Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin tarkoitukseen ns softshell-takki on?

Vierailija
11.07.2012 |

Siis onko tyyliin fleece joka läpäisee tuulta vai kunnon ulkoilutakki ja pitääkö kosteutta jne. Valaiskaa tyhmää!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikas lämmin ja vedenpitävä, joustava

Vierailija
2/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaista pehmeää, jähmeää, joustavaa, ei kahisevaa, kuten ohuet tuulitakit.

taitaa olla ihan tuulenpitävää ja vettähylkivää ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hupullisen alla yksi kauluksellinen pusakka samaa materiaalia, voi käyttää myös erikseen. Yhdessä käytettynä ne ovat käsittämättömän lämmin yhdistelmä jopa yli -20 asteen pakkasella, oikeasti voittaa moninkertaisesti untuvatakin. Materiaali pitää vettä ja on ehdoton syysmyrskyillä, pisarat vaan pyörivät sitä pitkin pois kuin helmet. Kesätakiksi se on liian kuuma, käyttöaika on lokakuu-maaliskuu.

Vierailija
4/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään eniten veneilyssä, on aivan loistava siihen tarkoitukseen.

Vierailija
5/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on esim työmatkoille farkkujen kanssa, ulkoiluun, kostealla lenkkeilyyn, mökkeilyyn, ulkoharrastuksiin, pihatouhuihin ja mihin vaan?!

Vierailija
6/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka pehmoinen pinta voi pitää vettä kun ei liukaspintainen tuulipukukaan pidä vaan imaisee heti pisarat jos yhtään kovempaa sataa.

Vierailija
7/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka pehmoinen pinta voi pitää vettä kun ei liukaspintainen tuulipukukaan pidä vaan imaisee heti pisarat jos yhtään kovempaa sataa.

kyllä ihan tuulipuvusta! Ei mun tuulipuku imaise vettä, siinä on joku drymax- tmv. kangas. Softshelliä ei oo, mutta siinäkin on varmaan semmoinen pinta, joka ei ime vettä.

Vierailija
8/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan tuulipuvusta! Ei mun tuulipuku imaise vettä, siinä on joku drymax- tmv. kangas. Softshelliä ei oo, mutta siinäkin on varmaan semmoinen pinta, joka ei ime vettä.

Mutta oletko koskaan edes ollut kunnon rankkasateessa se puku päällä? Se voi pitää pienen sateen mutta rankkasateessa imaisee pisarat läpi ja kastut. Kyllä minun upouusi eikä edes halpa tuulipuku ainakin imaisi rankkasateessa vedet läpi.

Vierailija
9/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan tuulipuvusta! Ei mun tuulipuku imaise vettä, siinä on joku drymax- tmv. kangas. Softshelliä ei oo, mutta siinäkin on varmaan semmoinen pinta, joka ei ime vettä.

Mutta oletko koskaan edes ollut kunnon rankkasateessa se puku päällä? Se voi pitää pienen sateen mutta rankkasateessa imaisee pisarat läpi ja kastut. Kyllä minun upouusi eikä edes halpa tuulipuku ainakin imaisi rankkasateessa vedet läpi.

En ole koskaan ollut niin pitkään sateessa, että takista olisi tullut läpi. Joskus kuukausi sitten ratsasti pari km sateessa, eikä tullut vesi läpi.

Voihan se kosteus alkaa tiukkia siitä takista läpi, jos oikein kauan on rankkasateessa, mutta ei tuommoinen tekninen kangas IME vettä.

Vierailija
10/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla esimerkiksi yksi. Kyllä siinä todellakin sanotaan että takki pitää vettä vaikka pinta ei ole liukasta tuulitakkikangasta.

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Soft-shell-takki-laventeli/281879/92493/9…

Vierailija
11/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko softshell-takki sama kuin kuoritakki tai Sooftshell-puku sama kuin kuoripuku?

Vierailija
12/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olis aika hyvä materiaali syksyn ulkoiluun ilmeisesti. Pitää vähän kosteutta ja on lämmin ja tuulenpitävä. Onkohan kovin hiostava? Kestääkö pinta kulutusta vai tuleeko helposti naarmuja tms?

Terveisin Jo paljon viisastunut Ap :)

Vierailija
13/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Haltin softshell-takki ja ainakin siinä oleva stormwall tekniikka pitää tuulen ulkona ja hengittää, niin ettei ala hetken sisällä olonkaan aikana hiostamaan. Sitten sateisemmalle kelille on Haltin kuoripuku joka päästää höyryt ulos, mutta ei sadevettä sisään.

Ei ole siis mikään Haltin mainos, mutta en omilla rahoillani viitsi huonoja ostaa ja nuo vaan toimii ja kuoripukukin jo useamman vuoden vanha. Kerralla 300€ hyvästä vai satanen joka vuosi huonosta?

Vierailija
14/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Haltin softshell-takki ja ainakin siinä oleva stormwall tekniikka pitää tuulen ulkona ja hengittää, niin ettei ala hetken sisällä olonkaan aikana hiostamaan. Sitten sateisemmalle kelille on Haltin kuoripuku joka päästää höyryt ulos, mutta ei sadevettä sisään.

Ei ole siis mikään Haltin mainos, mutta en omilla rahoillani viitsi huonoja ostaa ja nuo vaan toimii ja kuoripukukin jo useamman vuoden vanha. Kerralla 300€ hyvästä vai satanen joka vuosi huonosta?

Halti välttää varmaan työmatkoilla tms., mutta jos lähtee ihan oikeasti vaeltamaan tms. säiden armoille, niin ei kannata Haltia ostaa. Nimim. vaelluskengistä irtosi pohjat ekalla käyttöreissulla, ja mitähän merkkiä olivatkaan..

Mutta tämä nyt vähän offtopicina..

Vierailija
15/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee vaikka työmatka pyöräillä kaatosateessa niin luulis se Haltin kuoripukukin läpi kastuvan, eihän se varsinainen sadeasu ole vai onko? Vai onko se ihan eri asia kuin tuulipuku joka ei minulla ja työkaverillani ainakaan pidä kaatosadetta.

Vierailija
16/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paremman näköinen kuin joku sadease tai verkkarit.

PItää kuiteskin kosteutta kohtuudella ulkona.

Vierailija
17/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olis aika hyvä materiaali syksyn ulkoiluun ilmeisesti. Pitää vähän kosteutta ja on lämmin ja tuulenpitävä. Onkohan kovin hiostava? Kestääkö pinta kulutusta vai tuleeko helposti naarmuja tms?

et laita sen alle puuvillaa. Suosittelen tuota 2in1 takkia, sillä sen alle ei tarvitse kuin teknisen aluspaidan.

Vierailija
18/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et laita sen alle puuvillaa. Suosittelen tuota 2in1 takkia, sillä sen alle ei tarvitse kuin teknisen aluspaidan.

Vierailija
19/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateisemmalle kelille on Haltin kuoripuku joka päästää höyryt ulos, mutta ei sadevettä sisään.

Jos tarvitsee vaikka työmatka pyöräillä kaatosateessa niin luulis se Haltin kuoripukukin läpi kastuvan, eihän se varsinainen sadeasu ole vai onko? Vai onko se ihan eri asia kuin tuulipuku joka ei minulla ja työkaverillani ainakaan pidä kaatosadetta.

Kokolailla paljon saa vettä tulla, ennenkuin tulee takista vesi läpi. Taskussa olevat tavarat kastuvat, mutta sisäkerroksiin vesi ei ihan heti tule. Mulla on 10 kilsaa työmatka ja fillarilla sen satunnaisesti menen, eikä haittaa vesisade. Sitten nämä tuulipuvut on eriasia. Niistä ei kaikki pidä edes sitä tuulta, eikä varsinkaan hengitä höyryjä ulospäin, vaan kaikki hiki jää tuulipuvun sisälle.

Vierailija
20/23 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ostanut ja meinasin ostaa Kuoritakin joka vastaa sadetakkia mutta hen gittää, myös puhutaan joskus tekninen takki joka tarkoittaa että tekniikka kehittyy myös vaatteissa.

Kohta tulee markkinoille älytakki LOL

Eli softshell on kuin fleece joka suojaa kuuro sateilta ja tuulelta. Kuoritakki on sadetakki joka tarkoitettu sen päälle ja on turhan hiostava, sopii esim sateiselle vaellukselle mutta softshell sopii kevään ja sysyn pyöräilyyn jossa tulee lyhyitä kuurosateita. Jos mietityttää niin osta molemmat !!!!