Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yksi lapsistasi kuolisi, tekisitkö tilalle toisen?

Vierailija
12.07.2012 |

Mulla on kaksi lasta ja olen miettinyt, että jos toinen kuolisi, en varmaankaan tekisi tilalle uutta. Ja juu, tietenkään se uusi lapsi ei korvaisi sitä edellistä mitenkään, mutta mietityttää että moniko tekisi uuden lapsen saadakseen lapsiluvun taas kohdalleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuorena vois tehdä muutenkin, varsinkin jos jäljellä olis vaan yksi. Yli kolmekymppisenä ei enää. Olin jo muutenkin tyytynyt yhteen, ja kun yllättäen aloin odottaa kaksosia 34 vuotiaana, sovittiin miehen kanssa että vaikka kumpikin lapsista kuolisi (miehen ainoat) ei tehtäisi enää vanhoilla päivillä lisää. Mies kävi sterilisaatiossa.

Vierailija
2/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen olisin. Jos olisin yli 30 en tekisi enää lapsia. Mulla ei ole koskaan ollut mitään tiettyä lapsilukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lapsia nyt vasta yksi ja useampi suunnitteilla joka tapauksessa.



Voi kyllä olla, että menis monta vuotta ennenkuin haluaisin alkaa lasta yrittämään jos esikoinen kuolisi, olisi varmasti sen verran kova paikka kaikin puolin.

Vierailija
4/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mitenkään korvaukseksi. Mutta saattaisi olla, että tuntuisi että on talossa taas tilaa kun surusta on päästy. Aikaa riittäisi yhdelle perheenjäsenelle lisää. Jos ei tältä tuntuisi, ei todellakaan pakko olisi uutta tehdä. Nyt vaan riittää meille nää kaksi, on tarpeeksi touhua.

Vierailija
5/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on kuollut vauva. Ja mun kokemus on se, että lähes kaikki lapsikuolemaperheet haluavat uuden lapsen jos vain suinkin on ikää jäljellä. Tää on just se kohta kun sterilisaatioita puretaan ja vanhoja sopimuksia lasten määrästä arvioidaan uudelleen.



Se rakastamisen tarve on niin valtavan suuri, monillehan saattaa syntyä uusi lapsi heti kun vain on mahdollista. Raskaus myös suojaa surulta jonkin verran, se voi olla monille hyväkin. Toki se suru tulee eteen jossain vaiheessa. Varmasti monet kokevat niin, että uusi lapsi antaa jotain sellaista ilon pilkahdusta, joka tuntuu menneen muuten ikuisiksi ajoiksi. Vastasyntynythän ei sure.



Mutta ei lasta tehdä tietenkään tilalle ja eikä lapsilukumäärä pysy samana, vaan kasvaa. Kyllä kaikki kuolleiden lasten vanhemmat laskee ne kuolleetkin omiksi lapsikseen.

Vierailija
6/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin, että pitäisi olla kaksi lasta, Volvo, omakotitalo ja kultainen noutaja.



Jos tuntuisi siltä, että haluaisin uuden lapsen, niin tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enemmistössä on perheet joissa syntyy uudelleen vauva. Ei lapsi korvaa toista lasta, ei sinuakaan olisi voinut korvata toisella.



Ja juu, meillekin tuli uusi lapsi.



Moni leskeksi nuorena jäänytkin menee uudelleen naimisiin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.



Ja ps. Ei kannata ajatella miten itse toimisi jos lapsi kuolisi. Et sinä koskaan pysty tajuamaan mitä se on kun lapsen ruumiin polttaa tai hautaa maahan. Se on paljon, paljon kamalampi asia mitä osaat kuvitella ja se miten pysyt järjissäsi vaihtelee ihan täysin ihmisestä. Yksi tekee toisin ja toinen toisin eikä sitä voi kuin ihmetellä miten erilailla sitä toimii kuin mitä ajattelisi.

Vierailija
8/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totuus on, että riippuu kumpi kuolisi. Ei siis niin, että toisen menettäminen olisi raskaampaa, mutta esikoiseni on erityislapsi jolle kuopuksen taaperoaika oli uskomattoman raskas ja haastava. En tiedä olisiko meistä kummastakaan siihen uudestaan. Mutta sinänsä hypoteettista senkin puolesta, että olen yh, enkä yksin voisi lisääntyä kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi elävääkin lasta enkä tunne tarvitsevani uutta vauvaa kuolleen kuopuksen tilalle. En ole vanha, 30v kuopuksen kuollessa ja nyt 33v.

Vierailija
10/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tehtailtu ja saatettu hautaan 7 vauvaa alle vuoden ikäisenä ja lisää tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tehtailtu ja saatettu hautaan 7 vauvaa alle vuoden ikäisenä ja lisää tulossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän