Pinjansiemeniä, käytättekö säännöllisesti ja mihin?
Paahdatteko vai ilman?
Kommentit (9)
Mä paahdan ne aina. Tarkoituksena laittaa salaattiin, mutta yleensä syön ne ennen kun ne ehtii sinne asti :)
Sellaisenaan napsi suuhun tai salaatin päälle.
Paahdettuina salaatin päälle
Taikinaan leipäkoneleivässä
Itse tehtyyn pestoon (tosin teen erittäin harvoin itse)
Muna-salamisalaatti
4 munaa keitettynä
30 g pinjansiemeniä paahda 2 min kuivalla pannulla
Runsaasti erilaisia salaatinlehtiä, myös rucolaa
Keltainen paprika suikaleina
Salamia suikaleina (tulinen versio parasta)
4 tomaattia lohkoiksi
Kastikkeeksi sekoita 3 rkl oliiviöljyä, 1 rkl balsamiviinietikkA, suolaa, mustapippuria
Papu-mozzarellasalaattia (2:lle)
2 rkl pinjansiemeniä, paahda
200 g ohuita vihreitä papuja keitettynä
1 pallo puhvelimozzarellaa paloina
10 basilikanlehteä revittynä
Kastikkeeksi sekoita valkosipulin murskattu kynsi, oliiviöljyä, basilikanlehdet, sitruunamehua suunnilleen saman verran kuin öljyä, suolaa, mustapippuria.
Tarjoile kun pavut vielä lämpimiä.
Pesto alla genovese
Valkosipulinkynsi
Pari rkl pinjansiemeniä
Oliiviöljyä
Parmesanjuustoa
Pecorinojuustoa (saman verran kuin parmesania)
Basilikaa paljon, ainakin 25 lehteä
Voi sekoittaa ihan sauva- tai tehosekoittimessa, säätäminen öljyn ja juustojen määrää halutun maun ja koostumuksen mukaan.
Valitettavasti laatu vaihtelee paljon. parrotsin ja Meiran eurooppalaiset pinjansiemenet hyviä mutta kerran ostin Lidlistä jotain kiinalaisia ja olivat kyllä tympeän makuisia tai lähinnä mauttomia.
Tänäänkin heitin pastan joukkoon sellaisenaan. Lisäksi esim salaattiin, pestoon ja pitsan päälle.
Valitettavasti laatu vaihtelee paljon. parrotsin ja Meiran eurooppalaiset pinjansiemenet hyviä mutta kerran ostin Lidlistä jotain kiinalaisia ja olivat kyllä tympeän makuisia tai lähinnä mauttomia.
Huomannut saman. Meirat hyviä, mutta Pirkan huonompia. Hyvät pinjansiemenet ovat välillä hyviä jopa paahtamattomina. Huonommat taas ei hyviä edes paahdettuina.
laitan salaatteihin