Tyttöni ei voi harrastaa cheerleaderia koska
koulun pahimmat kiusaajatytöt olis sitten samassa harrastuksessa. Paikkakunnallamme on vain tuo yksi joukkue jossa sitä voi harrastaa. Harmittaa tosi paljon koska näen tytössä potentiaalia siihen lajiin. Kotona harjoittelee yksikseen tv:stä.
Sovittiin sitten että lapseni aloittaa syksyllä tanssikoulun, vaikka eihän se sama ole. :(
Kyse 11 vuotiaasta ja kiusaajatytöt saman ikäisiä.
Kommentit (12)
ettei kukaan harrasta cheerleaderia.
Laji lienee cheerleading, sen harrastaja on cheerleader.
cheerleaderia tai jopa monikossa -leadereita.
cheerleaderia tai jopa monikossa -leadereita.
Mutta tuskin kukaan 11v tyttö ;)
Minä olen ollut kouluun yhteydessä ja puhutteluun joutuivat...hyöty nolla. Ja varmaksi tiedän myös että eräs toinenkin äiti on samoista tytöistä valittanut. En tiedä miten se juttu eteni.
Kannattaisi laittaa valmentajille viestiä ja reilusti jututtaa heitä. Lajin parissa toimijana olen varma, että valmentajat arvostaisivat tätä tietoa.
Pikkaisen lajitietoutta:
http://www.scl.fi/ , eli Suomen Cheerleading liiton sivut
Pari videota:
Sekajoukkue Gorillaz, mm. Suomen mestaruuksia:
http://youtube.ng/watch?v=ahdvY8hVM8k
Naisten SM ykkönen 2012, HAC Elite:
Naisten joukkue Funky Team Wild Flyers SM kisoissa vuonna 2010:
Nuorimmat harrastajat esim. Funky Teamissa ovat 3-vuotiaita :), joukkueita on siitä ylös päin.
Nämä eivät siis ole = peppua jääkiekkomatseissa heiluttavat "cheerleaderit", vaan ihan aitoja, oikeita, kunnollisia urheilijoita.
Loppuun vielä slogani: Athletes lift weights, cheerleaders lift athletes
t. kolmen cheerleaderin äiti :)
Toki joo siis heh :) cheerleadereitä voi harrastaa, joo, ja silloin ei 11-vuotiaita....
Vastaukseni oli toki olettamuksella, että voiko 11-vuotias harrastaa cheerleadingia. Anteeksi :-)
(Meillä 7-vuotias kutsuu itse cheerleadingiä "cheerleader"iksi. Harrastaa lajia SM-tasolla kisanneen vanhimman isosiskon jalanjäljissä, kuten toinen isosisarensakin.)
Hei! :)
Muutamille tietämättömille:
Olen 13 vuotias, olen harrastanut hieman yli vuoden KILPAcheerleadingiä. Voin sanoa, että laji ei ole perseen vatkausta, eikä vartalon, tai rintojen esittelyä. Kilpacheerleadingiin kuuluu akrobatia, nostot, heitot (ja ilmassa saatetaan tehdä jopa voltti), huuto (joka on tunnelman nostattamista varten), tanssi, hypyt ja ennen kaikkea yhteishenki. Minulle joukkueestani tuli kuin perhe, aina treeneihin mennessä oli sellainen tunne, että kohta näkee taas ihania ihmisiä. ♥ Huipputason joukkueilla on treenit jopa 5-7 krt viikossa. Vasta-alottaneetkin voivat päästä huipputasolle. Itse vaihdan juuri joukkuetta vanhemman ikäluokan joukkueeseen, minusta se on mielenkiintosta, kun pääsee tekemään uusia nostoja, hyppyjä ja jopa heittoja. Mini-ikäiset (noin 8-12v) eivät saa heittoja tehdä, ne ovat haastavia. Lisäksi entisessä joukkueessani (8-12v) oli myös 6 vuotias, joka oli todella kiintynyt lajiin ja meidän joukkueeseemme. :') ♥ Katsokaa Youtubesta tämä video --> , ja sitten miettikää, onko kilpacheerleading jotain hetkuttelua.
Lisäksi aloitin hieman vuoden vaihteen jälkeen cheerdancen, joka on eri asia kuin cheerleading, siihen kuuluu piruetit, hypyt, tanssisarja, venyvyydet ja paljon muuta. Jääkiekkopeleistä ja elokuvista saa aivan väärän käsityksen cheerleadingistä ja cheerdancestä. Ottakaa selvää asioista, ennen kuin muodostatte niistä mielipiteen.
Terveisin 13 vuotias cheerleader & cheertanssija.
Ps. Monissa sekajoukkueissa (naisia/tyttöjä + miehiä/poikia) on myös poikia/miehiä, ja ensimmäiset cheerleaderit olivat ainoastaan miehiä.
Juu hieno laji on ja näin, mielestäni vähän vaan kyllä väärin ymmärretty. Itse olen kilpajoukkueessa ja olen ollut jo monta vuotta. Mutta sen vinkinnvoin antaa vanhemmille että välillä vaikka vaan varmistatte että se lapsi haluaa varmasti. Koska itse en jaksaisi enää jatkaa kun reenejä on niin paljon ja itse olen tosi kinnostunut musiikista. Mutta cheerleadingin takia ei jää musiikille aikaa eikä vanhemmat anna lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan cheer leadereita. Ne tykkää musta ku oon komee ja mulla on iso muna ja hieno auto
Onko koulu tietoinen?