Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italian pääministeri Mario Monti haukkui Suomen

Vierailija
09.07.2012 |

Kyllä vihaksi laitta tuollainen ylimielin kusipää. Kyllä on häpeämätöntä puhetta roistovaltion päämieheltä.

Italian liikenne vilisee Ferrareita. Miksi? Siksi että Italia verottaa kansaansa Suomea vähemmän. Suomi puolestaan verottaa enemmän, jotta voi maksaa Italian budjettivajeen. Ja palkaksi Suomi saa Italian pääministerin haukut.

Voiko enää sairaammaksi mennä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUssa on alusta alkaen ollut ihan älytön tämä rahanjakokulttuuri. Itsekin olen työssäni ollut mukana EU-projekteissa, joita ei todellakaan olisi ollut mitään järkeä ryhtyä toteuttamaan, jos ne pitäisi maksaa "itse". Ihan järjenköyhää hommaa, mutta kun byrokratia näin toimii.

Kannattaahan se hakea sitä rahaa, kun sitä kerran on jaossa - vai kannattaako? Kuka lopulta maksaa kaikki nämä tuppukylien elävöityshankkeet, joista jää käteen powerpoint-esitys ja muutamalle projektityöntekijälle maininta ansioluetteloon?

EU-projektit elää vähän kuin omassa todellisuudessaan. On PALJON ihmisiä, joiden pääasiallinen työ on täyttää niitä skatsisarjakelvollisia lomakkeita ja lippulappuja, raportoida toisille virkamiehille, jotka raportoivat kolmansille. Rahaa siirretään multa sulle ja sulta mulle ja kulutetaan sitä matkan varrella enemmän kuin kumpikaan tienasi.

Näiden projektien absurdi hauskuus on juuri siinä, että Suomessa ne usein todella toteutetaan, vaikkei niissä olisi kertakaikkiaan mitään järkeä. Kun rahat on haettu ja saatu, pykätään pystyyn Lutakkojärven siimauistelukisat tai perustetaan perä-Lapin käsityöläisten toiminnankehitysverkosto, joka ei tietenkään koskaan saa mitään aikaan, paitsi muutaman kokouksen vuodessa, jonne lusikansorvaajat matkustavat 500km EU:n rahoilla ja paikallinen ELY-keskus nostaa 100 000e järjestelyrahaa. Italiassa vastaavat projektit nähdään älyttöminä joten nostetaan vaan rahat. En osaa tätä hirveästi paheksua, varsinkin kun järjestelmä on luotu nimenomaan rahanjakoa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: luepa tämä ketju ja muutama vastaava

Eli sä uskot että Kreikassa, Italiassa, Portugalissa ja Espanjassa kadunmiehet puhuu Suomesta pelkkää hyvää? Mites mä muistelen että on kuultu natsivertauksia ja Portugalissa muistaakseni poltettiin Suomen lippukin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi