Miten teidän perhe pukeutuu juhliin?
Käytätkö juhlissa mekkoa tai suoria housuja (naiset siis)? Käyttääkö miehesi aina pukua tai suoria housuja? Menettekö farkuissa juhliin? Mitä juhlavaatteita lapsesi käyttävät? Oletko antanut esim. teinisi lähteä farkuissa ja T-paidassa tms. juhliin?
Oma mielipiteeni on se, että farkut eivät ole juhlavaate, niitä siis vältetään viimeiseen asti.
Kommentit (13)
Tarkenna nyt vähän.
Kyllä olemme kaikki olleet farkuissa tai jopa shortseissa juhlissa. Toisaalta joskus minulla on ollut iltapuku ja miehellä frakki.
Minä ja tyttö mekoissa.
Mies puvussa ja teini siisteissä vaatteissa (paita ja suorat housut tms.)
EI MISSÄÄN nimessä farkuissa. Ei missään nimessä.
on menty farkuillakin mutta silloin on todella kyse rennoista juhlista.
Rippijuhlien rääppiäisiin loppuillasta mentiin just siisteillä kesävaatteilla, mulla esim. mustat caprit, uusi kesäpusero (ei juhla-) pistokkaat jalassa ilman sukkia, miehellä oli vaaleat siistit sortsit ja siisti kesäpaita, lapsilla vastaavaa. Hellekeli ja rennosti pyydettiinkin pukeutumaan.
Lakkiaisissa taas oltiin juhlakamppeissa, mulla mekko, samoin tytöillä, pakolliset sukkikset jalassa, miehellä puku.
Eli ei aina ole miehellä pukua eikä edes suoria housuja, ei mulla mekkoa eikä lapsillakaan. farkkujakin on hyvin erityylisiä olemassa, eli ei musta ole ehdoton ei juhlissakaan.
On "farkkujuhlia" ja "pukujuhlia". Farkuissa ja kauluspaidassa (mies ja poika) ja arkisemmassa hameessa ja topissa (minä) mennään vaikka kummipojan synttärikahveille. Puku tai juhlamekko päällä mennään häihin. Hautajaisiin mustissa.
Minä ja tyttö mekoissa.
Mies puvussa ja teini siisteissä vaatteissa (paita ja suorat housut tms.)EI MISSÄÄN nimessä farkuissa. Ei missään nimessä.
jotka tulevat rentoihin mökkibileisiin puku päällä vaikka kuinka kutsuja on kertonut pukukoodin.
Se on ihan yhtä typerää kuin tulla hienoon tilaisuuteen arkisissa vaatteissa
Jos on kyse vaikka serkun 10-vuotisjuhlista, niin farkut ja shortsit käy, kelistä riippuen. Jos taas häät tai rippijuhlat, niin silloin miehellä puku, mulla ja tytöllä mekko, pojilla suorat housut ja kauluspaidat tms.
ja pukukoodista. Tilaisuuden mukaan pukeudutaan ja koko perhe saman koodin mukaan, kaikki siis yhtä juhlavasti tai yhtä arkisesti. Farkkuihinkin tarpeen mukaan.
Jep, olisi "vähän" pitänyt ehkä rajata, että millaisia juhlia tarkoitan. Yritin vain vähän yleisesti kartoittaa ihmisten mielipiteitä siitä, minkä näköisenä voi esimerkiksi toisen juhlapäivää mennä kunnioittamaan. Toki on olemassa rennompia juhlia kuten puutarhajuhlat tms., mutta siis itselleni juhlat ovat aina häät, synttärit, rippijuhlat, hautajaiset, jokin muu merkkipäivä, joihin osallistuttaessa tosiaan kunnioitetaan juhlakalua.
Jep, olisi "vähän" pitänyt ehkä rajata, että millaisia juhlia tarkoitan. Yritin vain vähän yleisesti kartoittaa ihmisten mielipiteitä siitä, minkä näköisenä voi esimerkiksi toisen juhlapäivää mennä kunnioittamaan. Toki on olemassa rennompia juhlia kuten puutarhajuhlat tms., mutta siis itselleni juhlat ovat aina häät, synttärit, rippijuhlat, hautajaiset, jokin muu merkkipäivä, joihin osallistuttaessa tosiaan kunnioitetaan juhlakalua.
juhalakalun toivomuksesta rennot grillibileet, joka kutsussakin mainittiin. Aivan suoraan sanottiin, ettei sitten mitään tummia pukuja ja kravatteja vaan rento koodi. Grillataan ja ollaan rennosti ulkona.... juu löytyi todella niitä perheitä joille ei kutsun koodi kelpaa sitten millään.
Toki pukukoodilliset juhlat ovat erikseen, silloinhan juhlakalu itse määrittelee, miten toivoo vieraidensa pukeutuvan.
ap
Häissä pukeudutaan siistimmin, mutta on paljon muitakin ei niin virallisia juhlia, joissa voi olla ihan tavallisissa siisteissä ja puhtaita vaatteissa. Meidän perhe pukeutuu tilaisuuden mukaan ja vaatteita löytyy joka lähtöön.