Työelämässä tarvittaisiin lisää saksan, ranskan ja venäjän osaajia. Mutta mitä tekee hallitus?
Aikaistaa pakkoruotsin ala-asteelle, jolliin kukaan ei enää opiskele saksaa, ranskaa tai venäjää ala-asteella!
Tämä sama vähä-älyisten porukka sitten yrittää ratkaista eurokriisiä... juu, tulokset tiedetään.
Milloin Suomeen saataisin hallitus, jossa olisi enempi täyspäistä porukkaa?
Kommentit (45)
Rakkaat päättäjämme, nuo viisaat lakien rustaajat, ovat kansan itsensa valitsemat. Olen kuullut sanottavan, että kansa saa sellaiset päättäjät kuin se ansaitsee.
Ehkä näin on, mutta haluaisin tietää, mitä niin pahaa minä olen tehnyt, että olen ansainnut nämä torvelot!
Ennen vaaleja vastustetaan pakkoruotsia, vaalien jälkeen kannatetaan. Petos!
Rakkaat päättäjämme, nuo viisaat lakien rustaajat, ovat kansan itsensa valitsemat. Olen kuullut sanottavan, että kansa saa sellaiset päättäjät kuin se ansaitsee.
Ehkä näin on, mutta haluaisin tietää, mitä niin pahaa minä olen tehnyt, että olen ansainnut nämä torvelot!
Ennen vaaleja vastustetaan pakkoruotsia, vaalien jälkeen kannatetaan. Petos!
Takinkääntäjä nro 1: Opetusministeri Gustafsson.
"10.1.2011 22:36 Jukka Gustafsson
Ns pakkoruotsista voidaan luopua. Esim. Itä-Suomessa venäjän kieli
voisi olla kokeilun kohteena.
Mutta ruotsi on tärkeä kieli.Mennään vaiheittain..uuteen kielilakiin."
http://jukkagustafsson.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57561-sina-paatat-suome…
Opetusministeriksi päästyään Gustafssonista tuli innokas pakkoruotsin kannattaja. Ja pari viikkoa sitten hän innoissaan esitteli uuden tuntijaon, joka aikaistaa pakkoruotsin ala-asteelle. Lasten pitää kuulemma opiskella lisää pakkoruotsia, jotta elävä kaksikielisyys turvataan.
aika hyvinkin ruotsia (laudatur lukiosta ja kiitettävä yliopiston virkamies-ruotsista jne) mutta missään en saa/joudu sitä käyttämään :( Hiukan Radio Vegaa joskus kuuntelen.
Maailma on täynnä "vääryyksiä", mutta sen kanssa pitää vain oppia elämään.
Yhteiskunta koostuu pitkän ajan kuluessa tehdyistä kompromisseistä ja seurauksena on yhteiskuntarauha ja vakaa kehitys.
Lukiossa tuli valittua ihan vapaaehtoisesti pitkä matikka. Lukion jälkeen en ole koskaan derivaattaa tarvinnut. Mutta en ole katkera. Siinäkin meni opettajan palkka ja minun aikani ihan hukkaan.