Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks pitää vääntää aina rautalangasta

Vierailija
13.07.2012 |

tai ehkä pitäs käyttää jotain ratakiskoa.

Meillä oli töissä 5 viikon hemmetin raskas rupeama kenttätöitä. Sen jälkeen vielä viikon rutistus rästiin jääneitä toimistohommia. Ylityöt paukkui, mutta nyt on sit vähän enempi vapaata ja sen jälkeen loma.

Miehelle olen kyllä sanonut, että olen ihan piipussa, väsyttää koko ajan, eikä jaksa suunnilleen ees ajatella mitään.

Mies on ollut koko alkukuun lomalla. Ja joka hiton päivä minä olen se, joka työpäivän päätteeksi laittaa ruuan, lenkittää koiran ja laittaa lapset nukkumaan. Noh, on mies pessyt hampaita sun muuta, jos olen nakannut tenavan ja hammasharjan suoraan syliin.

Nyt sit alkaa stressi helpottaa = maha kipee, migreeniä pukkaa. Mitä teki mies? Meni seiskan aikaan nukkumaan sanomatta sanaakaan. Ainakaan mukulat ei sitä ole kyllä valvottaneet. Nekin on jo lomatunnelmissa ja nukkuvat vähintään ysiin joka päivä... Voin kertoo, että nyt ottaa päähän.

Mitenkähän sen nyt sitten voisi selvemmin sanoa, että mä olen puolikuollut väsymyksestä, jos ei tajua, kun sanoo, että on puolikuollut väsymyksestä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yleensä ihan samanlaista.

Kaikki hommat jää mun vastuulle 90% kotona, oli mulla sitten kuinka kiirettä töissä tai ei, tai oli mies lomalla tai ei.

Myös jos mä olen kipeänä (ihan sama kuinka kipeänä) niin mun tarvii silti hoitaa esim. lapset, jos taas miehellä on joku pienikin päänsärky, ei taatusti tee mitään, painuu sänkyyn eikä nouse vaikka mikä olisi.

Tähän ei auta mikään, ei niin sitten mikään, kaikki konstit kokeiltu. (Ja nyt joku älähtää että mitäs otit tällaisen ukon, no joo, ihmiset muuttuu, eikä aina parempaan suuntaan)

Ei auta kun kestää.

Tsemppiä vaan ap:llekin!

Vierailija
2/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua selvästi kiinnostaa tiedottaa että sä teet ja laitat, mieskin varmasti sen on kuullut. Ja tietää että olet väsynyt. Miksi sun mies menee nukkumaan iltaseiskalta?

Mene itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet käyttää heti hyväkseen, kun ne huomaa naisessa marttyyrin. Nainen valittaa mutta tekee kuitenki. Mies ei tee.

Vierailija
4/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kolmonenkin ilmoittaisi että mua väsyttää ja menen nukkumaan kuin pitäisin aiheesta konserttia.

Taitaa ap.n mies lähinnä mennä maate ettei tartte kuunnella jatkuvaa valitusta.

On se kumma miten muistetaan ettei työkiireet saa vaikuttaa parisuhteeseen mutta jotenkin itse sen unohtaa omalta kohdaltaan ja laukoo kotonaan niin ettei siellä viihdy kukaan. :(

3

Vierailija
5/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyörytetäänpä tähän, jos ei tiedettä, niin valistunutta tulkintaa viestinnästä kuitenkin:

1) Osmo A Wiion ensimmäinen viestinnän peruslaki: viestintä menee pieleen, paitsi sattumalta.

2) Jaana Venkula: Jotta väite voidaan hyväksyä tiedoksi henkilökohtaisesti, se pitää hyväksyä episteemisesti, emotionaalisesti, esteettisesti, empiirisesti ja eettisesti (=tietojärjestelmään sopivaksi, tunteellisesti, kauniiksi tai kokonaisuuteen sopivaksi, havaituksi ja moraalisesti oikeaksi).

Jos ap:n mies hyväksyy faktaluontoisen tiedon puolisonsa väsymyksestä, niin monta muuta hyväksyttävän tiedon ehtoa jää täyttymättä. Niinpä hän ei muuta toimintaansa.

Jos ei järkipuhe auta, pitänee vedota tunteisiin, oikeuteen lepoon, näyttää kuinka pahalta tuntuu ja aiheuttaa kohtuullista perhe-elämän sekasortoa.

Vierailija
6/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen puolikuollut väsymyksestä - ruoki ja hoida lapset."

Vierailija
7/7 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks kun ne hommat on kuitenkin tehtävä. Hampaat pestävä,ruoka laitettava,lapset laitettava nukkumaan. Ei niitä voi jättää tekemättä. Miehet ne on marttyyrin roolissa kun jotain tekevät. Tänäänkin mies tyhjensi ja täytti tiskikoneen ja nousi lasten kanssa. Kyllä taas piti itseään niin ahkerana,ettei mitään muuta olisi saanut pyytää enää tekemään.