Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä harmittaa, möin kirppiksellä liian halvalla

Vierailija
30.09.2014 |

Reimatecin todella hyväkuntoisen ja siistin talvihaalarin, vain 25€. Onneksi sentään olis ostanut haalarin alesta ja maksanut siitä 60€ ja oli ollut käytössä yhden talven. No, virheistä oppii ja seuraavan kerran myyn kalliimmalla. Millä hinnalla ootte myyneet Reiman talvihaalareita?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:38"]

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

[/quote]

Miten se on myyjän ongelma jos jollain ei ole varaa? Ja mitä se muita liikuttaa jos joku pyytää kamoistaan sen minkä haluaa, saahan sitä pyytää vaikka miljoonan, tuskin kukaan on oikeutettu hinnoittelemaan toisten tavaroita. Myyjä myy sillä millä haluaa ja ostaja päättää mistä ostaa. Onko käynyt mielessä, että jotkut tykkäävät saada vähän takaisinkin jostain kalliista merkkituotteesta kun se kerran mahdollista on, eikä antaa sitä ilmaiseksi? Onhan se kamalaa ahneutta yksityisen myydä sillä hinnalla millä haluaa, mutta tavalliset kaupat ja yrittäjät on sitten ihan normaaleja ihmisiä jotka ei mitenkään ryöstä ihmisiä hinnoillaan...

Jännä aina tuo kateus niitä kohtaan jotka saa myymistään tuotteista hyviä hintoja, jännä että se kateus koskee aina yksityisiä eikä niitä jotka tekevät sitä suuremmassa mittakaavassa tai työkseen. Pakko kun ei ole ostaa;) 

Pienenä vinkkinä antaisin, että kun myy sillä minkä on tuotteesta itse maksanut tai kalliimmalla, kertyy itselle mukavasti enemmän, esim. useampi tonni vuodessa kuin jos antaisi ilmaiseksi. Hyväntekeväisyyttä toki kannatan, mutta lähinnä nyt kyse kirppismyynnistä.

Vierailija
2/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen myymään kirppikselle, että pääsen eroon vanhasta roinasta. Myin viikonloppuna vauvanhaalareita 4e/kappale. Ja kaikki meni. En jäänyt kaipaamaan. Ja myyntivoittoa tuli sen verran, että pöytämaksun jälkeen jäi  joku 50e käteen ja tuo on minulle pelkkää plussaa. En lähteny tienaamaan. Yli jääneet myymättä jääneet kamat vein suorin tein kierrätyskeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Reimatec ole enää in, ihme että sait tuohon hintaan kaupaksi. Itse myin hyväkuntoisen Reimatecin haalarin 7 eurolla, itse maksoin siitä käytettynä 6 euroa. Kirpputori on muutenkin ihan väärä foorumi myydä mitään arvokasta. Paikkakuntakohtaisilla FB-kirppiksillä näyttää kauppa käyvän mukavasti.

Vierailija
4/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:59"]Mulla ois jääny ostamatta, max 20€ maksan talvihaalarista, oli merkki mikä hyvänsä. Ja oon löytänyt aina merkkituotteet lapsilleni
[/quote]

On se hyvä, että joku ostaa ne merkkituotteet uutena ja maksaa sen reilu sata euroa, niin riittää kirpputorillakin myytävää. Niin se yhteiskunta pyörii.

Vierailija
5/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 14:39"]

Mä menen myymään kirppikselle, että pääsen eroon vanhasta roinasta. Myin viikonloppuna vauvanhaalareita 4e/kappale. Ja kaikki meni. En jäänyt kaipaamaan. Ja myyntivoittoa tuli sen verran, että pöytämaksun jälkeen jäi  joku 50e käteen ja tuo on minulle pelkkää plussaa. En lähteny tienaamaan. Yli jääneet myymättä jääneet kamat vein suorin tein kierrätyskeskukseen.[/quote]

Et varmaan laskenut koko hommasta itsellesi tuntihintaa. Taisi tulla persnettoa. Mutta kukin käyttäköön vapaa-aikansa miten haluaa. Haluaisitko muuten tulla meille töihin samalla tuntitaksalla?

Vierailija
6/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 14:39"]

Mä menen myymään kirppikselle, että pääsen eroon vanhasta roinasta. Myin viikonloppuna vauvanhaalareita 4e/kappale. Ja kaikki meni. En jäänyt kaipaamaan. Ja myyntivoittoa tuli sen verran, että pöytämaksun jälkeen jäi  joku 50e käteen ja tuo on minulle pelkkää plussaa. En lähteny tienaamaan. Yli jääneet myymättä jääneet kamat vein suorin tein kierrätyskeskukseen.

[/quote]

Olit siis saanut myymäsi kamat ilmaiseksi jostain, vai mistä sitä myyntivoittoa tuli?

Vierailija
7/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:14"]

Siis minä en ymmärrä tätä nykytrendiä kirppismyyjillä! Se on jumalauta KIRPPUTORI, ideana kierrätys, mutta näillä ahneilla pikkuperkeleillä ei muuta ole mielessä kuin raha! Aina, kun mulla on kirppispöytä, pidän ehdottomana ylähintana 4€. Onko käynyt mielessä, ettei kaikilla ole ehkä varaa uusiin tavaroihin suoraan kaupasta? 

[/quote]

Rahahan se nimenomaan on halvankyttääjilläkin mielessä. Ja juuri tästä syystä en ikinä myy kaupasta uusina ja kalliilla ostamiani vaatteita tai mitään muutakaan kirpputorilla, vaan laitan pieneksi jääneet suoraan roskiin. Eilen meni 110 cm Ticketin toppapuku, Merrelin talvilenkkarit ja Vikingin gore-saappaat, Kuomat, pyjamaa, trikoopaitaa, gollegehousua ja vaikka mitä iso jätesäkillinen roskikseen. Tänään teen ostoskierroksen ja hankin lapselle tulevalle talvelle uudet vermeet.

[/quote]Sinun takiasi maailma hukkuu paskaan. Fiksu kierrättä ja antaa vaikka ilmaiseksi.

[/quote]

Mistähän minä löytäisin sellaisen fiksun kierrättäjän ja ilmaiseksi antajan? Teitä ilmaiseksi ottajia on tusina kymmenessä, mutta...

Vierailija
8/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin vitun ahneita. Me annamme ehjät pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi tutuille ja tutun tutuille jos vain haluavat. Tähän asti on kelvannut.

Vierailija
9/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ticketin vk-haalarin kirpulle myyntiin 20€:llä ja saman merkin takille laitan hintaa 5€.
Tiedän että niistä voisi saada enemmänkin mutta haluan niistä vain eroon.
itsekään en osta kirpulta mitään mikä maksaa yli 20€.

Vierailija
10/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden talven käytössä ollut haalari on eri asia kuin kaupasta uutena ostettu. Miksi käytetystä pitäisi maksaa sama kuin uudesta? On jotain keräily- ja antiikkijuttuja, joita voi myydä kalliimmalla kuin ne on alunperin ostettu. Mutta lasten käyttövaatteet eivät kuulu siihen kategoriaan.

Vierailija
11/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Rahahan se nimenomaan on halvankyttääjilläkin mielessä. Ja juuri tästä syystä en ikinä myy kaupasta uusina ja kalliilla ostamiani vaatteita tai mitään muutakaan kirpputorilla, vaan laitan pieneksi jääneet suoraan roskiin. Eilen meni 110 cm Ticketin toppapuku, Merrelin talvilenkkarit ja Vikingin gore-saappaat, Kuomat, pyjamaa, trikoopaitaa, gollegehousua ja vaikka mitä iso jätesäkillinen roskikseen. Tänään teen ostoskierroksen ja hankin lapselle tulevalle talvelle uudet vermeet.

[/quote]

Olisit jättänyt lisääntymättä...

Vierailija
12/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:05"]

Ihmiset on niin vitun ahneita. Me annamme ehjät pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi tutuille ja tutun tutuille jos vain haluavat. Tähän asti on kelvannut.

[/quote]

Tavaran alunperin omistanut ei saa olla ahne ja myydä tapeetonta.

Mutta tavaran tuleva omistaja saa olla ahne ja haalia ilmaista tavaraa mistä vaan kiinni saa.

Hassua.

Vierailija
13/63 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 eurolla niitä 35 euron haalareita tarkoittaa 140 haalaria. Ei meidän lapsella ole kuin 2 toppavaatteet ja 2 vk-vaatteet, että aika kaukana ollaan. Ja tuossahan puhutaan voitosta... mun matikalla siihen 2 talvea käytettyyn, alesta 70 eurolla ostettuun haalariin (siis lapsen vaatettamiseen) on mennyt tässä tilanteessa 35 euroa. Toisaalta jos lapsi tuohaa sen 70 euron puvun, niin sitten siihen on mennyt 70 euroa.... mutta ei sekään tuosta 35 myyntihinnasta voittoa tee.

Vierailija
14/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mua riepoo antaa ilmaiseksi työssäkäyville ihmisille, kun itse olen työtön. Miksi mun pitäisi tukea niitä taloudellisesti, kun ne on itse taloudellisesti paremmassa asemassa? Siksi en mielellään anna tutuille, koska heiltä ei kehtaa pyytää maksua. Laitan mieluummin Fidan laatikkoon, jos sen saa kätevästi myytyä FB-kirpparilla.

Vierailija
15/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:13"]

[/quote]

Tavaran alunperin omistanut ei saa olla ahne ja myydä tapeetonta.

Mutta tavaran tuleva omistaja saa olla ahne ja haalia ilmaista tavaraa mistä vaan kiinni saa.

Hassua.

[/quote]

Kaupat ovat niin ahneita, kun myyvät kallista, joten pitää kytätä alennuksia, että saa itse trokatessa voittoa/minimoitua tappion?

Vierailija
16/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 15:09"]

Kyllä yhden talven käytössä ollut haalari on eri asia kuin kaupasta uutena ostettu. Miksi käytetystä pitäisi maksaa sama kuin uudesta? On jotain keräily- ja antiikkijuttuja, joita voi myydä kalliimmalla kuin ne on alunperin ostettu. Mutta lasten käyttövaatteet eivät kuulu siihen kategoriaan.

[/quote]

Reimatec talvihaalari kaupassa 160€, Reimatec kaupasssa alehintaan  (-40%) helmikuussa 96€ ja käytetty Reimtec kirpparilla (ketjussa mainituilla hinnoilla) 5-35€.

Miten niin on samanhintaisia?

Tuolla 35€ et saa uutena edes Peuhu-merkkistä haalaria Tokmannilta ennen alennusmyyntejä.

Jos taas ostat kirpparilta 35€ haalarin ja myyt sen uudelleen kirpparilla 35€:lla, mikä on ihan mahdollista... niin siinä sinulle sama hinta, muttei se haalari uusi ole.

Vierailija
17/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kun se tuotteen todellinen arvo ei ole se, mitä siitä on suomalaisessa kivijakakaupassa maksettu. Samantien, kun sen vie liikkeestä ulos, sen arvo tippuu neljännekseen.

Mutta jos joku on niin vajaa, että maksaa enemmän, niin olkoon. Tämä on mahdollista ainoastaan Suomessa.

Vierailija
19/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, monet kirppareilla kävijät on niin ahneita, pitäisi saada monensadan euron uudenveroiset kerran käytetyt kamppeet ilmaiseksi ja sitten itketään kun moni ei niin halua tehdä... Kannattaa antaa varmaan tuo ahneusvuodatus myöskin kauppialle, heillekään kun riitä pienemmät katteet vaan kehtaavatkin maksimoida voittonsa ja kyseessä sentään pakolliset asiat kuten ruoka yms. eikä huvitukset kirppareilta:D Kauheita ahneita kaikki yrittäjät ja työntekijät joille ei pienemmät palkat riitä vaan aina ahnehditaan enemmän... Saati talonsa myyvät yksityiset, kehtaavatkin haluta enemmän kuin asunto heille maksanut, kyllä pitäisi mielensäpahoittajalle antaa ilmaiseksi ihan vain ettei ole ahne. Mistäs tiedät kuinka paljon se ahne kirpparimyyjä harrastaa hyväntekeväisyyttä? ;)

Vierailija
20/63 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te muistatte ilmoittaa verottajalle myyntitulot? Jos paljon myy, niin voi olla myös alv-velvollisuus.