Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Missä vaiheessa olette menneet naimisiin?

Vierailija
14.07.2012 |

- Ennen vai jälkeen lapsen/lapsien? :)

- Kauanko olitte seurustelleet tuolloin?

- ...entä olleet kihloissa?

- Minkälaiset häät olivat? : isot, pienet, kirkossa, maistraatissa, yms yms?

Kertokaa niin paljon, kuin huvittaa! Minua kiinnostaa!! =)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurusteltuamme puolitoista vuotta, oltuamme puoli vuotta kihloissa. Lapset tulivat vasta sen jälkeen, miehelle jostain syystä oli tärkeää olla ensin naimisissa. Ehkä se ajatteli sitä vanhaa hokemaa "why buy the cow if you can have the milk for free"... tässä tapauksessa siis että lapset olisivat se maito ja hän se lehmä.

Vihkiminen oli maistraatissa viikolla, hääjuhlat sitten viikonloppuna. Ja häväistyksen kauhistus, häät olivat LAPSETTOMAT! Ilmeisesti emme olleet tietämättämme kutsuneet av-mammoja, sillä kukaan niistä kutsutuista joilla oli silloin jo lapsia ei jäänyt tulematta tai näyttänyt hapanta naamaa. Meillä ei ollut lämmintä ruokaa, vain erilaisia salaatteja ja suolaisia ja makeita paloja. Juomat virtasivat runsaina, mutta kukaan ei ainakaan mun tietääkseni juonut liikaa tai käyttäytynyt huonosti. Oli oikein kivaa.

Vierailija
2/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin lasten saamisen jälkeen (minulla yksi lapsi entisestä suhteesta + yksi yhteinen).Yhdessä olimme olleet kolme vuotta tuossa vaiheessa. Kihloissa olimme periaatteessa vain kolme kuukautta (minä kysyin, että mennäänkö naimisiin ja mies suostui ja kolmen kuukauden päästä oli häät).

Vihkiminen oli maistraatissa, koska minä en kuulu kirkkoon. Erittäin kaunis tilaisuus, vihkijä puhui kauniisti rakkaudesta.

Vieraita oli nelisenkymmentä, joista lapsia muistaakseni 17. Eli ihan lähimmät ihmiset oli kutsuttu.

Häät oli Halloween-teemalla, koska hääpäivä sattui juuri tuohon ajankohtaa ja koska minä ja mies ollaan raskaamman musiikkin ystäviä, tummasävyiset häät olivat enemmän meidän makuumme. Löytyi ainakin helposti koristeita vaikka teimmekin suurimman osan itse (meillä oli esim. ulkona isoja kurpitsalyhtyjä jne.).

Mitäpä muuta vielä...? Ruuat teimme täytekakkuja lukuunottamatta itse (miehen sisko teki kaksi kakkua meille häälahjana). Olenkin varmaan ainoa morsian, joka on puolitoista tuntia ennen vihkimistä tehnyt salaattia =D

Miehellä oli ihan smokki, minulla musta iltapuku (olisi varmaan mennyt ihan perinteisestä valkoisesta hääpuvusta, jos väri olisi ollut toinen).

Niin ja itse hääjuhla pidettiin työpaikkani lomapaikassa. Iso paikka, jossa puitteet intiimeille häille. Eikä ollut kiirettä pois, koska saimme paikan viikoksi käyttöömme (häälahja sekin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tunnettu vähän alle puoltoista vuotta, muutama kuukausi ennen häitä päätettiin ett mennään naimisiin. Lapsia ei ole eikä tule. Maistraatissa mentiin, ihan muutama vieras joiden kanssa otettiin ekaks puistossa kuohuviiniä, sit mentiin häälounaalle ja baariin.

Vierailija
4/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jälkeen kahden lapsen, ennen kahta lasta

-4v

-2,5v

-Pienet ihanat intiimit kirkkohäät

Vierailija
5/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kosi melkein samantien, kun oltiin ruvettu olemaan yhdessä. Kihloihin ei kuitenkaan silloin menty vaan vasta vajaan vuoden päästä. Häät sitten melkein samantien. Kaikki tapahtui noin yhden vuoden aikana. Esikoinen syntyi kuuden vuoden päästä. Tehtiin opiskelut ensin. Tai no, oli mulla vielä pari tenttiä raskausaikana.

Aika vanhanaikainen tarina. Mutta iloinen siitä, että se kesti. Nyt meillä on kolme lasta ja naimisissa on oltu melkein parikymmentä vuotta. Esikoinen on nyt teini eikä kyllä hänelle olla suositeltu, että heti parikymppisenä pitäis sitoutua. Mutta sen olen uskaltautunut opettamaan, että kun kerran tällaisiakin miehiä kuin oma isä on olemassa, jotka sitoutuu, menee naimisiin ja pysyy uykollisena, niin ehkä kannattaa uskaltaa olla aika vaativa ja tarkka. Ei ole mikään pakko hypätä sänkyyn tai muuttaa yhteen asumaan, jos itse mieluummin haluaisi sitoutuvamman puolison.

Vierailija
6/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme opiskelijoita ja tavanneet kolme vuotta aiemmin. Kihloissa olimme olleet kaksi vuotta. Häät olivat kirkkohäät, isot, kutsuimme kaikki sukulaiset. Ensimmäinen lapsi syntyi vasta kuusi vuotta häiden jälkeen. Nyt keväällä vietimme juuri 10v hääpäivää.

Vierailija
7/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Esikoinen syntyi reilu vuosi häiden jälkeen ja kuopus viidennen hääpäivän jälkeen

- Tapasimme maaliskuussa, muutimme yhteen toukokuussa, kihloihin kesäkuussa ja samalla pätettiin hääpäivä saman vuoden joulukuulle.

- Talvihäät, n. 100 vierasta kirkossa ja sen jälkeen muutaman kilometrin päässä juhlimassa

- 15. hääpäivä joulun jälkeen :)

Vierailija
8/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin vuoden vanha, yhdessä oltu muistaakseni 13 vuotta, kihloissa 5.

Iso tuokiokirkkokin olis saatu mutta kun mentiin vaan todistajien ja valokuvaajan läsnäollessa, valittii kirkon yhteydessä sijaitseva krypta.

Hääjuhlat pidettiin pari viikkoa myöhemmin, yht.100 vierasta, meillä kotona.

Vierailija
9/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin menimme 1kk tuttavuuden jälkeen, naimisiin 6kk kuluttua kihloista. Oltuamme 3kk naimisissa muutimme yhteen. Eka lapsi syntyi vajaan 11v avioliittovuoden jälkeen, mutta kuolleena. Eka elävä syntyi reilu vuosi myöhemmin, jolloin olimmekin ehtineet olla jo 12v naimisissa. Sen jälkeen tuli vielä kaksi lasta 3½v sisällä.

Häissä oli 100-120 vierasta. Äiti kavereineen järjesti tarjoilut, makeaa + voileivät. Äiti teki hääpuvun. Isä kavereineen soitti musaa. Ei ollut kaasoa, ei bestmania, ei kirkkoharjoituksia, ei paapi haastatellut etukäteen. Päätimmetoukokuun lopussa, että heinäkuun lopussa mennään naimisiin ja kahdessa kk:ssa saatiin häät pystyyn. Tätä taustaa vasten ihmettelen, että häitä pitää järjestellä vuosi ja ylikin. Ai niin, oli meillä sen verran harjoitusta, että tuntia ennen vihkimistä suntio talutti minua pitkin kirkon käytävää ja näytti, että miten päin käännytään jne. Ja siinä samalla kävin huikkaamassa kanttorille häämarssin ja virren.

Tästä tulee 2 viikon kuluttua kuluneeksi 28v.

Vierailija
10/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksi lapsi oli ehtinyt syntyä 8,5 kk ennen häitä

- olimme seurustelleet runsaat 2 v 8 kk

- kihloissa olimme olleet n. 1 v 9 kk

- häät olivat erittäin yksinkertaiset; meidät vihittään kirkossa kahden todistajan ja lapsemme läsnäollessa (kukaan muu sukulainen ei aikeestamme tiennyt), jonka jälkeen lähdimme kahdestaan syömään todistajien jäädessä lapsenvahdeiksi :)

nim. pian on 1. hääpäivä

Vierailija
11/11 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme olleet 3v. yhdessä ja 2v. kihloissa.

Opiskelut oli loppu.

Vauvakuume iski ja me molemmat halusimme olla naimisissa ennen lapsia.

Ostimme myös yhteisen asunnon...sitä ennen asuimme kyllä yhdessä mutta asunto oli pieni ja miehen oma.

Häät olivat pienet...vain lähisuku ja kavereita ja vihkiminen oli kappelissa ja juhlat ravintolassa (ruokahäät).

T: yhdessä jo yli 20v. ja 2 lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan