G: Likinäköiset, käytattekö silmälaseja vai piilareita?
Kun liikutte ihmisten ilmolla tai ulkoilette niin kumpia mieluummin käytatte? Paljonko teillä on vahvuudet? Jos käytätte piilareita niin mikä niissä on parasta laseihin verrattuna?
Kommentit (13)
mun pitäisi käyttää koko ajan paitsi nukkuessa tietenkin, mutta en kyllä säännöllisesti pidä laseja. Leikkausten jälkeen molemmat on noin +0,7 eli ei paha enää :) lapsena oli noin +1,5 molemmat.
oidän rillejä. Vahvuudet 3,5 ja 3,75. Piilarit tavallista enemmän happea läpäisevät. Näin olen toiminut jo 15 vuotta eikä silmät ole vielä!kärsineet
Miinusta neljä. Oon väripiilareita kokeillut pari kertaa, mutta ne oli tosi luonnottoman näköiset ja lisäksi näytän mielestäni todella typerältä ilman laseja (+ en nähnyt niillä kunnolla).
Kun lasit on olleet 21 vuotta päässä, niin ne on oikeastaan kasvaneet naamaan. Oon 31 ja ilmeisesti tosi lapsekkaan näköinen, kun mua luullaan aina teiniksi. Jos mä vielä luopuisin laseistakin niin saisin varmaan jo kulkea lastenlipulla bussissa... Siitä huolimatta että olen pitkä ja pukeudun normaalin aikuismaisesti.
Siis koen niiden kanssa, että mulla ei ole mitään silmissä.
välillä pidin vuosia melkein pelkästään rillejä paitsi urheillessa. Vahvuus -6 pintaan. Piilarit on vaan niin paljon mukavammat, vaikka kyllä niiden lasienkin kanssa on tässä lähes 30 rillivuoden aikana oppinut elämään.
Minulla on niin herkät silmät että piilareiden käyttö ei onnistu mitenkään päin.
Teen näyttöpäätetyötä enkä näe piilarit päässä näytöille yhtä hyvin. Muutenkin lasit on helpommat, piilarit tahtoo mulla joskus kuivua silmiin (kertakäyttöiset). Enimmäkseen käytän piilareita joskus urheillessa tai viihteellä, hyvä jos kerran kuussa viitsii laittaa. Vahvuudet -5,5 ja -3,5.
Molempia miten milloinkin. Vahvuutta on noin -4 ja -5. On kuitenkin tilanteita joissa silmälasien pitäminen tuntuu hankalalta, kiusallisella tai jopa nololta etenkin kun isot vahvuudet näkyvät reunoista helposti.
Päätetyöskentelyssä on yleensä lasit kuten useimmiten kauppareissullakin. Silloin kun ulkoilen ja pukeudun sporttisesti niin lähes aina piilarit. Ne on myös käytännöllisemmät kun eivät huurru ja kastu sateella. Ja on myös mukavaa että kun on piilarit niin ei tarvitse autolla ajaessa silmälaseja vaikka on likinäköinen.
KÄytän vain silmälaseja. Kesäaikaan allergia estää piilareitten käytön ja muutenkin ne tuntuu aina silmissä epämukavilta, vaikka olen kokeillut kertakäyttölinssejäkin. Leikkausta olen harkinnut mutta asuntovelkaiselle on vähän kallis ja pelkään komplikaatioita.
Molempia miten milloinkin. Vahvuutta on noin -4 ja -5. On kuitenkin tilanteita joissa silmälasien pitäminen tuntuu hankalalta, kiusallisella tai jopa nololta etenkin kun isot vahvuudet näkyvät reunoista helposti.
Ja miksi vahvuuden näkyminen on niin kamalaa? Vai eikö sulla ole ohennettuja linssejä?
T. samat vahvuudet mutta en ole tajunnut olla nolo asiasta
Juuri se että reunat näyttävät paksuilta pullonpohjilta silloin kun ei haluaisi näyttää puolisokealta. Näkökyky on kuitenkin terveyteen liittyvä henkilökohtainen asia eikä kaikkien tarvitse tietää paljonko vahvuutta on. Seuraavissa laseissa aion panostaa ohennuksiin ja pienempiin linsseihin.
ap
Juuri se että reunat näyttävät paksuilta pullonpohjilta silloin kun ei haluaisi näyttää puolisokealta. Näkökyky on kuitenkin terveyteen liittyvä henkilökohtainen asia eikä kaikkien tarvitse tietää paljonko vahvuutta on. Seuraavissa laseissa aion panostaa ohennuksiin ja pienempiin linsseihin.
ap
Mulla on ainakin ihan sellaiset tyylikkäät selkeän malliset rillit, joista ei tarvi olla mitenkään nolona. Eikä kyllä mistään näy että paljonko on vahvuutta. Ei ehkä kannata hommata isoja pullonpohjia jos ei erityisesti hae sellaista lookia :) heijastuksen esto on myös oleellinen. Jos ei sitä ole niin katse on linssien takana piilossa.
t. se samoilla vahvuuksilla
joskus harvoin piilareita jos tarvin. Mulla on niin vähän miinusta -0,75 että saan ajaa autoakin ilman laseja. Tarvin laseja lähinnä jossain konferensseissa tms missä pitää isossa salissa nähdä salin edessä olevalle valkokankaalle tai jotain.
Piilareita en pysty käyttämään millään 8 tuntia kauempaa päivässä kun on niin kuivat silmät, eli jos olisin niin likinäköinen että tarvisin laseja koko ajan, olisi pakko käyttää pääosin silmälaseja ja vain välillä piilareita. Nyt en edes omista silmälaseja.