Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä harmittaa, möin kirppiksellä liian halvalla

Vierailija
30.09.2014 |

Reimatecin todella hyväkuntoisen ja siistin talvihaalarin, vain 25€. Onneksi sentään olis ostanut haalarin alesta ja maksanut siitä 60€ ja oli ollut käytössä yhden talven. No, virheistä oppii ja seuraavan kerran myyn kalliimmalla. Millä hinnalla ootte myyneet Reiman talvihaalareita?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:26"]

Voi voi. Kun se tuotteen todellinen arvo ei ole se, mitä siitä on suomalaisessa kivijakakaupassa maksettu. Samantien, kun sen vie liikkeestä ulos, sen arvo tippuu neljännekseen.

Mutta jos joku on niin vajaa, että maksaa enemmän, niin olkoon. Tämä on mahdollista ainoastaan Suomessa.

[/quote]

No sä et kyllä oo kiertäny kun tahkoo.

Vierailija
22/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:32"]

Kai te muistatte ilmoittaa verottajalle myyntitulot? Jos paljon myy, niin voi olla myös alv-velvollisuus.

[/quote]

" Tavanomaista koti-irtaimistoa voi myydä verottomasti, jos myynnistä yhteensä saadut voitot ovat enintään 5 000 euroa.

Käytännössä oman tai perheen käytössä olleen tavanomaisen koti-irtaimiston myynnistä saatuja myyntivoittoja verotetaan harvoin, koska tavaran ostohinta on yleensä ollut suurempi kuin myyntihinta.

Jos uutta tai vanhaa tavaraa myydään ja ostetaan säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa, saadut myyntivoitot ovat verotettavaa tuloa. Ilmoita tulot veroilmoituksella. Myös arvonlisäverovelvollisuus voi tulla kyseeseen, jos myynnin määrä ylittää 8 500 euroa vuodessa"

www.vero.fi

Niin, jos PALJON myy...  Ei kannata huolehtia toisten verojen maksuista sentään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt ilmaiseksi kukaan luulekaan saavansa mitään. Mutta ei kukaan myöskään osta käytettyä lähes samaan hintaan kun uutta. Eri asia jotkut luksusasusteet - ja vaatteet, keräilyharvinaisuudet, antiikki ym. Niistä voi vaatiakin saman hinnan mutta ei mistään H&M:n räteistä tai muusta massatavarasta.

Vierailija
24/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:51"]

Kai te muistatte ilmoittaa verottajalle myyntitulot? Jos paljon myy, niin voi olla myös alv-velvollisuus.

[/quote]

" Tavanomaista koti-irtaimistoa voi myydä verottomasti, jos myynnistä yhteensä saadut voitot ovat enintään 5 000 euroa.

Käytännössä oman tai perheen käytössä olleen tavanomaisen koti-irtaimiston myynnistä saatuja myyntivoittoja verotetaan harvoin, koska tavaran ostohinta on yleensä ollut suurempi kuin myyntihinta.

Jos uutta tai vanhaa tavaraa myydään ja ostetaan säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa, saadut myyntivoitot ovat verotettavaa tuloa. Ilmoita tulot veroilmoituksella. Myös arvonlisäverovelvollisuus voi tulla kyseeseen, jos myynnin määrä ylittää 8 500 euroa vuodessa"

www.vero.fi

Niin, jos PALJON myy...  Ei kannata huolehtia toisten verojen maksuista sentään. :)

[/quote]

Tuossa ei sanota, paljonko pitää myydä, jos ostaa ja myy ansaintatarkoituksessa. Täällä se ansaintatarkoitus näyttää olevan monella mielessä. Ja vaikka myisikin vain tavallista, käytettyä irtaimistoa, niin kun myyntifoorumeita on yhtäaikaa käytössä useita ja jos myy kalliilla, voi viis tonnia ylittyä helposti.

Vierailija
25/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:26"]

Voi voi. Kun se tuotteen todellinen arvo ei ole se, mitä siitä on suomalaisessa kivijakakaupassa maksettu. Samantien, kun sen vie liikkeestä ulos, sen arvo tippuu neljännekseen.

Mutta jos joku on niin vajaa, että maksaa enemmän, niin olkoon. Tämä on mahdollista ainoastaan Suomessa.

[/quote]

No sä et kyllä oo kiertäny kun tahkoo.

[/quote]

Sinähän se näytät tietävän, miten maailma makaa.

Vierailija
26/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoardaajien pöydät tunnistaa kirpparilla aina siitä, että niissä ei ole mitenkään erikoista tavaraa, mutta hinnat on korkeat. Implikoin, että ahneus näkyy myös kotona, eikä pelkästään niissä kirpparien hintalapuissa.

Vierailija
27/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:51"]

[/quote]

www.vero.fi

[/quote]

Tuossa ei sanota, paljonko pitää myydä, jos ostaa ja myy ansaintatarkoituksessa. Täällä se ansaintatarkoitus näyttää olevan monella mielessä. Ja vaikka myisikin vain tavallista, käytettyä irtaimistoa, niin kun myyntifoorumeita on yhtäaikaa käytössä useita ja jos myy kalliilla, voi viis tonnia ylittyä helposti.

[/quote]

Niin, jos ostaa ja myy ansaintatarkoituksessa... Se ei ole voittoa, että saa tuotteesta saman hinnan kuin on itse maksanut. Ja eikös esim. vaatteet ole henkilökohtaisia, eli olisko se sitten joku viisi tonnia per nuppi vai per kotitalous? Jokatapauksessa, viidellä tonnilla ostaa jo vaikka matkan ja ties mitä, sen sijaan että heittäisi senkin summan roskiin tai antaisi käytännössä ilmaiseksi kamat jollekin.

Vierailija
28/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että meni tuohon hintaan.

Vierailija
29/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää myydä kalliimmalla, laita vaikka 100 € hinnaksi. Eri juttu on että meneekö kaupauksi, mut sit ei ainakaan jälkeen päin harmita.... ainakaan se että möit liian halvalla. Todennäköisesti sua harmittaa että laitoit liikaa hintaa

Vierailija
30/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

Vierailija
31/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetystä Reimatecista maksaisin max. 5 euroa.

Vierailija
32/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myön haalareita viimeksi kirppiksellä, jossa on keskimäärin hyvät hinnat (Mankkaan Akseli). Katselin etukäteen hintoja ja myös kyselin kavereilta, kaikkialla luki, että max 20 eur voi pyytää ja yleensä haalarit vaihtavat omistajaa 10-15 eurolla. Mun mielestä sait ihan hyvin. Kiertelin silloin kirpparilla ja joillain oli haalareissa 40-60 eur hintapyyntöjä eikä ne kyllä sillä hinnalla liikkuneet. Huutiksessa joku olisi voinut maksaa 30 tai jopa 35 eur, mutta silloin olisit joutunut näkemään ilmoittelun ja postituksen vaivan (ei mielestäni 5 eur arvoista). 

Vierailija
33/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin hinnaksi 8€ ja sekin vähän nolotti. Käytetty on käytetty vaikka olisikin ehjä ja siisti.

Vierailija
34/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun vien tavaraa kirppikselle, niin periaatteena on päästä niistä eroon eikä kantaa takaisin kotiin. Jos roinasta saa rahaa, niin se on vaan plussaa. Mulla maksimihinta kaikelle on 5 e, olen havainnut että se on jokin psykologinen hintaraja ;) Tosin Reimahaalareita en ole myynyt, kun meillä ei sellaisia ole ollut. Kyllä muuten ihmettelin kun kävin viimeksi kirpparilla, siellä oli jossain pöydässä vanhoja sisustuslehtiä hintaan 3,50e, dvd- levyjä 7e, neisten takki 45e jne. Ihan älyttömiä hintoja.

Vierailija
35/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naisten takkki. t. 8

Vierailija
36/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:38"]

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

[/quote]

Minä taas en ymmärrä kaltaisiasi ahneita ihmisiä, joiden pitäisi saada kaikki käytännössä ilmaiseksi! Miksi ap:n pitäisi myydä sinulle hyvä haalari neljällä eurolla, jos siitä saa 25? Kerrohan nyt. Kaltaisesi ahnurit olette syy, miksi minä en viitsi enää nyttemmin myydä ollenkaan kirppiksellä. Laatukamakin pitäisi antaa ilman, ja sitten vieläkin ostajat naama norsunvitulla kyyläävät, että "hei, tässä haalarissa on nuppineulanpään kokoinen tahra lahkeen takaosassa, anna tää mulle kahdella eurolla neljän sijasta!" SE ON KÄYTETTY haalari, siinä näkyy tavalla tai toisella pientä käytön jälkeä. Jos et halua sitä, ole ostamatta.

Jos haluan harrastaa hyväntekeväisyyttä, vien vaatteet uff:lle tai Pelastusarmeijalle, ja vienkin, jos en saa annettua ystäville. Mieluummin annan ilmaiseksi aidosti apua tarvitseville tai ystäville, enkä käytännössä yhtä ilmaiseksi ventovieraille.

Sinänsä kyllä ihmettelen, millä kirpparilla saa Reiman haalarista tuollaisia hintoja. Itse olen saanut max kympin. Huutonetissä tai käytettyjen vaatteiden erikoisliikkeissä saa tietääkseni ehkä tuollaisia hintoja, muttei kirpputorilla.

Vierailija
37/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Kuka tässä ahne on, ettet vaan sinä itse. Jos ei ole varaa Reimateciin, ostat halvempaa. 25 euroa on sekin halvempi hinta kuin mitä noista joutuu kaupassa pulittamaan.

Vierailija
38/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sä kuvittelit sitten saavasi siitä? 25e haalarista on jo paljon, vaikkakin olen nähnyt esim. tori.fissa rikkinäisestä ja kulahtaneesta haalarista pyydettävän 30e..mutta aina saa pyytää, eri asia maksaako sitä kukaan.

Vierailija
39/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksen idea on päästä nurkissa lojuvista kamoista eroon, ei tehdä gillaa. Jos rahaa haluaa, kannattaa mennä duuniin (tehdä ylitöitä). On vähän parempi tuntiliksa, jos huomioi kaiken kuluneen ajan ja bensat ym. kulut. 

Vierailija
40/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin Reimatecin haalarin fbn kirppiksellä 45€. Maksoin 90€. Oli kerran pesty, lähes uudenveroinen. Ei tahroja, ei kulumaa. Ei harmittanut :) Miksi myisin halvalla jos olen itsekin maksanut paljon? Ei meilläpäin raha puussa kasva. Mutta ne vaatteet jotka ollaan saatu ilmaiseksi, laitan myös ilmaiseksi kiertoon, oli sitten miten hyväkuntoisia tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme