KARSEAT alavatsa- selkäkivut raskausoireena? HELP!
Hei, olisiko täällä joku kokenut kamalia alavatsan ja alaselän kipuja ja ollutkin raskaana?
Kyse on siis menkkamaisesta jomotuksesta, vihlonnasta ja turpeasta olosta mutta kipu varmaan potenssiin kymmenen. Tätä kipuilua on jatkunut nyt 8 päivää eli suunnilleen oletetusta kiinnittymisajankohdasta alkaen. Mulla on siis nyt kp28/27-28.
Olen huolissani, koska en oo koskaan kokenut vastaavaa. Minulla on yksi lapsi jo ja yksi keskenmenoon päättynyt raskaus eikä tällaisia kipuja oo ollu täs vaiheessa kiertoa.
Olisi helpottavaa lukea jos joku on kärsinyt tällaisesta ja se onkin ollut raskausoire. Pääsen täältä mökiltä jumalanseläntakaa apteekkiin vasta huomenna testiä hakemaan.
T. ninnu
Kommentit (4)
Alkuraskaudessa oli tosi kovia kipuja, en voinu ees nukkuu. Jotain kohdun kasvamista.. Terve poika tuli :)
kivut alkoivat jo ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt menossa rv35 ja edelleen on tuskaa, lasken päiviä synnytyksen ajankohtaan ja siihen että pystyn taas nukkumaan, kävelemään, istumaan tai seisomaan hetkeä pidempään kerrallaan.. 4.lapsi tulossa ja ennen ei ole tällaista ollut.
Ihanaa kun vastailitte. Olen oikeasti aika epätoivoinen kun sellaista tunnetta ei ole, että menkat alkaisi ja samaan aikaan sattuu niin, että tekis tosiaan mieli kävellä ympyrää tai maata aloillaan. Se on kuitenkin mahdotonta. Istuessa varsinkin alaselässä tuntuu kaamealle, polttaa.
Ajattelin ensin, että onko mulla joku kysta tms puhkeemas muttei ne kuivut näin kauaa kestäisi.
Vielä luen mielelläni jos on lisää omakohtaisia kokemuksia.
t. ninnu
kivut olivat niin kovat, että oli mahdoton istua ja paikoillaankin oli vaikea olla. Ainoastaan makaaminen ja seisominen niin, että keinutti lantiota auttoi sietämään kipua. Tosiaan tuntui siltä että selkä katkeaa. Olin varma että lapsi tulee ulos, koska niin kävi ensimmäisessä raskaudessa, vaikka kivut ei olleet edes yhtä voimakkaita.
Raskaus jatkui normaalisti ja lapsi on terve. Lääkäri sanoi, että jos lapsia on jo ennestään, niin kohdun kasvukivut voivat olla tosi kovat ja supistuksiakin voi olla heti alussa.
Koeta kestää, toivotaan että raskaus jatkuu. :)