Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapset n. 1v3kk, mitäs teidän sen ikäiset osaa

Vierailija
10.07.2012 |

ja mistä tykkäävät eniten??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tällä hetkellä...en muuten millään muistaisi mitä tuon ikäiset tekevät!

-Juuri lähtenyt kävelemään (kaikki 3 lasta olleet kutakuinkin tuon ikäisiä meillä kävelemään oppiessa). Oppinut juuri myös kiipeämään portaat alas.

-Kova halu syödä itse, osittain "sormiruokailee" myös vielä....saan sujautettua joka toisella kerralla ruokaa suuhun toisella lusikalla, muuten suhaa ja söhää pöydässä ruokien kanssa lusikallaan.

-vilkuttelee, sanoo "hei,hei", muut sanat "äiti","ei", "kenkä", "tyttö", sitten omia muotoja joistakin sanoista.

-päristelee autoilla ja rullaa niitä edestakaisin lattialla, tykkää piirtää sellaiseen piirustustauluun kynällä

-latoo palikoita purkkiin ja kaikki erilaiset soittolelut joita voi paukutella ovat mieleisiä

-innostuu kovasti musiikista, hytkyy ja alkaa "laulamaan".

-Vedessä läträisi vaikka aina, suuttuu jo aika lailla jos siinä olo jää kesken tai liian lyhyeksi.

Touhuaa siis kaikki nurkat ja paikat, tutkii ja ihmettelee sekä poimii jokaisen pienenkin kiven tai ruoanmurun suuhunsa. Antaa pois kun pyytää.

Tyttö siis tämä nuorimmainen, muut 2 ovat poikia.

Vierailija
2/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellyt 3kk, harjoittelee juoksemista. Ei tajua portaita ym kynnyksiä yhtään, vaan kävelee ja tippuu joka paikasta... Osaa kiivetä sohvalle ja tulee nätisti alas, jos on yksin. Jos aikuinen on vieressä, sählää ja pelleilee ja yrittää tulla pää edellä alas :)

Sanoo "anna" ja loput omia sanoja. Enimmäkseen vaan hymisee "hymmm" aina kun osoittelee jotain. Vilkuttaa, taputtaa, pärisyttää jne.

Tykkää autoista ym koneista ja kulkupeleistä, duploista ja ruuanlaittoleikeistä :) Ei tunge enää pikkuesineitä suuhunsa ollenkaan, joten siskon barbikengätkin saa olla rauhassa pitkin lattioita :D

Syö itse haarukalla tai käsin, lusikkahommat ei suju. Lempipuuhaa ruokapöydässä on heitellä ruokia lattialle ja kaataa mäidot nokkamukista pöydälle, kun silmä välttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- On motorisesti aika ketterä, mut myös tosi tapaturma-altis koska on ylirohkea.

- nukkuu klo 20-08 + yhdet puolen tunnin päikkärit

- Osaa syödä itse ja juoda nokkamukista.

- Kaikki menee suuhun ruuan lisäksi, siis aivan kaikki.

-Leikki ruuanlaitto-ja autoleikkejä, tykkää "lauleskella" ja esittelee meilellään pieniä tanssiesityksiä, joissa pyöritään ja taputellaan omaa ihanaa pömppömassua.

- Selkeitä sanoja on muutamia, sellaisia sanoja jotka me perheenjäsenet tunnistamme helposti, on reilu kymmenen.

- syö öisin kerran tai kaksi

En enää muista millainen isompi lapsemme (poika) oli tuossa iässä, mutta muistan että hän oli paljon varovaisempi. Esikoinen ei sanonut yhtään sanaa tuossa iässä. Mikään ei mennyt myöskään enää suuhun, ja hän söi paljon siistimmin, sekä nukkui kahdet päiväunet.

Vierailija
4/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kävelee(on kävellyt reilu 2kk:ta)

-kiipeää tuolille/sohvalle

-ei syö enään kaikkea minkä löytää

-osaa poimia roskan ja tuoda sen äidille

-tykkää kaikista koneista ja autoista erityisen kiinnostava on ajettava ruohonleikkuri :)

-ilmaisee halukkuttan lähteä ulos tuomalla kengät ja yrittämällä laittaa niitä jalkaan.

-ilmaisee tarvetta päästä nukkumaan hakemalla tutin ja unirievun ja kävelemällä makkarain oven taakse.

-heiluttelee/moikkailee kaikille

-"jammailee" musiikin tahdissa

- ymmärtää jo aika monia asioita,kun esim.sanotaan ,että mennäänkö kylpyy,lähtee hän oitis kylpuhuonetta kohti.Tai että ottaisitko välipalaa,niin menee kurkottelemaan jääkaapin ovelle.

-nukkuu yleensä 2 päikkärit

- öisin nukkuu tavallisesti 12-14h =)

Vierailija
5/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kävelee, juoksee, kiipeilee. Osaa mennä rappuset ylös ja alas. Syö itse haarukalla/lusikalla, juo itse mukista. Ei anna enää syöttää, vaan kaikki tulee tehdä itse. Laittaa itse kengät jalkaan, jos siis ovat sellaiset, ettei tarvitse sitoa nauhoja. Heittää itse sukat ja kengät pois jaloista. Vilkuttaa, taputtaa ja kutittaa sisaruksiaan, samalla sanoo "kutikuti" (ei nyt ihan noin selvästi, mutta ymmärettävästi kuitenkin)

Muutamia sanoja, mm. tässä, poppa, isi... mutta harvoin käyttää niitä. Pärisee ja pörisee :) "Naksuttaa" kielellä kitalakeen :)

Tykkää autoista, kiikkumisesta, kylpemisestä.

On aikamoinen äitin sylivauva :) Vieraat tilanteet ja ihmiset ujostuttaa kovasti.

Nuorimmainen neljästä lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi