Mitä tekisit, jos olisit mun asemassa (seksitön parisuhde)?
Olemme olleet yhdessä yli 5 vuotta, olen nainen yli 50 ja mies yli 60-v. En ole koskaan ollut seksin suhteen kovin kiihkeä, mutta silloin alussa meillä sitä paljon kyllä oli. Miehelle tuli pitkäaikaissairauksia, useitakin, kun on yli 60-v.. Ja sitä kautta halut ja kyky katosivat. Näin ollen, olemme olleet seksittömässä parisuhteessa maaliskuusta 2011 alkaen.
Minä, naisena, sellaisena joka ennen piti seksiä lähinnä velvollisuutena, olen alkanut kaivata sitä. Mutta kotoa sitä ei saa, miestäni rakastan tosi paljon. Hän ei ikinä hyväksy sivusuhteita. Mitä mun pitäisi tehdä? Sormileikit ei kiinnosta ;)
Kommentit (14)
kuin Vauva-lehti... En ylipäätään tahdo ymmärtää mitä keskustelun avauksia ihmiset tekevät VAUVA-lehden palstoilla. Toki muutakin elämää on kuin vauva, mutta jos kysymykset etes jotenkin liittyisivät vauva-aikaan. Ja tässä ap tapauksessa vauva-ajoista on nyt ainakin se 5-10 vuotta -luulisin.
Toivottavasti ongelmasi parisuhteessa kuitenkin ratkeaa, kaikkea hyvää!
kuin Vauva-lehti... En ylipäätään tahdo ymmärtää mitä keskustelun avauksia ihmiset tekevät VAUVA-lehden palstoilla. Toki muutakin elämää on kuin vauva, mutta jos kysymykset etes jotenkin liittyisivät vauva-aikaan. Ja tässä ap tapauksessa vauva-ajoista on nyt ainakin se 5-10 vuotta -luulisin.
ihan sydämellisesti. Itsekin aikanaan oudoksuin, kun tää oli Vauva-lehden palsta, mutta tällä AV:lla eräätkin tunnit kuluttaneena olen havainnut, että on täällä härskimpiäkin avauksia kuin omani, onhan? Vai olenko väärällä palstalla aidon kysymykseni kanssa? :D :D :D
En oikeastaan osaa vastata. Jonkinlainen kriisipalaveri sen miehen kanssa pitäisi keskustella miten hän sen seksin järjestäisi. Ehkä aikansa mietittyään suostuisi seksin ulkoistukseen.
Vuosi seksittä on pitkä aika. Ehkä itsellesikään seksi ei maita enää 60-vuotiaana....eli ota nyt hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni, ja hanki seksi suhteen ulkopuolelta. Joko luvan kanssa tai ilman.
Sitten tosivanhana voi tyytyä siihen, että pitää toista kädestä kiinni, mutta 50-vuotias on niin nuori, että todella vielä kaipaa, haluaa ja tarvitsee seksiä.
Eli kysymys on tämä: rakastatko miestäsi enemmän kuin itseäsi? Jos rakastat, jäät seksittömään suhteeseen. Jos taas annat omalle (ainoalle!!) elämälle enemmin arvoa, lähdet hakemaan seksiä muualta.
kohdannut miestä, jonka kanssa haluaisin seksiä. Minulle tämä ei ole minkäänlainen ongelma, miehen kyllä haluaisin löytää. Jos olisin sinä, en tekisi mitään, koska en voisi harjoittaa seksiä kenenkään muun kanssa kuin sen, jonka kanssa olen rakkaussuhteessa.
ei nolannut itseään kirjoittamalla väärälle foorumille (vauva-foorumille, anteeksi ekalle vauvailevalle vastaajalle, jonka mielestä tänne ei saa tällaista kirjoittaa, vaan saa kirjoittaa vain vauvoista;) - mutta siis oikeesti, en tiedä mitä tehdä. Kun on niin kuin aiemmin sanoin, että en ollut aikanaan avioseksin perään niinkään, mutta tämä 16 kk tauko on jo herättänyt jotain tuntemuksia ;) . Mieheni ei missään nimessä hyväksyisi, jos menisin vieraisiin, en tiedä omasta omatunnostakaan. Joten se pitäisi mun mielestä olla selvä peli, sovittu luottojuttu jossain muualla, ja rakkaus ja loppuelämä täällä. Kuulostaako kamalalta? Varmaan. Mutta kun rakastan tuota miestä ja olen vannonut sen valan, että ollaan yhdessä. Joten, jatkanko samoin, näinkö mä vanhenen...???????????
kiitollinen vastauksista. Ja esim. haluaisin vastauksen siihen, että eräs miespuolinen kaveri on alkanut nyt jo näyttää tosi kiinnostavalta. Hän on tosi älykkö, suorastaan nörde, eikä ollenkaan sitoutuvaa tyyppiä. Mua vähän vanhempi. Mutta tunnen häntä kohtaan vain seksuaalista vetovoimaa, en halua vaihtaa miestä. Joten tässä eväät teille, mammat, neuvoja please!
No mun mielestä sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko haet sitä seksiä liiton ulkopuolelta, jos se on sinulle tärkeää tai sitten sopeudut ajatukseen seksittömästä loppuelämästä. Kuinka iso rooli seksillä sinulle on? Mitä haluat itse?
siitä, että tarvitsee hellyyttä ja haluaa kokea, että on haluttu?
Erosin juuri suhteesta, jossa seksiä ei juurikaan ollut (se ei ollut eron vars. syy) mutta saatoin jatkaa siinä, koska kumppani kuitenkin hellitteli ja osoitti haluavansa minua, minä kuitenkin varsinaisesti sain tyydytyksen itse sen tuottamalla.
ratkaisuni oli lopettaa parisuhde ja etsiä uutta. Meillä oli ongelmana myös läheisyyden ja hellyyden puute. Jos noita olisi ollut, olisin voinut jatkaa parisuhdetta.
Erosta on nyt yli vuosi aikaa ja vähän kauemmin viimekertaisesta seksin harrastuskerrasta. Alkuaikoina oli vaikeaa, koska olen ollut aina yliseksuaalinen ihminen, mutta jotenkin ne tunteet on tukahtuneet, enkä ole enää lähes lainkaan kiinnostunut seksistä.
Itse olen vasta 25-vuotias, joten ero tuntui ainoalta ratkaisulta. Jos itse rakastat miestäsi, etkö koe eroa ratkaisuna, niin neuvoisin sinua vielä odottamaan. Jos halut ei tukahdu, niin suosittelen hankkimaan sivusuhteen, joka on vain seksiä varten.
Kyllähän seksistä saa villiä ja tyydyttävää ilman yhdyntääkin. Mutta jos miestä ei lainkaan kiinnosta, ei asiasta mitään tietenkään tule.
Mutta seksuaalisuus on niin iso osa ihmisyyttä, että aika hurjaa ajatella, että saattaisit olla jopa lähes puolet elämästäsi seksittä.
vietetään leppoisaa lauantaita mieheni ja eläinten kanssa ;) Siis sekä mieheni halut että kyvyt ovat kadonneet, eivätkä ne enää palaudu. Mulla on alkanut tämän 16 kk:n tauon jälkeen heräämään jotain haluja ;) Enkä kirjoittele tänne siksi, että saisin palstan pervomiesten mielenkiinnon, vaan kysyäkseni neuvoa, jatkanko näin?
sormileikit eivät sinua kiinnosta. Jos kuitenkin pyytäisit mieheltäsi seksiä suulla, käsillä ja vibraattorilla niin että hän olisi aktiivisesti läsnä. Ok, häntä ei kiinnosta, mutta jos pyytäisit tätä häneltä itsesi vuoksi, pienenä hemmotteluna?
mies ei halua, syytä en tiedä, ei edes hali , eikä pusi :(
eikä olla, ku nelikymppisiä :(
eli kaipan läheisyyttä edes... en jaksa erota, kun on suht pieni lapsikin, koulussa jo toki.
olen tyytynyt kiltisti kurjaan kohtalooni ....