Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se kenellekään kuuluu, monelta laitan lapseni nukkumaan.

Vierailija
24.11.2005 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa joku Besserwisser kommentoi tyyliin " ensinnäkin, laitatte lapsenne aivan liian myöhään nukkumaan" .

PAH. Meillä (ainoa) lapsi, kohta 2,5vee, nukkuu yöunet 23-9 ja 2 tunnin päikkärit iltapäivällä jotakuinkin 14-15. Tämä aikataulu sopii meille, koska olen hoitovapaalla, enkä halua herätä kukonlaulun aikaan, varsinkaan näin pimeän talven aikaan. Ja omaakin aikaa jää hyvin vielä siinä 23-24, jos jotain hauskaa haluaa itse tehdä. Olen jopa törmännyt muihin yhtä " pervoihin" , joilla on paljastunut olevan sama " omituinen" päivärytmi.

Jos tämä jonkun napaaa kaivelee, niin sooooori vaan, mutta näin elämme ja onnellisia ollaan. Kaikki.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keyes:

Vai onko nää niitä poikkeustapauksia? Mitkä siis sallitaan lapsen ääninä ja mitkä ei?

Piti vielä lisätä :)

Vierailija
42/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaamme menee nukkumaan yhtä aikaa minun kanssa eli puolen yön aikaan. Hän nukkuu aamulla pidempään kuin minä eikä päiväunia ole nukkunut enää 2 vuotta täytettyään. Kesällä koko perhe kukkuu myöhään yöhön ja nukutaan aamulla pitkään. Koululaiset aletaan sopeuttamaan uuteen rytmiin aina n. viikkoa ennen koulun alkua eikä kukaan ole saanut vielä shokkia aamuherätyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me asuttiin ennen kerrostalossa, jossa lapset pomppi ylhäällä vielä puolen yön aikaan.

Miehellä soi kello viideltä, joten ei jäänyt montaa tuntia aikaa nukkua.

Onneksi ei jouduttu asumaan siinä asunnossa, kuin 5kk.

Vierailija
44/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

PAH. Meillä (ainoa) lapsi, kohta 2,5vee, nukkuu yöunet 23-9 ja 2 tunnin päikkärit iltapäivällä jotakuinkin 14-15.

sinä kaverini, joka elät ihan eri rytmissä. Meillä on molemmilla kaksi lasta, teillä kohta kolme. Emmekä enää näe koskaan toisiamme :-/

Meidän lapset joutuvat elämään ns. työrytmissä, eli aamulla n. klo 7 ylös (viimeistään) ja illalla kahdeksan pintaan nukkumaan. Päiväunet nukutaan joskus puolen päivän jälkeen.

Kun me olemme aamulla ulkona, nukutte te tai olette vielä aamupalalla. Kun me lähdemme syömään, te tulette juuri ulos. Kun me nukumme päiväunia, te syötte. Kun meillä herätään välipalalle ja ulos, teillä mennään päivunille. Kun me lähdemme iltaruoalle, te tulette juuri välipalan jälkeen ulos. Ja kun meillä valmistaudutaan nukkumaan, te aloitatte iltaruoan. Näin siis suurinpiirtein.

Minä pidän sinusta, ja lapseni viihtyvät lastesi seurassa. Vaan valitettavasti emme ole puoleen vuoteen tavanneet kuin pikaisesti pihalla tai siten, että minä olen muokannut uusiksi lasteni päiväunia tai ruoka-aikoja. Minua harmittaa, että elämme niin eri rytimissä.

Vierailija
45/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV:tä voi katsoa myös lapsen touhuillessa omia leikkejään (kauhistelkaa nyt sitäkin sitten).

Niin, enkä ole missään arvostellut, enkä arvostele, niitä jotka laittavat lapsensa klo 21 nukkumaan. Laput silmillä elämistä ylipäätään vaan saatan arvostella sen kaikissa muodoissa.

ap

Vierailija:

Jotkut tarvii enemmän unta kuin toiset.

Mä ainakin olen niin itsekäs, että haluan, että mulla on illalla kunnolla aikaa itselle. Aikaa myös katsoa telkasta kl.21.00 jälkeen tulevat ohjelmat jotka haluan katsoa.

kl. 22.30 olen itse jo ihan tillan tallin valmis sänkyyn.

Lapsemme 4v. menee sänkyyn jo 20.30 ja nukkuu aamulla 8-9 saakka!!!! Ja nukkuu vielä päivällä tunnin päiväunet!!!!

Muista sitten aloittaa unirytmin vaihtaminen ajoissa, ennen kuin lapsesi menee kouluun. Koulu kun alkaa jo 8.00.

Ja by the way, oletko varma, että lapsesi saa tarpeeksi unta?

Vierailija
46/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on monta kaveriperhettä jotka elävät eri rytmeissä. Mutta siinäkin kohtaa sanoisin, että kummankaan rytmi ei ole " se oikea" . Valitettavaa toki että monien kanssa on vaikeampi tavata, jos rytmi on eri.

ap

Vierailija
47/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
48/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina sanotaan, että pienelle lapselle iltauni on tärkeää. Eli tarkoitetaanko sillä jotain tiettyä kellonaikaa vai alkaako se " iltauni" aina siitä, kun mennään nukkumaan? Kun en tiedä, niin kertoisiko joku fiksumpi.

T. äiti, jonka lapsi ei nuku kunnolla illalla eikä aamulla ja valvoo myös siinä välissä...

Vierailija
49/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun aina sanotaan, että pienelle lapselle iltauni on tärkeää. Eli tarkoitetaanko sillä jotain tiettyä kellonaikaa vai alkaako se " iltauni" aina siitä, kun mennään nukkumaan? Kun en tiedä, niin kertoisiko joku fiksumpi.

T. äiti, jonka lapsi ei nuku kunnolla illalla eikä aamulla ja valvoo myös siinä välissä...

Vierailija
50/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltauni (noin kello 21 alkaen)olisi lapselle tärkeää, en kyllä ymmärrä miksi. Mutta eipä minun tarvitse ymmärtääkään, sillä lapseni menee ennen kahdeksaa nukkumaan.

Vierailija
51/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Iltauni (noin kello 21 alkaen)olisi lapselle tärkeää, en kyllä ymmärrä miksi. Mutta eipä minun tarvitse ymmärtääkään, sillä lapseni menee ennen kahdeksaa nukkumaan.

Vierailija
52/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄKKIÄ lapset nukkumaan!

Vierailija
53/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos illalla käy myöhään nukkumaan, niin iltauni jää vähäiseksi ja kun aamulla pitää herätä aikaisin, niin koko uni jää liian lyhyeksi. Ajatella....

Vierailija
54/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos illalla käy myöhään nukkumaan, niin iltauni jää vähäiseksi ja kun aamulla pitää herätä aikaisin, niin koko uni jää liian lyhyeksi. Ajatella....

Vierailija
55/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meillä 9kk:n ikäinen menee vasta puolen yön aikaan nukkumaan. Eli siinä klo:23-24 ja tänäkin aamuna heräs klo:11.30. Meillä tällainen rytmi ja olen oikeinkin tyytyväinen. Minä olen iltavirkku samoin kuin minun kotonani ollaan oltu. Tuskin on rytmistä kiinni. Olen yrittänyt jossain vaiheessa saada lapsellemme aikaisempaa rytmiä, mut sitten herää puolen yön aikaan aivan virkkuna ja valvotaan aamuyöhön.

Kukin tyylillään. Ja kyllä vain se lapsi sit kouluiässä ehtii oppia sen aikaisemman rytmin. :)

Vierailija
56/56 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi rytmi menee niin kauan , kun olet kotona lastesi kanssa. Töihin paluu tuokin uudet rytmit.

Kuka teidän nukkumaanmenoaikoja ihmettelee?En ainankaan mie !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan