta,mutta ajattelin jakaa, että ei se toisen osapuolen osakaan helppoa ole:(. Haluaisi olla parempi, mutta ei pysty.
siis SEKSIN merkeissä ottaneen usein, eikä ukko syty. t. ed. naiskirjoittaja
Että tällaisen viestin jälkeen teksti näyttää vituralta, vaikka tällä kertaa ei ole edes ottanut.
Kielipoliisi korjaa tekstiään. Eli kun itse on ottanut, niin seksiin uskaltaisi enemmän tehdä aloitteen. Tällä hetkellä minä olen halukkaampi osapuoli. Mutta ymmärrettävästi miestä ei kiinnosta pubiruusun kotiversio. Kielipoliisin väärinymmärryspelko on korjattu. AP:lle voimia. Anteeksi, että sotkin ketjusi omilla horinoilla.
Viime kesänä yritin ystävälleni puhua miehen liiasta kaljan juomisesta, mutta hän vain tokasi, että meillä juodaan vain kivennäisvettä helteillä. Lopetin keskustelun sitten siihen. Ei ole ketään kelle kehtaa puhua. Äidiltänikin joudun salaamaan. Emme esim. voi koskaan enää olla yhtäaikaa mökillä koska pelkään että mies alkaa kännäämään ja äitini ei voi sietää alkkiksia koska oma isäni oli myös sellainen.
t. ap
Ja voin vain naisena sanoa, että sosiaalinen salailu on helvetistä. Sinä et häntä paranna, tukea voit. Itse lähestyn sekin merkeissä ottaneena. Eipäs paljon syty, kas kumma. Ja selvinpäin kun olen, hän ei luonnollisesti halua. Ei varmaan sua auta,mutta ajattelin jakaa, että ei se toisen osapuolen osakaan helppoa ole:(. Haluaisi olla parempi, mutta ei pysty.
miestäsi selviämään ongelmista, joita juominen hänelle aiheuttaa. Tällöin et enää mahdollista juomista ja mies joutuu enemmin tai myöhemmin itse vastaamaan juomisen aiheuttamista ongelmista. Voi toki olla, että hänelle tulee pahojakin ongelmia, niin pahoja, että sinä et jaksa siinä rinnalla enää, mutta se on silti ainoa keino saada mies edes miettimään lopettamista. Jokaisen alkoholistin läheisistä löytyy aina juomisen mahdollistajia, niin kotoa kuin töistäkin, joten lopeta ainakin sinä se mahdollistaminen. Toki voit muuten olla miehen rinnalla ja yrittää tukea häntä sitten, jos ja kun hän tahtoo lopettaa juomisen.
Minun mieheni on myös alkoholisti, mutta hän on ollut jo toistakymmentä vuotta raittiina. Mutta ei se raitistuminen häneltäkään helposti onnistunut, piti mennä pohjan kautta (jokaisella toki on oma "pohjansa"), meillä se vaati yhden työpaikan menettämisen ja sen, että mekin erosimme, tosin palasimme yhteen kun mies lopetti juomisen.
Jaksamista sinulle, ja kannattaa ehdottomasti sinunkin mennä juttelemaan asiasta vaikka A-klinikalle tai Al-Anoniin, alkoholistin läheisenä sairastuu itsekin.
Minun mieheni alkoholisoitui muutama vuosi sitten vaikeassa elämäntilanteessa eikä meillä enää ole sen jälkeen ollut oikeastaan seksiä juurikaan. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa. En pysty olemaan kännisen kanssa ja selvinpäin ei edes yritä lähestyä. Ehkä pari iltaa on joskus juomatta, muuten aina kaljoissa. Juo salaa nurkissa tai autotallissa, mutta ei juuri koskaan minun tai lapsien aikana. Inhoan alkoholin hajuakin niin paljon etten pysty olla sellaisen kanssa lähellä. Hän on myös lihonnut kaljan myötä n. 15 kg ja omistaa nykyään kaljavatsan :(
Miten te muut joilla on alkoholisti miehenä. Onko teillä normaalia seksielämää?
Meillä tismalleen samankaltainen tilanne. Seksiä ollut viimeiset vuodet n. kerran vuodessa ja silloin olen ollut itsekin ns. ei-selvinpäin, sillä selvinpäin en halua kaljoissa olevaa miestäni, mutta mieheltä taitaa olla ne mieshormonit muutenkin liunneet alkoholiin.
Minkäs teet. En jaksa enää nalkuttaa, kun ei se mihinkään johda. Katsotaan nyt, ehkä mullakin vielä on seksielämää sitten kun mies on juonut itsensä hengiltä (siihen ei tuolla vauhdilla enää montaa vuotta menne).
Mies jatkaa juomistaan, vaikka en pidä siitä. Nyt olenkin sitten pihtari, kun ei kiinnosta. Kirjoituksesi ap, on kuin meidän elämästä.
Minä pystyin hyvin olemaan kännisen kanssa joten sitä rajoítusta ei ollut. ja miestä panetti sopivassa nousuhumalassa ja myös krapulassa paljon joten seksiä oli usein ja se oli hyvää.
Valitettavasti edes taivaallinen seksi ei korvannut muita alkkiksen kanssa elämisen varjopuolia joten hänestä tuli ex.
Oletko ap vielä samassa tilanteessa, mies juo edelleen?
Meni ulos tyhjentämään sadekouruja ym. pihahommia ja tuli äsken sisälle takaisin kännissä :( Hänellä alkoi kesälomakin joten seuraavat 4 viikkoa on mitä on...
heipä vaan kaikille!
terkut alkkikselta! vielä hengissä!
terv. alkkis!
Mun mies on myös alkoholisoitunut ja pahasti, muttei tietysti myönnä mitään ja raivoaa mulle sekä syyttelee. Ero varmaan kohta edessä.
Seksiä ei ole oikeastaan ollenkaan, viime kerrasta on varmaan jo useampi kuukausi. Miestä ei haluta ja hänen mielestään on mukavampi "vain olla". Seksi ei kuulemma ole elämän keskipiste jne. Miehen käsitys seksistä on myös se, että kysyy haluanko mä saada vaikka parin tunnin päästä. Sitten se hoitaa itsensä kovaks ja tökkii kuiviltaan pari minuuttia kunnes tulee. Ei ole tässä suhteessa ollut puhettakaan spontaanista seksistä tai oikeista haluista miehen puolelta :D
Mutta sinä et tahtonut olutpeikkoa, vaan sen terveen miehen.
Tiedät itsekin: mies raitistuu vain jos itse pystyy tahtomaan. Muuten tuosta alkaa alamäki mikä vie hidasta mutta varmaa tietä alkoholismiin.
Jos mies ei ala tahtoa, lähde. Sinä et voi tahtoa hänen puolestaan.
T. Alkoholistin lapsi, joka ei moista menoa katsoisi hetkeäkään
Alkoi puuhaamaan lastensa kanssa kaikkea kivaa. Hänellä ei koskaan ole krapulaa. Sitten päivällä lähti kuntosalille. Tuli parin tunnin päästä kotiin ja painui nukkumaan. Kohta varmaan herää ja saa nähdä mitä ilta taas tuo tullessaan.. aukeaako korkki vai onko perheensä kanssa läsnä.
t. ap
Ei ollut yhdessäollessamme noin viimeiseen puoleen vuoteen. Itse en jaksanut katsella alkoholistin alamäkeä vaan pari vuotta sairastumisesta otin avioeron. Mielestäni seksin puute oli pienin murheista silloin :( Tsemppiä!