Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti tarjositte vastasyntyneelle rintaa?

Vierailija
10.07.2012 |

Sori siis tyhmä kysymys, mutta aletaako imettämispuuhiin heti vai tyyliin useiden tuntien/vuorokauden jälkeen syntymästä?

Onko ihmislapsellakin joku vararavintosysteemi syntymähetken turvana? :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti synnytyssalissa kun lapsen on saanut rinnalleen. Toki hetken siinä köllii ja tutustuu äidin turvallisessä, lämpimässä sylissä uuteen maailmaan. Usein lapsi rupeaa jo hamuamaankin rintaa.

Vierailija
2/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuule tosissani kysyn! Mikset voi vastata kun kerran tiedät???

Katoin jotain synnytysohjelmaa ja vauva vaan parkui siinä uupuneen mutsinsa päällä eikä mitään ruokaa annettu moneen hetkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jokaisen kolmen lapsen kohdalla. Usein kai maito nousee rintoihin vasta synnytyksen jälkeen (saattaa kai mennä muutama päiväkin?), mutta imetyksen voi silti aloittaa heti.

Vierailija
4/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että jotkut on noin mammoja jo syntyessään että kaikki nää tulee luontaisesti :)

Vierailija
5/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tään täytyy olla läppä, kukaan ei voi olla noin tyhmä.!

Vierailija
6/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi varmaan oli sit vaan raukkana nälässä osastolla kun olin itse kursittavana monta tuntia leikkaussalissa ja heräämössä? :O

Vierailija
7/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten enää tottunutkaan rintaan, kun oli pulloa saanut.

toisaalta pitäisi kai olla iloinen, että olemme molemmat hengissä ja terveinä.

Vierailija
8/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tään täytyy olla läppä, kukaan ei voi olla noin tyhmä.!

Kerro toki kun tunnut itse tietävän niin hyvin. Mielenkiinnolla odotan vastaustasi.

Vierailija
9/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi hätäsektiolla

Vierailija
10/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että jotkut on noin mammoja jo syntyessään että kaikki nää tulee luontaisesti :)

Mutta kyllähän nyt JOKAISEN ihmisen pitäisi ymmärtää ja tietää ettei vastasyntynyt lapsi voi olla tuntikausia/päiviä syömättä.. :D

Vierailija
11/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni vaan tuo vuorokausien päästä niin yli, että ajattelin olevan täys läppä. joo, itse imetin noin tunti vauvan syntymmän jälkeen. oli niin pieni, etten saanut syliini köllöttelemään, eikä mieheni saanut kylvettää. vaan kätilö teki tämän kaiken pika pikaa.

Vierailija
12/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, kun synnytyssalista on siirrytty vuodeosastolle eli n. parin tunnin kuluttua syntymästä. Yksi lapsista syntyi sektiolla ja siinä taisi mennä reilut 4 tuntia, kun ekan kerran yritti imeä.

Vierailija
13/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lapsen synnyttyä tuli aika luontaisesti antaa tissi suuhun, kun lapsi nostettiin syntymän jälkeen rinnalle ja hamusi suullaan. Joissakin asioissa ihmisellä on ilmeisesti vaisto sitten oikealla hetkellä.

Vierailija
14/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tulee komplikaatiota synnytyksessä tai lapsella hätä, imetyksen aloittamiseen saattaa mennä päiviäkin.

Mutta ajattelin aloittajan viestistä ensin vain normaalia, hyvin menevää synnytystä.

7 on täysin nöyrä oman tyhmyytensä edessä.

Vierailija
15/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kohdalla kun kätilö sanoi, että nyt olisi hyvä hyvä hetki, muiden kohdalla tajusin itekin:)

Vierailija
16/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vauva saa imeä vaikka heti rintaa kun se nostetaan siihen rinnan päälle...ihmeen äkkiä vauva alkaa hamuta rintaa.

Meillä molemmat vauvat ovat olleet hetken rinnalla napanuoran katkaisemisen jälkeen.

Ja olen "imettänyt" myös molempia vielä hetken ennenkuin siirryimme synnytyssalista osastolle.

Vierailija
17/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen vain huusi eikä halunnut rintaa missään vaiheessa. Yritettiin monta eri kertaa ja meni varmaan vuorokausi, että ylipäätään oppi edes pitämään nänniä suussa.

Kuopus ei saanutkaan, kun syntyi kiireellisellä sektiolla ja joutui teholle valvontaan reiluksi vuorokaudeksi. Tästä oli mukava pidellä nänniä suussa, mutta imeminen ei oikein onnistunut.

Minusta siis ihan asiallinen kysymys.