Kaveri (nainen) ei käy suihkussa! :O
Saattaa pantata parikin päivää, kun laskeskelee, ettei vielä kannata kun ylihuomenna on jumppa ja sen jälkeen on pakko käydä (sentäs!). Ja se sen suihku on semmoinen juoksu valuvan veden ali...
En halua sitä enää käymäänkään kun se HAISEE! Sen jalat haisee niin pahalle, ettei samalla sohvalla voi istua kun se nostaa aina ne varpaansakin sohvalle. YÖKS!
Kommentit (35)
Tässä ketjussa kaikki, jotka ei käy suihkussa mainostavat miten eivät haise hielle. Ihan yhtä ällöttävä kuin hien haju on pesemättömän ihmisen haju. Vaikka ei hielle haisisikaan niin kyllä sitä haistaa ketä ei ole käynyt suihkussa ja/ tai ei ole vaihtanut vaatteitaan.
Mun "käly" kyläili joskus meillä. Silloin sen tajusin, että ei käynyt koko kolmeen-neljään päivään pesulla. Tuon vierailun aikana ei pessyt varmaan kuin kädet vessassa nopeasti (silloisessa asunnossa kuului äänet hyvin). Joskus selvisi, että käly ei tiedä, mikä bideesuihku on... Olin jo aiemmin esim. mökillä aina ihmetellyt, kun vaan selitteli, että ei jaksa käydä pesulla, kastaa tukkaa, tms. Anoppi samanlainen. Yhdessä aina oikein mainostavat, että tukkansa ovat likaiset. Niitä (lyhyet hiukset) kyllä laitetaan kovasti muotoilutuotteilla, mutta ei pestä.
Kerran kälyni sai anopiltaan kosteusvoidetta lahjaksi. Suihkun välttelyä seliteltiin aina sillä, että iho voi alkaa kutista. Oli vissiin anoppikin huomannut sitten saman (pesemättömyyden hajun) kuin minä ja noin vinkannut asiasta...
Hyi olkoon. Itselläni on nuhruinen olo, jos en käy aamuin illoin suihkussa. Vartaloa voi pestä kosteuttavilla tuotteilla ja rasvoa aina suihkun jälkeen.
Itse käyn joka aamu suihkussa ja kuuraan pesusienellä. Joskus illallakin tulee käytyä jos on hikoillut. Ei se iho siitä kuivu ja jos kuivuu niin perusvoidetta suihkun jälkeen. Hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa ja kuivashampoo on keksitty.
Joillekin voisin myös suositella vaatteiden pesua. Välillä saa metrossa istua oksennus kurkussa. Ihmiset, te haisette ja sitä hajua ei peitä edes se kissankusen hajuinen hajuvesi.
Itse käyn suihkussa joka toinen päivä mutta toki aamuin illoin pesen ne "tärkeät paikat" eli kainalot, alapää, kasvot ja hampaat.
Vaatteet vaihdan joka päivä.
Kyllä muuten vartalokin hikoilee. Esim. rintojen alta vaikkei olisi edes isot tissit ja selästä. Eli pitää nekin huuhtaista kerran päivässä.
Minä käyn suihkussa 2-4 kertaa viikossa, mutta kasvot, kainalot ja alapään pesen toki päivittäin. Hiukset (rastat) pesen noin 2 viikon välein. Ei ole kukaan vielä valittanut hajusta. Mieheni käy suihkussa vielä harvemmin, mutta ei hänkään haise.
Hajuun vaikuttaa tosi paljon esim. se mitä syö (hien mukana kuitenkin poistuu kaikkea paskaa elimistöstä jota sinne mm. suun kautta tungetaan) ja millaisia vaatemateriaaleja käyttää (puuvilla, pellava hiostaa ja haisee paljon vähemmän kuin keinokuitu). Lihaa ja muita eläinperäisiä tuotteita syödessäni haisin tosi paljon pahemmalta kuin kasvisruokavaliolla ollessa, ja myös esim. sokerin ja vehnän jättäminen pois ruokavaliosta on vähentänyt hien hajua. Sekä runsas veden juonti. Minulla on kyllä nopea aineenvaihdunta ja hikoilen paljon, mutta ei se jää haisemaan.
No worries se on vaan ranskatar :)
Itsellä on tarkka hajuaisti, mutta ei ihmisen joka ei hikijumppaa harrasta tarvitse joka päivä peseytyä. Neuroottista touhua. Itse käyn joka toinen päivä suihkussa ja väitän etten haise. Hikoilen olemattomasti ja toki päivinä jolloin syystä tai toisesta hikoilen enemmän käyn myös suihkussa. Älkääkä nyt myös saippuoiko niitä römpsiänne, sillä tavalla saatte varmemmin haisevan alapään kun tapatte kaikki hyvät bakteerit ja huonot pääsee valloilleen.
Ihmiset vaan ovat vieraantuneet ihmisten luontaisista tuoksuista, että kaikki mikä ei haise saippualle tai hajuvedelle on pahan hajuista. Kyllä ihminen voi haista pahalle, mutta kyllä silloin on jo kyse pidemmästä pesemättömyydestä kuin päivästä tai kahdesta. Olen törmännyt pahanhajuisiinkin ihmisiin.
Se on inhottavaa jos luokkakaverit ei peseydy (tai osaa käyttää hajun syntyä ehkäiseviä deodorantteja), minunkin luokalla (AMK) on yksi hoikka ja pitkä mies joka ei tunnu ikinä peseytyvän, tukka on ihan rasvainen aina ja se haisee pistävästi hieltä ja tupakalta jota käydään joka tauolla vetämässä.
Henkilö on muuten aivan ihana, mutta haju usein niin etova että en kestä.
Olen muutamien ihotautilääkärien kanssa jutellut pesemisen tiheudestä (juurikin, koska ihoni on hirvittävän kuiva) joka ikinen heistä on todennut, että pesun joka kolmas päivä ritttää loistavasti, ellei sitten tosiaan tee jotain niin rankkaa tai likaista työtä. Päivittäin tulisi pestä vain kädet ja kasvot, tarvittaessa jos hikoilee myös kainalot ja jalat. Suomessa kuulemma pestään liikaa ja hävitetään ihon luonnollinen rasva/kosteus pois. Mm alapään pesu päivittäin ei ole tarpeen ellei sieltä hikoile. Gynekologini totesikin, että mieluummin esim vain joka toinen/kolmaspäivä kuin joka päivä koska muutoin voi alkaa vanhemmiten helposti tulla erittäin kiusallista kutinaa. Siis en tarkoita hiivaa tms vaan häpykummun alue alkaa monilla kutisemaan, syynä hankaus, liika pesu ja karvojen ajo. On gynekologin mielestä muuten todella typerää, koska karvat ovat siellä ikäänkuin "ilmastointina" . Mutta kukin tyylillään.
Niin ja todettakoon tähän vielä, että minulla on ylikehittynyt hajuaisti (kelpaisin varmaan huumekoiraksi ;-) , niin että takuulla haistan hajut. Esim menkat on minulle aina ollut ongelma koska en siedä sitä hajua, haistan myös usein muiden kuukautiset, hammas/korvatulehdukset, sen mitä vitamiinia joku syö jne.
Haistatko numero 33 oikeasti menkat vai esim. sen, että jollain on menkkaside jossa on verta? Itsekään en pysty siteitä käyttämään sen kuvottavan hajun takia, mutta esim. kuukuppia käyttäessä en kyllä edes muista koko menkkoja.
Huvittaa, kuinka nöyrästi te kaikki tilitätte suihkussakäymisenne tälle palstalle. Eikä se ole edes ensimmäinen kerta.
Mitenhän te hienonenäiset olisitte perjänneet muutama vuosikymmen sitten, kun suihkuja ei ollut ja saunassakin käytiin kerran viikossa, joskus jopa harvemmin. Ja alusvaatteet vaihdetiin vain saunasa käynnin yhteydessä. Tämä oli arkipäivää vielä lapsuudessani enkä muista, että kukaan olisi haissut pahalle. Tai siten me kaikki haisimme yhdessä! Tupakkamiehet ja raskasta fyysistä työtä tekevät lemahtivat kyllä viimeistään loppuviikosta.
Mun on pakko käydä joka päivä ja kesäisin jopa kolmesti, hiki tulee niin herkästi, pelkkä kaupassa käynti saa mut hikoamaan ja haisemaan.. nimim. en ole läski jos sitä ekana ajattelitte.... ja mulla on ollu noita apteekin dödöjä mitkä estää muka hikoilua, pyh pah...
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 11:54"]
Hyi olkoon. Itselläni on nuhruinen olo, jos en käy aamuin illoin suihkussa. Vartaloa voi pestä kosteuttavilla tuotteilla ja rasvoa aina suihkun jälkeen.
[/quote]
On kait tuo jo melko sairasta, etten sanoisi. Aamuin illoin suihkussa. Tuollaiset pitäisi pistää pariksi kuukaudeksi jonnekin tiettömien taipaleiden taakse, jossa ei olisi juoksevaa, lämmintä vettä, ainoastaan mökkisauna jossa kiukaan kyljessä lämpiävä vesi.
Sais nähdä kuinka usein viitsisit veden lämmittää, että pääsisit vadin kanssa pesulle.
Hienhajua lisää paljon se, että nykyään vaatteissa käytetään tosi paljon tekokuitua. Pienikin haju voi tarttua niihin ja pysyä pesusta huolimatta. Itsellä ainakin juuri jalkahikeen auttoi, kun siirryin käyttämään puhtaasta villasta tehtyjä sukkia. Ne saa pestyä puhtaaksi, eivätkä päivän jälkeen löyhkää juuri lainkaan, toisin kuin aiemmin käyttämäni sukat.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:08"]
Huvittaa, kuinka nöyrästi te kaikki tilitätte suihkussakäymisenne tälle palstalle. Eikä se ole edes ensimmäinen kerta.
Mitenhän te hienonenäiset olisitte perjänneet muutama vuosikymmen sitten, kun suihkuja ei ollut ja saunassakin käytiin kerran viikossa, joskus jopa harvemmin. Ja alusvaatteet vaihdetiin vain saunasa käynnin yhteydessä. Tämä oli arkipäivää vielä lapsuudessani enkä muista, että kukaan olisi haissut pahalle. Tai siten me kaikki haisimme yhdessä! Tupakkamiehet ja raskasta fyysistä työtä tekevät lemahtivat kyllä viimeistään loppuviikosta.
[/quote]
Huvittaa tämä vanhempien ihmisten "miten olisitte pärjänneet joskus aikoja sitten" No se aika meni jo, joten ei tarvitse ottaa selvää.
Todennäköisesti silloin muutama kymmenen vuotta sitten ihmiset söivät puhtaampaa ruokaa ja vaatteet eivät olleet ihan niin tekokuituisia kuin nykypäivänä. Tämän vuoksi ihmiset ei haissut niin pahalle kuin nykyään.
se ei varmaan ite haista ja luulee ettei hikoile. Sillä on ainainen nuha.
Mua vaan ällöttää ja ihmetyttää.
ap
Esim. meikkaako ja laittaako hiuksiaan? Kannattaa sanoa tuosta hajusta.
Ei sitä tosiaan suihkussa tarvitse joka päivä käydä, mutta kainalot, alapää ja jalat on hyvä pestä joka päivä, näissä paikoissa se hiki alkaa haista.