Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustatko nuorten itsemurhaan yllyttämistä?

Vierailija
13.07.2012 |

Koska Enkeli-Elisa projektilla on niin paljon tykkääjiä on ilmeistä, että osa "tykkääjistä" ei ole tietoisia siitä haitasta ja vahingosta mitä projekti voi oikeasti kiusatuille nuorille tehdä. Ehdotan, että tarkistatte omalta osaltanne oletteko mukana lisäämässä nuorten itsemurhia tykkäämällä sivusta. Tässä on myös malliksi kiertoviesti jonka voitte julkaissa omassa facebook profiilissanne jotta mahdollisimman moni heräisi huomaamaan mitä oikeastaan kannattaa kannattaessaan tätä tarinaa:

Helsingin Sanomat todisti Enkeli-Elisan olevan yhden harrastajakirjoittajan keksimä projekti jolla ei ole lainkaan totuusperää. Valtava joukko ihmisiä on harhautettu mukaan suremaan kirjoittajan mielikuvituksessa syntyneitä hahmoja joista osalle on perustettu todellisiksi ihmisiksi väitettyjä hahmoja. Helsingin Sanomien haastatteleman asiantuntijan mukaan tämänkaltainen itsemurhan glorifiointi voi lisätä nuorten itsemurhia koska se saa niin paljon näkyvyyttä mediassa. Jos haluat suojella itsemurhauhassa olevia kiusattuja nuoria siirry sivulle

https://www.facebook.com/enkelielisa

ja tarkista oletko niiden joukossa jotka haluavat lisätä nuorten itsemurhia. En tykkää on kannanotto nuorten elämän puolesta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään vaan edelleen yhdessä sitä, ettei kiusaamisesta ole mitään haittaa kenellekkään, kukaan ei oikeasti vanhingoitu ja voidaan me aikuiset laittaa silmät kii, sormet korviin ja laulaa "lalalaaamitäänpahaaeiolekaaan..."

Vitut! Minä ainakin olen saanut kärsiä kiusaamisen jäljistä koko elämäni. Muutamalle kiusaajalle olen antanut anteeksi, koska selkeästi ovat sitä aikuisena pyytäneet. Toisille taas en. Sain vuosikausien peruskoulukiusaamisesta (joka oli pahimmillaan yläasteella) elinikäiset traumat. Vanhempani yrittivät auttaa minua, mutta muu yhteiskunta tasan ei. Reksi, terkkari, opo ja muut opettajat levittelivät käsiään, kiusaajien vanhempia en koskaan edes tavannut.

Jos joku olisi silloin nostanut kissan pöydälle ja paukauttanut faktat niiden sadististen teinikiusaajien naaman eteen "Näinkin pahaa jälkeä voitte saada aikaan, joten LOPETTAKAA." Niin ehkä, EHKÄ edes joku niistä olisi lopettanutkin.

Itsetuntoni on murskana. Minulla on syömishäiriö. Olen viettänyut aikuiselämäni hakien jatkuvasti muiden hyväksyntää ja kokoajan pelkää, etten kelpaa muiden seuraan, etten ole tarpeeksi, kaunis, menestyvä, fiksu, älykäs, tms. Kaikki pitäisi muka olla hyvin, MUTTA EI OLE. Olen ikuisesti sisältä rikki, kiitos niiden sadististen paskiaisten.

Viis siitä oliko Elisa-tarina tosi tai ei. Ei se nuorten paha olo sillä vähene, että teeskennellään ettei kiusaamisella ole mitään seurauksia nuorten mielenterveydelle. Eiköhän se itsemurhiin kannustava toiminta ole nimenomaan tätä hyssyttelyn kulttuuria eikä sitä, että sanotaan suoraan miten asiat on.

Vierailija
2/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sama onko tuota Enkeli-Elisaa olemassa tai ei. Pelkästään omasta peruskoulustani löytyi 90-luvulla aika monta Enkeli-Elisaa, sillä erolla että vain kaksi heistä onnistui aikeissaan. Eikä silloin ollut mitään nettiä tms. Ihan itse keksivät omassa päässään päättää päivänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viis siitä oliko Elisa-tarina tosi tai ei. Ei se nuorten paha olo sillä vähene, että teeskennellään ettei kiusaamisella ole mitään seurauksia nuorten mielenterveydelle. Eiköhän se itsemurhiin kannustava toiminta ole nimenomaan tätä hyssyttelyn kulttuuria eikä sitä, että sanotaan suoraan miten asiat on."

Aloitat sanomalla, ettei sillä olisi väliä, onko Elisan tarina tosi vai ei ja lopetat esittämällä ratkaisuna sen, että sanotaan suoraan miten asiat on.

Miettimällä hetken voit ymmärtää, että se totuus tässä juuri on asian ydin.

Lasten ja nuorten tulee kyetä luottamaan auktoriteetteihin, kuten poliisi, opettaja, kuraattori ja lääkäri SEKÄ aivan erityisesti niihin, jotka nimittävät itsensä ajamaan nuorten asioita.

Valehtelu, kiertely, peittely ja totuuden muuntelu muuttaa asian täysin toiseksi.

Jos meinaan ollaan sillä linjalla, että sanotaan suoraan miten asiat on.

Vierailija
5/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa ei kyseenalaisteta kiusaamisa ja sen vaikutusta nuorii tain keneen tahansa, jota kiusataan.

Tässä kyseenalaistetaan Minttu Vettenterän toiminta.

Hyssyttelyyn lankeaa Vettenterä itse pyrkimällä estämään keskustelun aiheesta.

Vierailija
6/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet noiden lollittelujesi kanssa typerä ja keskenkasvuinen koulukiusaaja-kakara, joka ei ymmärrä edes hävetä omaa typeryyttään. Kaikki kiusaamisesta kertovat eivät ole Minttuja.

Vierailija
7/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka viesti tais olla Minttu joka hermostui ajatuksesta ettei olisikaan enää huomion keskipiste

Toka viesti oli kuulkaa Laura Hämeenlinnasta, kotoisin Lammilta (33vee, kolmen lapsen äiti) eikä kukaan Minttu.

Terveisin,

Laura -jota vituttaa niin saatanasti

Vierailija
8/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ei ainakaan hyssytellyt. Kuhtuivat Minttiksen kylään.

E-E moderattorit hyssyttelivät minkä vaan kerkisivät, kunnes osuuskunta suljettiin taas.

Vierailija
9/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten varmaan tunnemme toisemme jos olet Lammilta kotoisin ja tuon ikäinen.

OT. Missäs muuten tänä päivänä on sen puretun S-kauan luonna ollut vesipiste? Sattko tietämään?

Vierailija
10/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille, nimenomaan FAKTAT, ei mitään löpinää siitä, mikä voisi olla kamalaa.

Se, mitä koululaisille pitää kertoa, on se, että kiusattu selviää, hän on se voittaja, joka yleensä elää ihan onnellisen hyvän elämän, hankkii usein hyvän koulutuksen, palkan ja perheen. Ja se kiusaaja usein on syrjäytynyt, jonka viimeinen kuninkuuden hetki on peruskoulun ysiluokan keväällä, kun kaverit katsovat silmät pyöreinä kingin vitosriviä. Siitä alkaakin sitten syrjäytyjän uraputki.

Tottakai kiusattu tarvitsee tukea ja terapiaa, mutta myös uskoa tulevaisuuteen. Ja siihen, että hän nimenomaan on se vahva, ei se, jonka pitää lytätä toista voidakseen edes jotenkin elää.

Vierailija
11/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille, nimenomaan FAKTAT, ei mitään löpinää siitä, mikä voisi olla kamalaa.

Se, mitä koululaisille pitää kertoa, on se, että kiusattu selviää, hän on se voittaja, joka yleensä elää ihan onnellisen hyvän elämän, hankkii usein hyvän koulutuksen, palkan ja perheen. Ja se kiusaaja usein on syrjäytynyt, jonka viimeinen kuninkuuden hetki on peruskoulun ysiluokan keväällä, kun kaverit katsovat silmät pyöreinä kingin vitosriviä. Siitä alkaakin sitten syrjäytyjän uraputki.

Tottakai kiusattu tarvitsee tukea ja terapiaa, mutta myös uskoa tulevaisuuteen. Ja siihen, että hän nimenomaan on se vahva, ei se, jonka pitää lytätä toista voidakseen edes jotenkin elää.

Vierailija
12/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään vaan edelleen yhdessä sitä, ettei kiusaamisesta ole mitään haittaa kenellekkään, kukaan ei oikeasti vanhingoitu ja voidaan me aikuiset laittaa silmät kii, sormet korviin ja laulaa "lalalaaamitäänpahaaeiolekaaan..."

Vitut! Minä ainakin olen saanut kärsiä kiusaamisen jäljistä koko elämäni. Muutamalle kiusaajalle olen antanut anteeksi, koska selkeästi ovat sitä aikuisena pyytäneet. Toisille taas en. Sain vuosikausien peruskoulukiusaamisesta (joka oli pahimmillaan yläasteella) elinikäiset traumat. Vanhempani yrittivät auttaa minua, mutta muu yhteiskunta tasan ei. Reksi, terkkari, opo ja muut opettajat levittelivät käsiään, kiusaajien vanhempia en koskaan edes tavannut.

Jos joku olisi silloin nostanut kissan pöydälle ja paukauttanut faktat niiden sadististen teinikiusaajien naaman eteen "Näinkin pahaa jälkeä voitte saada aikaan, joten LOPETTAKAA." Niin ehkä, EHKÄ edes joku niistä olisi lopettanutkin.

Itsetuntoni on murskana. Minulla on syömishäiriö. Olen viettänyut aikuiselämäni hakien jatkuvasti muiden hyväksyntää ja kokoajan pelkää, etten kelpaa muiden seuraan, etten ole tarpeeksi, kaunis, menestyvä, fiksu, älykäs, tms. Kaikki pitäisi muka olla hyvin, MUTTA EI OLE. Olen ikuisesti sisältä rikki, kiitos niiden sadististen paskiaisten.

Viis siitä oliko Elisa-tarina tosi tai ei. Ei se nuorten paha olo sillä vähene, että teeskennellään ettei kiusaamisella ole mitään seurauksia nuorten mielenterveydelle. Eiköhän se itsemurhiin kannustava toiminta ole nimenomaan tätä hyssyttelyn kulttuuria eikä sitä, että sanotaan suoraan miten asiat on.

päin näköä, että sinäkin valehtelet ja olet taas vain yksi huomiota hakeava enkeli-elisa. Tai että kiusaajat nauraa kiusatulle, että kerro vaan opettajalle tai jollekin, ei sua kuitenkaan kukaan usko senkin valehteleva enkeli-elisa.

Tai että nuoret toteaa, ettei se kiusaaminen sittenkään taida niin kovin vakavaa olla kun meille kerran valehdeltiin, että joku on muka itsarin tehnyt. Selitä siinä sitten että varmaan on joku tehnyt ja yritä miettiä ja selittää, että miksei sitten voitu kertoa ihan siitä oikeasta ihmisestä, miksi piti keksiä joku liki täydellinen elisa. Kun kertojana olis voinut olla joku ihan oikea ihminen, ei mikään keksitty taruolento.

Eikö se ole vähän ristiriitaista opettaa nuorille, että valehteleminen on väärin, jos kuitenkin on oikein kertoa heille keksittyä enkeli-elisa stooria totena eli valehdella? Valehdella saa ihan vapaasti jos tekee sen hyvän asian puolesta? Minkä muun asian puolesta saa valehdella? Syöpäsairaiden lasten puolesta?

Minuakin kiusattiin koko peruskoulu. Monella tapaa kiusaaminen jätti jälkensä, mutta sitä en ikinä hyväksy että aletaan valehdella ja manipuloida ihmisiä tällä tavoin. Niitä oikeasti kiusattuja kyllä löytyy kertomaan kiusaamisesta, ei siihen tarvita taruolentoja.

Vierailija
13/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on vakava asia johon pitää puuttua. Ei kuitenkaan huijaritarinoilla.

Vierailija
14/14 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten varmaan tunnemme toisemme jos olet Lammilta kotoisin ja tuon ikäinen.

OT. Missäs muuten tänä päivänä on sen puretun S-kauan luonna ollut vesipiste? Sattko tietämään?

Taitaa olla siinä uuden Pellavan kyljessä automaatin ja jätskikiskan välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi