Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkosuomalaiset! Uskotko lapsillasi olevan parempi tulevaisuus kyseisessä maassa kuin Suomessa?

Vierailija
14.07.2012 |

uteliasta kiinnostaa

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivat olisi paasseet Ivy League yliopistoihin ja verkostuneet maan parhaitten kanssa.

Paljon parempi elama taalla.

Vierailija
22/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviosi kuulosti siltä, että tunnet oikeasti Ranskaa ja olet miettinyt näitä asioita. Kaikissa maissa on hyvät ja huonot puolensa.

Itse arvioin, että tulevilla lapsillamme on varmaan täällä Alankomaissa paremmat eväät tulevaisuudelle kuin Suomessa. Syynä on yksinkertaisesti kulttuuri, Suomi tuntuu täällä oleilun jälkeen aivan älyttömän ahdasmieliseltä, ankealta ja surulliselta maalta, jossa lapset ryyppäävät ja aikuiset tappavat itsensä.

Ainoastaan kouluasiat on Suomessa hoidettu paremmin ja ne ovatkin ainoa syy, miksi harkitsemme vielä menisimmekö takaisin sitten kun lapsia siunaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla olen hyvin syvasti tajunnut suomalaisen negatiivisuuden huonot vaikutukset mielenterveyteen, ihmiset Suomessa tuntuvat voivan huonommin kuin taalla. Olen itse alkanut voida taalla paremmin, koska taalla ei vallitse samanlainen kiusaamis- ja kyttaamiskulttuuri kuin Suomessa. Yksilo voi toteuttaa itseaan paremmin, ei odoteta yhdenmukaisuutta eika viranomaisiin luoteta sokeasti. Toimittajat taalla uskaltavat ajatella itse, joten lehtia viitsii lukea. Yksilon mielipiteella on merkitysta taalla, ei pelkastaan viranomaismielipiteella.

Vierailija
24/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla olen hyvin syvasti tajunnut suomalaisen negatiivisuuden huonot vaikutukset mielenterveyteen, ihmiset Suomessa tuntuvat voivan huonommin kuin taalla. Olen itse alkanut voida taalla paremmin, koska taalla ei vallitse samanlainen kiusaamis- ja kyttaamiskulttuuri kuin Suomessa. Yksilo voi toteuttaa itseaan paremmin, ei odoteta yhdenmukaisuutta eika viranomaisiin luoteta sokeasti. Toimittajat taalla uskaltavat ajatella itse, joten lehtia viitsii lukea. Yksilon mielipiteella on merkitysta taalla, ei pelkastaan viranomaismielipiteella.

Sinulla on hyvin samanlaisia ajatuksia suomalaisesta mielenmaisemasta kuin minulla. Suomalainen negatiivisuus ja lannistamisen kulttuuri ovat suurimpia syitä siihen, miksi itse en haluaisi enää palata.

Minusta yksinkertaisesti tuntuu siltä, että nykyisessä asuinmaassani voin elää, Suomessa vain kärsiä.

Vierailija
25/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla. Lasten kouluiässä oli pakko palata ja nyt reissaan jatkuvasti sen takia. Osaan omasta kokemuksesta sanoa, ettei kalliskaan yksityiskoulu ole niin tasokas kuin suomalainen opetus. Voi jossain maassa jollain paikkakunnalla olla ihan hyvätkin lähtökohdat, mutta sen paikan löytäminen on tuurista kiinni.

Korkeakoulutasolla erot sitten näkyvät ulkomaiden puolesta. Jos perustutkinnon jaksaa vääntää Suomessa, parhaissa ulkomaisissa tekee samoissa puitteissa ympäristön paineen ja tuen varassa phd tutkinnon enemmällä työllä, mutta oikeasti paremmin edellytyksin.

Vierailija
26/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysi ja kymppi ovat kuin minun mielipiteitani Suomesta

Vierailija
27/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikista tammoista ketjua "Suomi on paska maa, ankea ja ankeita ihmisiä täynnä"

Joskus olisi ihana lukea positiivisessa mielessä kirjoitettuja kommentteja

Yksikään mun sukulaisista/tuttavista/kavereista ei kuulu tuohon muutaman mainitsemaan kategoriaan

Itse asumme Singaporessa. Lapsillamme on ehdottomasti paremmat mahdollisuudet Suomessa. Olen asunut Aasiassa 12 vuotta, eli jonkinlaista tuntumaa tähän maan osaan on.

Fakta on, että Suomesta ei löydy huippuyliopistoja, mutta se ei tarkoita, että Suomen yliopistot ovat huonoja. Elämä ei ole mustavalkoista.

Suomen peruskoulusysteemi on hyvä, opettajat päteviä ja opetus on ilmaista!

Suomi on kallis maa, mutta niin on esim Singaporekin.

Toivon, että seuraavat kommentit ovat asiallisia :) se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Arvostamme elämässä eri asioita. Ei ole asiallista haukkua toisen arvostamia asioita, jos ne sattuu olemaan eri asiat kuin omat

Vierailija
28/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika myoskaan ole asiallista mitatoida toisen kokemusta Suomesta.

Minulla ei muuten ole mitaan syyta haukkua suomalaista peruskoulua.

Vierailija
29/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Aasiassa asumisesta siinä, että oppivat kiinan kielen ja oppivat aasialaista kulttuuria. "Maailman tulevaisuus on Aasiassa" -ovat minua viisaammat sanoneet enkä näe syitä olla uskomatta heitä. Uskon heitä tulevaisuudessa hyödyttävän myös tietynlainen kansainvälisyys ja etenkin kansainvälinen ystäväpiiri.

Koska kokemusta on sekä suomalaisesta että paristakin kansainvälisestä koulusta, uskon suomalaisen peruskoulun paremmuuteen.

Pidän myös Suomea turvallisempana kasvuympäristönä.

Eli kaksipiippuinen juttu. Enkä edes tiedä kuinka kauan vielä täällä olemme, kohtalo sattaa heittää meidät seuraavaksi vaikka Moskovaan.

Uskon että kokemuksesta on kiistattomasti hyötyä heidän tulevaisuutensa kannalta, mutta en edes tiedä onko heidän tulevaisuutensa tässä kyseisessä maassa eli Kiinassa.

Vierailija
30/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse voin antaa lapsilleni paremmat edellytykset ovat he huomattavasti paremmassa asemassa kuin muut täällä ja etenkin Suomessa.

Jos vanhemmat ovat tulleet tänne vain esimerkiksi jonkin organisaation palvelukseen tai Suomen valtion hommiin niin ei täällä ura aukene lapsille.

Täällä hyvin menestyneet paikalliset omistavat yrityksen ja lapset jatkavat sitä. He ovat jo pienestä asti verkostoituneet liike-elämään ystäviensä kautta.Suomalais-lapsi on ulkona tästä kuviosta ja joutuu duunarin asemaan helposti.

Vierailija
31/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto ilmainen, mikä on ihan mahtava juttu.

Tällä hetkellä elämämme on täällä parempaa. Kuten joku toinenkin tossa ylhäällä totesi, elämämme on leppoisampaa, miehellä parempi työ, minä kotiäitinä, enemmän aikaa ja vähemmän stressiä kaikilla. Koti on isompi, pystymme matkustelemaan ja ruokakaupassa ei tarvitse laskea ropoja, kaikki on halvempaa.

Suomen puolesta taas puhuu koulujärjestelmä, mielettömän hienot pisa tulokset ja ilmeinen yliopisto. Lapsilla on enemmän itsenäisyyttä, voivat tulla ja mennä vapaammin, kulkea esim. itse kouluun ja kavereille. Sekin on kiva että kokee kuuluvansa jonnekin.

Täällä taas on parempaa positiivinen elämänasenne ja se että saa olla sellainen kuin on. Autetaan tuttuja ja tuntemattomia. Suomesta en kaipaa negatiivisuutta, valittamista, tasapäistämistä, kiusaamista ja kyttäämistä.

Usasta terveiset.

Vierailija
32/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin haukkuvat suomalaisia kyttäämisestä ja negatiivisuudesta, ja sitten kehuvat turvallisuudesta ja toimivasta järjestelmästä. Ettekö te oikeasti tajua, että nämä ovat saman asian kaksi kääntöpuolta? Suomessa on turvallista ja tasa-arvoista juuri siksi, että ihmiset kyttäävät ja sanovat suoraan kun näkevät epäkohtia.

Oman kokemukseni mukaan muissa maissa saa todellakin toteuttaa itseään, mutta se tulee sillä hinnalla, että muutkin saavat - eivätkä he välttämättä toteuta itseään rakentavasti. Suomi on vahvasti yhteisöllinen yhteiskunta, mutta pöljät eivät sitä tajua. Mitä enemmän yksilöä palvotaan, sitä huonommin yhteiskunnalla menee.

Vierailija
33/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asuinmaassamme lapset saavat paremman koulutuksen. Tosin kilpailukulttuuri on kovempi täällä ja siinä mielessä pidän enemmän suomalaisesta peruskoulusta (vaikka ei se lahjakasta lasta niin pitkälle vie kuin moni muu...).

Täällä vanhemmat ovat enemmän lastensa kanssa. Ainakin toinen vanhemmista iltapäivisin kotona. Lapset eivät ole niin yksin, eivätkä todellakaan saa käyttöönsä suomalaisten tapaan kaikenmaailman pelihärveleitä.

Lapsista tulee täällä ehkä kansainvälisempiä, avoimempia, sivistyneempiä (?)

Ja me vanhemmat tienaamme enemmän rahaa = voimme mahdollistaa lapsillemme asioita, jotka Suomessa eivät olisi ehkä mahdollisia...

Maan voit arvata.

Vierailija
34/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto ilmainen, mikä on ihan mahtava juttu.

Tällä hetkellä elämämme on täällä parempaa. Kuten joku toinenkin tossa ylhäällä totesi, elämämme on leppoisampaa, miehellä parempi työ, minä kotiäitinä, enemmän aikaa ja vähemmän stressiä kaikilla. Koti on isompi, pystymme matkustelemaan ja ruokakaupassa ei tarvitse laskea ropoja, kaikki on halvempaa.

Suomen puolesta taas puhuu koulujärjestelmä, mielettömän hienot pisa tulokset ja ilmeinen yliopisto. Lapsilla on enemmän itsenäisyyttä, voivat tulla ja mennä vapaammin, kulkea esim. itse kouluun ja kavereille. Sekin on kiva että kokee kuuluvansa jonnekin.

Täällä taas on parempaa positiivinen elämänasenne ja se että saa olla sellainen kuin on. Autetaan tuttuja ja tuntemattomia. Suomesta en kaipaa negatiivisuutta, valittamista, tasapäistämistä, kiusaamista ja kyttäämistä.

Usasta terveiset.

Terveisiä Saksasta !

Vierailija
35/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin haukkuvat suomalaisia kyttäämisestä ja negatiivisuudesta, ja sitten kehuvat turvallisuudesta ja toimivasta järjestelmästä. Ettekö te oikeasti tajua, että nämä ovat saman asian kaksi kääntöpuolta? Suomessa on turvallista ja tasa-arvoista juuri siksi, että ihmiset kyttäävät ja sanovat suoraan kun näkevät epäkohtia.

Oman kokemukseni mukaan muissa maissa saa todellakin toteuttaa itseään, mutta se tulee sillä hinnalla, että muutkin saavat - eivätkä he välttämättä toteuta itseään rakentavasti. Suomi on vahvasti yhteisöllinen yhteiskunta, mutta pöljät eivät sitä tajua. Mitä enemmän yksilöä palvotaan, sitä huonommin yhteiskunnalla menee.

Suoraan sanominen ja yhteisöllisyys Suomessa ??. Taidat puhua nyt jostain toisesta maasta tai et ole ikinä ulkomailla asunut.

Vierailija
36/36 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanominen ja yhteisöllisyys Suomessa ??. Taidat puhua nyt jostain toisesta maasta tai et ole ikinä ulkomailla asunut.

Kyllä. Olen asunut useassa maassa Suomen lisäksi, ja Suomessa todellakin sanotaan suoraan kun homma ei toimi. Samoin yhteisön kontrolli on todella huomattava verrattuna esim. Englantiin, jossa todellakin saa tehdä mitä vaan, eikä kukaan edes nosta kulmakarvojaan. Jos tunnet sitä yhteiskuntaa lainkaan, tajuat kyllä että itsensä toteuttamisessakin voidaan mennä liian pitkälle.

Ja kun opettaja puhuu koulussa paskaa, Suomessa voit olla varma, että palautetta tulee vanhemmilta hyvin nopeasti. Englannissa taas ketään ei kiinnosta.