Kuinka moni sanoo Facebookia Faceksi??
En ole koskaan omissa piireissäni kuullut Facebookia sanottavan kirjoitetunkaan puhekielen seassa Faceksi. Yleensä puhutaan Naamakirjasta, tai vaan FB:stä. Onkohan tää jotenkin alueellinen juttu (asun pääkaupunkiseudulla) vai vaan kaveripiirini käytäntö?
Toi Face vaan on noissa Minttu Vettenterän jutuissa jatkuvasti, pistää mua silmään.
Kommentit (10)
Ja tietty Feissarista puhutaan, ja voi olla jotain muutakin, muttei koskaan Face.
puhekieleen oikein uppoa, päättyy lausuttaessa konsonanttiin. En ole kuullut puhuttaessa koskaan.
puhekieleen oikein uppoa, päättyy lausuttaessa konsonanttiin. En ole kuullut puhuttaessa koskaan.
nää urpot sanookin sen yleensä FASE. Ei ne mitään englantia osaa tai sit lausuu tahallaan väärin sen.
en edes kirjoita, että face. Saati että sanoisin sen just nin kuin kirjoitetaan, vaikka päättyykin sitten konsonanttiin. Lärväimestäkin tulee puhuttua, ja naamasta.
faasebuukki.
Rakkaalla lapsella on monta nimea ja olen 40 vuotias korkeasti koulutettu, nettopalkka 4000e kuussa.
Mietin että kukakohan tämä ap on, luulee olevansa jotain kun ei sano face :D :D :D
Voi voi, lue vaikka kirja ja päde sillä.
faasebuukki.
Rakkaalla lapsella on monta nimea ja olen 40 vuotias korkeasti koulutettu, nettopalkka 4000e kuussa.
Mietin että kukakohan tämä ap on, luulee olevansa jotain kun ei sano face :D :D :D
tuo sun palkka nousta päähän...
faasebuukki.
Sanoo hän, joka pätee koulutuksella ja palkalla itse, muttei silti osaa lukea AP:n viestiä. Vai oletko Minttis -jengiä? Dummy.
yksinkertaisesti Naamaksi.