Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä harmittaa, möin kirppiksellä liian halvalla

Vierailija
30.09.2014 |

Reimatecin todella hyväkuntoisen ja siistin talvihaalarin, vain 25€. Onneksi sentään olis ostanut haalarin alesta ja maksanut siitä 60€ ja oli ollut käytössä yhden talven. No, virheistä oppii ja seuraavan kerran myyn kalliimmalla. Millä hinnalla ootte myyneet Reiman talvihaalareita?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois jääny ostamatta, max 20€ maksan talvihaalarista, oli merkki mikä hyvänsä. Ja oon löytänyt aina merkkituotteet lapsilleni

Vierailija
42/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois jääny ostamatta, max 20€ maksan talvihaalarista, oli merkki mikä hyvänsä. Ja oon löytänyt aina merkkituotteet lapsilleni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:38"]

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

[/quote]

Minä taas en ymmärrä sun asennettasi ollenkaan. Itse olen myös pohtinut, että pitäisi myydä lastenvaatteita pois, mutta en minä todellakaan hyvä haalareita tai kenkiä aio myydä parilla eurolla. En tosiaankaan. Ja jos ei mene parempaan hintaan kaupaksi, annan mieluummin jollekin tuttavalle vaikka ilmaiseksi.

En tajua tuota kirpparipolitiikkaa, että tavaran pitäisi olla hyvää, mutta ei saisi maksaa mitään. Jos pitää kohtuuttomana esim. 40-50 prosentin hintaa uuteen verrattuna uudenveroisesta tavarasta, niin menköön sitten ostamaan kaupasta uuden.

Eihän kukaan myy autoaankaan kympillä, "koska joillain ei oo varaa muuten hankkia autoa ja ne tarttee sitä".

Vierailija
44/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko talven käytössä ollut haalari ei todellakaan ole siisti ja hyväkuntoinen. 25 € on aivan liikaa. Itse olisin maksanut vuoden käytössä olleesta haalarista max 5 €.

Mua kyllä ihmetyttää, että olet ap edes viitsinyt tänne laittaa moisen aloistuksen. Haalari sinne ja tänne, pikku juttu.

Vierailija
45/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen aina nauruun kun käyn Oulun kirppareilla.

Vierailija
46/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa. 

Täällä ollaan molempien alle kouluikäisten kamppeet hankittu aina kirpparilta eikä yhdestäkään merkkituotteesta ole maksettu yli 25€:a. Oikestaan yli 15€ on harvinaista. Rahasta se ei ole niinkään kiinni, nettotulot taloudessa lähes 7000€/kk. Mutta jääpä rahaa sitten johonkin fiksumpaan. 

Nyt kun lapset menevät kouluun, pitää alkaa ostamaan enemmän kaupasta, koska koulunpiha voi olla julma paikka :)

Niin ja kamat on myös pistetty kiertoon käytännössä ilmaiseksi.

Vierailija
47/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

[/quote]

Rahahan se nimenomaan on halvankyttääjilläkin mielessä. Ja juuri tästä syystä en ikinä myy kaupasta uusina ja kalliilla ostamiani vaatteita tai mitään muutakaan kirpputorilla, vaan laitan pieneksi jääneet suoraan roskiin. Eilen meni 110 cm Ticketin toppapuku, Merrelin talvilenkkarit ja Vikingin gore-saappaat, Kuomat, pyjamaa, trikoopaitaa, gollegehousua ja vaikka mitä iso jätesäkillinen roskikseen. Tänään teen ostoskierroksen ja hankin lapselle tulevalle talvelle uudet vermeet.

Vierailija
48/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nauratti Oulun OK-kirppiksellä ihan nätti Cirafin välikausiasu (takki ja housut) 25 euroa!!!:D
Maksa varmaan uutenakaan tuon verran.

Vierailija
49/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä turhempiakin aloituksia...

Mutta asiaan, kyllä tuo minusta ihan ok hinta oli käytetystä haalarista, etenkin kun Reimatec juuri nyt taida olla niitä kaikkein halutuimpia. Huutiksessa olisit voinut saada hyvästä hiukan enemmän mutta siinä on sitten postituksen vaiva ym. Ja sielläkin tingitään nykyään.

Vierailija
50/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut reimatecin talvihaalarit joka vuosi ja lapsi nyt 7v. Aina olen myynyt huutonetissä pienet keväällä pois.... hinta on ollut 25-40€ + postit.

Tuo 25 on tältä vuodelta ja eivät menneet toukokuussa kaupaksi vaan ihan tässä lähiaikoina. Rasittavuuteen asti tuli hintaehdotuksia, kympistä alkaen.

Kai se on tämä taloustilanne... ihmisillä ei vain ole enää rahaa, mutta ruoka ja vaatteet on saatava.

Ilmaiseksi en anna jos voi myydä. Tarvii se minunkin lapsi isompia vaatteita. Ja jos ei hyvät ulkovaatteet kohtuuhinnalla mene, niin olkoon menemättä, ennemmin vien vaikka pelastusarmeijalle. Sisävaatteista olen viimeisistä tehnyt lopulta paketin, minkä lähtöhinta on 0.

Vierailija
51/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:11"]

Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa. 

Täällä ollaan molempien alle kouluikäisten kamppeet hankittu aina kirpparilta eikä yhdestäkään merkkituotteesta ole maksettu yli 25€:a. Oikestaan yli 15€ on harvinaista. Rahasta se ei ole niinkään kiinni, nettotulot taloudessa lähes 7000€/kk. Mutta jääpä rahaa sitten johonkin fiksumpaan. 

Nyt kun lapset menevät kouluun, pitää alkaa ostamaan enemmän kaupasta, koska koulunpiha voi olla julma paikka :)

Niin ja kamat on myös pistetty kiertoon käytännössä ilmaiseksi.

[/quote]

Juuri näin! Ja se on nimenomaan tuo "mindset", mikä erottaa palkasta palkkaan eläjät taloudellisesti turvatuista. Jälkimmäisille raha on vain kulutusta varten ja lasketaan aina maksimi, mitä rahoilla saisi. Toiset osaavat rahasta huolimatta maksimoida ylijäävän osuuden - Ja se ylijäävä osuus sijoitettuna on, mikä kymmenessä vuodessa tuottaa sen turvallisuuden. 

Omien laskujeni mukaan 55-vuotiaana säästöt tuottavat nykyisellä tuottoprosentilla vuositasolla n. 200 000€ pääomatuloa. Ei paljon nykyiset eläkekeskustelut siis kiinnosta tästä lähtökohdasta. Jokainen takoo oman ja perheensä onnen omilla valinnoillaan.

Vierailija
52/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€ on hyvä hinta koko talven käytetystä reimatec-haalarista, sehän ei ole erityisen hyvälaatuinen. 20€ hintaan olen myynyt haalarit eteenpäin, vain popin syyshaalarin myin fb-ryhmän kautta 65€ hintaan, koska ne menevät oikeasti siihenkin hintaan kaupaksi. Ostan uudet ulkovaatteet aina vähintään 50% alesta, hinta vastaa silloin laatua riittävän hyvin.

Vierailija
53/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
54/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että käytetyn tavaran hinnat lähteneet ihan käsistä. Etsin lapselle haalaria kirppiksiltä ja ostin sitten uuden koska käytetystä haalarista pyydettiin 60-80e ja uusi maksoi n.100e.

Vierailija
55/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjoittanut fidaan.

Vierailija
56/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Miten pystyy kuolemaan monta kertaa?

Vierailija
57/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Rahahan se nimenomaan on halvankyttääjilläkin mielessä. Ja juuri tästä syystä en ikinä myy kaupasta uusina ja kalliilla ostamiani vaatteita tai mitään muutakaan kirpputorilla, vaan laitan pieneksi jääneet suoraan roskiin. Eilen meni 110 cm Ticketin toppapuku, Merrelin talvilenkkarit ja Vikingin gore-saappaat, Kuomat, pyjamaa, trikoopaitaa, gollegehousua ja vaikka mitä iso jätesäkillinen roskikseen. Tänään teen ostoskierroksen ja hankin lapselle tulevalle talvelle uudet vermeet.

[/quote]Sinun takiasi maailma hukkuu paskaan. Fiksu kierrättä ja antaa vaikka ilmaiseksi.

Vierailija
58/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:00"]

[/quote]Miten pystyy kuolemaan monta kertaa?

[/quote]

Ootpa hauska.

Vierailija
59/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]Sinun takiasi maailma hukkuu paskaan. Fiksu kierrättä ja antaa vaikka ilmaiseksi.

[/quote]

:D

Vierailija
60/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään kyllä tuntuu, että pitäisi ilmaiseksi saada nimenomaan kaikkea laadukasta ja merkkituotetta. Mulla oli kirpparilla myynnissä vauvan vaatteita, puhtaita ja siistejä, ei kuitenkaan mitään merkkikamaa, kaikissa hinta 0,20-0,50 euroa. No ei mennyt paljon kaupaksi. Sen sijaan Metsolan lastenvaatteet meni, vaikka ne olin ehkä vähän ylihinnoitellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan