Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitto kriisissä, mitä neuvoksi?

Vierailija
10.07.2012 |

Olemme olleet naimisissa 12v, yhdessä reilut 13v. Kolme lasta, kaksi kouluikäistä ja 4v poika. Koululaiset tyttöjä.

Koko tämä vuosi 2012 ollaan eletty ihan hirveestä kriisiä, riitelyä riitelemisen perään. Mies koki aikamoisen loppuunpalamisen joulun jälkeen työpaineiden takia ja siitä kai kaikki alkoi. Itse löysin alkuvuodesta mukavan liikuntaharrastuksen joka vie aikaani 2-5 iltana viikossa, urheilen joukkueessa. En ole ikinä aiemmin harrastanut mitään näin "paljon", olen ennemminkin ollut kotona lasten kanssa ja mies on mennyt vapaammin. Nyt kun nuorimmainenkin on jo aika tolkussa iässä eikä ole vaipalla tms. olen kokenut että voin harrastaa jotain kodin ulkopuolista juttua vapaammin, toki sallituissa rajoissa, ettei vapaa-aika oel lapsien kanssa vietetyltä ajalta pois. treenit on vasta iltamyöhään, muksut on jo vähintään iltapalalla kun mä lähden, joten ehdin kyllä olla heidän kanssaan työpäivän jälkeen monta tuntia.

Tämä harrastukseni kuitenkin on muodostunut aikamoiseksi möröksi mieheni ja minun välille, ollaan väännetty ja käännetty asiaa jo puoli vuotta, eikä ratkaisua näytä löytyvän.

Otin yhteyttä kk sitten srk:n perheaisiainneuvvotteluun ja saatiin sieltä nopeasti keskusteluaika. Käytiinkin siellä juttelemassa. Siellä perhetyöntekijä löysi oikean termin tilanteellemme, elämme kuulema eriytymisvaihetta, eli aikaa kun lapset alkaa kasvamaan vauvaiästä ja äiti kokee siitä jonkinlaista helpotusta ja pääsee helpommin tekemään juttuja yksikseen. Aiemmin mun harrastukset on ollut tässä kotona: käsitöitä, askartelua, lukemista, liikkumista lasten kans, satunnaista illanviettoa likkakamujen kans.

Mitä te ootte mieltä, pitääkö mun palata takaisin kotiäitimäisempään eloon, jättää ihana harrastus miehen takia, kun hän kokee että oon _aina- menossa? Kai mies on vähän kateellinen kun mulla on joku kiva juttu minne lähden aina tosi innoissani, on jokin mihin hän ei kuulu..

Mies menee kuitenkin kans jokusen kerran viikossa, tekee omia juttujaan vaikka pihalla, kahvittelee kavereiden kans, käy kalassa ja metsällä. Nyt syksyllä mies menee taas enemmän kun metsästyskausi alkaa ja annan hänen mennäkin ihan vapaasti, ehdin kyllä liikkumaan itsekin.

ollaan kovia riitelemään, sanotaan helposti asioista ja tulee sanottua välillä harkitsemattomiakin. Tämän vuoden aikana olen kuitenkin miettinyt vakavissani jopa eroa..mutta ai tän takiako, että mies ei halua että menen niin paljon, oonko sen takia valmis jättämään kaiken? Onko mulla liikaa nyt pelissä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää saada sinut painostettua lopettamaan omat menot. Kerro miehellesi ettet halua riidellä, mutta että harrastus on sinulle tärkeä. Kerro ettet halua erota, koska rakkautta on vielä ja kerro että toivot välienne parantuvan. Älä itse haasta riitaa vaan koeta pysyä rauhallisena vaikket aiokaan luopua harrastuksestasi. Ole hyvällä tuuella kun tulet harrastuksesta ja ehdota miehelle seksiä. Onko harrastuksessa miehiä, onko miehesi mustasukkainen?

Älä itse puhu erosta äläkä hea sitä, jos et kerran halua sitä. Tuskin miehesikään haluaa. Hän joutuisi eroon lapsista ja joutuisi maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksun ja lisäksi oma asunto. Ero on taloudellinen katastrofi.

Vierailija
2/4 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ehkä tulleet siihen erillistymisvaiheeseen vähän eri tahdissa, meillä kävi osittain samoin.

Kun lapset muuttivat pois, mieheni ajautui todella pahaan ikä- ja elämänvaihekriisiin, masentui, hänestä tuntui, ettei elämällään ole enää mitään tarkoitusta, kun tyttäret eivät tarvitse isää. Hän antoi ymmärtää, että oli ollut minunkin kanssani pelkästään lasten takia ja että nyt olisi aika erota. Vähitellen minäkin sain tartunnan ja aloin kapinoida. Että nyt on passaaminen ohi ja aloitan oman, uuden elämän.

Ero oli lähellä, mutta kun kumpikaan ei halunnut lopulta muuttaa pois, niin jäimme vain tähän ja annoimme ajan kulua. Kriisi meni aikanaan ohi ja vähitellen olemme löytäneet uudet tavat olla yhdessä. TAi ainakin uuden tavan ajatella perheestämme.

Älä missään tapauksessa luovu harrastuksestasi. Kyllä miehesi sopeutuu, eihän hänellä ole vaihtoehtoa. Myös hänen pitää löytää itselleen jotakin tekemistä, joka ei pyöri lasten ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä siis on omat menonsa, hän on "vain" mustasukkainen ap:n menoista. Sitä suuremmalla syyllä pidät pintasi etkä luovu harrastuksestasi. Noudata aiemman kirjoittajan neuvoja: huolehdi siitä, että mies kokee olevansa haluttu edelleen ja ehdottomasti kerro hänelle, että haluat liittonne jatkuvan.

Vierailija
4/4 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan halua erota oikeasti, koska yksinkertaisesti rakastan miestäni ja perhettäni, lapsia, kotia, kaikkea. En ole valmis luopumaan tästä.

Harrastukseeni ei liity miehet, mitä nyt valmentajat on miehiä, tosin kymmenisen vuotta nuorempia kolleja, ei niistä ole miksikään uhaksi. Mies tietää kyllä mitä harrastukseeni liittyy, koska jossain vaiheessa oli ihan hiilenä että jos siellä on joku uus mies vaikka :)

Mitään en ole halunnut jättää kertomatta, mutta mies ei halua kauheesti ees kuulla. Ei tule esim. katsomaan mun pelejä tai treenejä vaikka ois mahdollista. Olen muutaman kerran pyytänyt.

Kun tulen yömyöhään treeneistä hikisenä kotiin, oon aina ihan onnessani, olen saanut urheilla tosissani pari tuntia ja endorfiinit jyllää. Seksiäkin teksi monesti mieli mutta mies saattaa osoittaa mieltään ja esittää nukkuvaa. Joskus olen yrittänyt hivuttautua kylkeen ja ehdotella, mutta saan joskus pakit. Toisinaan en. Sellaisen illan jälkeen on monta hyvää päivää, mies tuntuu elävän seksillä ja on onnellisimmillaan tyydytettynä, näin kai se on monilla.

Mies on kärsimätön luonteeltaan, kaikki pitäis tapahtua heti tässä ja nyt. Muistan kun hän oli esikoisen kanssa kotona koti-isänä niin meni ainakin 3kk ennenkuin sopeutui siihen. Sen jälkeen vasta alkoi elämään omalla tavallaan. Tömökin saattaa olla vain hitaastilämpenemistä.

Yritän itse skarpata riitatilanteessa niin etten provosoidu joka asiasta, vaan annan mennä toisesta korvasta ulos, mutta aina se ei onnistu. Mies tietää millä mut saa raivostumaan..

ap