Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup-kysely alkujuomatarjoilusta... :)

Vierailija
11.07.2012 |

Pitäisitkö vittuiluna, jos tarjoaisit minulle shampanjaa/kuoharia/pommacia/vichya tms ja en ottaisi sitä vastaan, vaan pyytäisin mieluummin alkujuomaksi vettä ja jos mahdollista, niin sitruunan kera? :)

Jos pitäisit, niin miksi?

Jollet pitäisi, niin miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hankalana sinua pitäisin. Ei siksi että minusta kaikkea olisi pakko juoda, mutta kohtelias ihminen ei tee istestään tuossa tilanteessa numeroa vaan ottaa vastaan tarjotun juoman muttei vaan juo sitä. Ihan kaikessa hiljaisuudessa vaan jättää juomatta. Itse olen tehnyt niin useinkin.

Vierailija
2/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen ottaa alkudrinkin niistä mitä on tarjolla, eikä missään nimessä kysele jonkun muun juoman perään (jos ei erikseen kysytä). Jos ei mikään tarjotuista todellakaan maistu, niin ei ole pakko juoda.

Kai minä hakisin sitten vaikka sitä kraanavettä ja sitruunaa, jos joku noin moukkamaisesti käyttäytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä on reilumpaa jättää ottamatta se juoma.. ..kuin ottaa ja jättää juomatta. Juokoon ne, joille maistuu... Miksi kukaan haluaa väenvängällä tuhlata hintavia juomia ihmiseen, joka ei niitä halua juoda - varsinkin jos sellaisia ihmisiä on ympärillä, joille kyseiset juomat maistuu..?

AP

Tuota miksi ihmeessä juhlan emäntä tai siellä tarjoilemassa oleva haluaisi mieluummin rikkoa juhlan rytmin ja lähteä hankkimaan sinulle erikoispalveluna vettä ja sitruunaa? Ei todellakaan. Siitä ei ole kellekään mitään vaivaa tai haittaa että jätät juoman juomatta. Siitä sen sijaan on että vaadit erikoispalvelua ja teet nirsoudestasi numeron.

Vierailija
4/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja jätän, mutta ajattelin jatkoa ajatellen, jos samantien jätän sen alkumaljan ottamatta ja otan vain vettä, jota mieluiten juon, niin joku saisi useamman lasin juoda sellaista, mitä minen juo. Mutta se siis tekisi musta vaikean ihmisen - ihmettelen kyllä suuresti syytä... :(

AP

Vierailija
5/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja jätän, mutta ajattelin jatkoa ajatellen, jos samantien jätän sen alkumaljan ottamatta ja otan vain vettä, jota mieluiten juon, niin joku saisi useamman lasin juoda sellaista, mitä minen juo. Mutta se siis tekisi musta vaikean ihmisen - ihmettelen kyllä suuresti syytä... :(

AP

eihän nyt herran jestas alkumaljoja juoda kuin se yksi eli vaikka sulle ei kelpaa mikään niin ei sun osuutta muut litki...tarvitset näköjään vielä paljon harjoittelua siitä, miten juhlissa toimitaan.

Vierailija
6/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Kyllä siitä on lisävaivaa juhlassa jollekin joka joutuu sen veden sinulle hommaamaan, ja lisäksi helposti tulee ikävä katkos juhlan kulkuun. Voin kuvitella tilanteen, jossa juhliin tullaan sisään jonossa, ovella on tarjoilijat alkottomien ja alkollisten alkujuomalasitarjottimien kanssa. Jokainen ottaa sisään menneessään lasin ja siirtyy sisään - paitsi yksi, joka möläyttää: "Ai, täällä on vain shampanjaa ja jotain hiilihapollista alkoholitonta, minä en kyllä juo tuommoisia joten voisinko saada vettä ja sitruunaa". Ja sitten joku joutuu lähtemään hakemaan sinulle sitä hiton sitruunavettä, joku jolla luultavasti olisi ihan muu tehtävä siinä juhlan tilanteessa.

En minä kyllä juhlan emäntänä - ja olen emännöinyt monia- ollenkaan innostuisi tuollaisesta käytöksestä. Kyllä hakisin tai pyytäisin jotain hakemaan sinulle sen sitruunaveden koska toivon että juhlissani on kaikilla hyvä mieli mutta mielessäni kyllä ajattelisin että onpa hankala ihminen ja tilannetajuton.

Vierailija
7/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minä en niitä ole ollutkaan halukas ottamaan. Pommac on täysin verrattavissa alkoholiin, koska se mielestäni maistuu aivan sellaiselle. Ja toinen yleinen vaihtoehto alkoholille, on ollut vichy, jota en vain saa kurkusta alas - se on jotain aivan hirvittävän pahaa. Jos tarjoilee vettä, niin miksi hemmetissä sitä ei voi tarjoilla vetenä vaan tollaisena ällönesteenä, joka aiheuttaa toisille ihmisille pahoinvointia ja närästystä jne.

Kyllä, olen myös raskaana ja muutenkin ruokavalioni on todella niukka näin raskausaikana... Moni ruoka-aine saa minut huonovointiseksi, vaikka ennen raskautta olen ollut 98% kaikkiruokainen...

AP

Ps. Onneksi olen jättänyt tämän kesän juhlat suosiolla väliin vedoten raskausajan pahoinvointiin, etten vain anna ihmisille itsestäni liian hankalaa kuvaa. :)

Vierailija
8/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te puhutte tollaisista häiden kaltaisista juhlista, joihin jonotetaan ja joissa lasit otetaan tarjottimilta! Tokihan sen lasin otan tuollaisissa juhlissa ja annan miehelle sitten noston jälkeen juotavaksi, jos hän haluaa. :)

Minä olen ollut lähinnä sukujuhlissa, jotka järjestetään kotona ja siitä astellaan olohuoneen ja keittiön kautta patiolle ja napataan juoma siitä keittiön pöydällä olevalta tarjottimelta. Siinä on yleensä keittiössä ihmisiä laittelemassa asioita kondikseen ja kysyisin ystävällisesti sopiiko ottaa sen alkudrinkin sijasta vettä. Sitruunanpalasenkin pyytäisin vain ja ainoastaan, jos näkisin sellaisen siinä pöydällä.

Ja kuten tähänkin asti olen sanonut, tämä on toistaiseksi ollut vain hypoteettinen tilanne. Mitään ei ole vielä tapahtunut ja pohdin, että olisiko se suunattoman törkeää, jos pyytäisin sen alkoholi/kuplajuoman sijasta sen lasillisen vettä.

AP

Vierailija
9/23 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Minä olen ollut lähinnä sukujuhlissa, jotka järjestetään kotona ja siitä astellaan olohuoneen ja keittiön kautta patiolle ja napataan juoma siitä keittiön pöydällä olevalta tarjottimelta. Siinä on yleensä keittiössä ihmisiä laittelemassa asioita kondikseen ja kysyisin ystävällisesti sopiiko ottaa sen alkudrinkin sijasta vettä. Sitruunanpalasenkin pyytäisin vain ja ainoastaan, jos näkisin sellaisen siinä pöydällä.

Ja kuten tähänkin asti olen sanonut, tämä on toistaiseksi ollut vain hypoteettinen tilanne. Mitään ei ole vielä tapahtunut ja pohdin, että olisiko se suunattoman törkeää, jos pyytäisin sen alkoholi/kuplajuoman sijasta sen lasillisen vettä.

AP

Tuollaisessa tilanteessa on minusta ok pyytää sitä vettäkin, jos ei ole kovin muodollista se juhlan kulku vaan enemmän vapaamuotoista. Voihan jollakin vieraalla olla muutenkin vaan vesijano enkä minä ainakaan pahastu ollenkaan jos joku kysyy kotonani pidettävillä kutsuilla että saisiko lasin vettä.

t. 22

Vierailija
10/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmaan sinulla on jokin hyvä syy, mikset voi nauttia edes tarjolla olevia alkoholittomia vaihtoehtoja. Sitruunaa en välttämättä pystyisi takaamaan, mutta hanasta tulee vettä.

Vierailija
11/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää hiilihapotettuja juomia - ne tekee öllön olon. Alkoholista en piittaa nimeksikään. Maitoakaan en ole juonut - alle kaksivuotiaana sanoin, että en halua enää maitoa eikä mun ole sit juoda tarvinnutkaan. Piimää voin juoda joskus, mutta vesi on mun ykkösjuoma - niin kotona, juhlissa kuin myös baareissa joskus siellä käydessäni... :)

AP

Vierailija
12/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkudrinkki on tervetuliaisjuoma! Jos mikään tarjottavista kelpaa, ota lasi ja ole juovinasi siitä. Sitten kun tilanne sallii, hiivi keittiöön tai tarjoilupöydälle katsomaan, onko vettä tms. tarjolla?

Vierailija
13/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon olisi kutsuttu tyyliin 20 ihmistä niin pitäisin sinua epäkohteliaana, jos tilanne olisi se, että sinulle tarjottaisiin juomaa, jolla tultaisiin skoolaamaan hetken päästä. Pelkällä vedellä ei skoolata.

Jos vieras taas olisi janoinen, ja haluaisi vettä, silloin hän voisi kohteliaasti pyytää sitä alkujuoman rinnalle. Sitruunapalan pyytämistä pitäisin kuitenkin tuossa tilanteessa, jossa ollaan vieraana, hyvin prinsessamaisena.

Jos taas kyseessä olisi pienempi illanvietto, niin silloin taas minusta emäntä/isäntä kysyy, mitä saisi olla, jolloin voi itse vastata, että vettä kiitos. Silloinkin minusta sitruunan pyytäminen on paikallaan, jos ollaan jo niin hyviä kavereita tai ystäviä, että se ei aiheuta isäntäväelle vaivaannusta tai vaivaa.

Vierailija
14/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuin ottaa ja jättää juomatta. Juokoon ne, joille maistuu... Miksi kukaan haluaa väenvängällä tuhlata hintavia juomia ihmiseen, joka ei niitä halua juoda - varsinkin jos sellaisia ihmisiä on ympärillä, joille kyseiset juomat maistuu..?

AP

Vierailija
15/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin vittuiluna tai ainakin sinua hankalana. Alkudrinkki on tervetuliaisjuoma! Jos mikään tarjottavista kelpaa, ota lasi ja ole juovinasi siitä. Sitten kun tilanne sallii, hiivi keittiöön tai tarjoilupöydälle katsomaan, onko vettä tms. tarjolla?

Tervetuliaismalja on tapa ja siihen osallistuminen on normaalia kohteliaisuutta. Lasia ei todellakaan ole pakko tyhjentää, jos se hankalalta tuntuu. Kunhan osallistut maljan kohotukseen. Vesi ei siihen sovi. Voit hyvin kaiketi nielaista yhden kulauksen, mutta jos sekin on liikaa vaadittu, niin teeskentele edes.

Vierailija
16/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta järjestäisin jos haluat. Tosin sitruunaa ei voi taata. Itse olen juonut toisten alkujuomat kun eivät ole maistuneet. Niillä on vaan skoolattu, että käy se niinkin.

Vierailija
17/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuin ottaa ja jättää juomatta. Juokoon ne, joille maistuu... Miksi kukaan haluaa väenvängällä tuhlata hintavia juomia ihmiseen, joka ei niitä halua juoda - varsinkin jos sellaisia ihmisiä on ympärillä, joille kyseiset juomat maistuu..?

AP

on tosiaan jotain huippukallista brändisamppanjaa, niin pyydä sitten se alkoholiton vaihtoehto. Mutta älä vettä.

Vierailija
18/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on drinkkibileet meneillään, niin silloin luulisi olevan myös sitruunaa tarjolla. :) Mutta jos näin ei ole, niin ei se ole elämää suurempi juttu.

Miksi en voisi skoolata vedellä - miten esim Pommac on parempi skoolausjuoma? Siksikö, kun se maksaa vettä enemmän?

AP

Vierailija
19/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pieni kohtelias hörppy tekee huonovointiseksi, kannattaa pysyä poissa. Kukaan ei voi olla noin hankala. Ne maljat laitetaan valmiiksi joten se veden pyytäminen tuossa tilanteessa tosiaankin olisi haitallisempaa kuin tuo, että hukkaan menee.

Vierailija
20/23 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä on reilumpaa jättää ottamatta se juoma.....kuin ottaa ja jättää juomatta. Juokoon ne, joille maistuu... Miksi kukaan haluaa väenvängällä tuhlata hintavia juomia ihmiseen, joka ei niitä halua juoda - varsinkin jos sellaisia ihmisiä on ympärillä, joille kyseiset juomat maistuu..?

AP

juomaa tarjotaan, se on jo ostettu ja pullokin avattu. Yleensä aina niitä maljannostoon tarkoitettuja juomia jää sinne lasiin ihmisiltä juhlissa. Ei tuohon tilanteeseen kuulu sellainen ajattelu, että ne on pakko juoda tai että olisi kohteliasta olla ottamatta alkudrikiksi tarkoitettua juomaa vastaan. Ja sitä alkudrinkkiä ei todella ole pakko juoda. Ja juhlien järjestäjät eivät mene konkurssiin siitä, että et juo alkudrinkkiäsi.:)