Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen ongelma on, jos sukulaiset + exät eivät "mahdu" yhtä aikaa lapseni rippijuhliin? Minunko?

Vierailija
08.07.2012 |

Molemmille veljilleni on tullut parin vuoden sisällä avioero. Toisen exä on lapseni kummi, joten ilman muuta haluan kutsua hänet rippijuhliin. Toisen exän kanssa tulemme muuten vain hyvin juttuun, ja haluamme kutsua hänetkin.

Tämähän ei meinaa millään sopia vanhemmilleni eikä siskolleni. He ovat katkeria veljieni exille. Veljien puolesta taas on ok, että exätkin tulevat. He saavat tietenkin tuoda myös nykyiset naisystävänsä. Tämäkään ei oikein ole vanhemmilleni mieleen.

Ei kai nyt minun ole tämän takia järjestettävä kaksia rippijuhlia? Eikö meidän perheellämme ole oikeus määritellä, ketkä kutsutaan? Nyt sitten vain on riskinä, että juhlat ovat täynnä mököttäviä ja nenäänsä nyrpisteleviä tätejä ja vähän setiäkin.

Mielipiteitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat päättävät itse tulevatko vai eivät

Vierailija
2/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas väistää. Nyt sitten selviää ne teidän suvun viisaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutut itse päättää haluavatko noudattaa kutsua. Se on heidän asiansa eikä sinulla ole oikeutta myöskään loukkaantua jos joku ei halua tulla.

Jos erosta on todella vähän aikaa ja asia on kipeä esim. pettämisen, toisen perheen tai tautien takia, niin voit halutessasi 'jakaa' juhlia. Jos juhla aika on esim. 14-16, niin sanot kahden kesken toiselle eroparin puoliskolle että tulisivatko piipahtamaan 14-15 välillä ja toiselle 15-16 välillä. Mutta siis vain jos kykenet sen kutsutuille sanomaan pahoittamatta omaa mieltäsi ja stressaamalla asiaa liikaa.

Mua kyllä eniten mietitytti viestissäsi miten vanhempasi ja siskosi edes tietävät ketä olet kutsumassa? Kun sulla on rippi-ikäinen lapsi niin odotan että olet aikuinen nainen.

Vierailija
4/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kerron läheisilleni asioita, joihin heillä ei ole päätäntävaltaa.

Vierailija
5/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos veljillesi ja exille yhtäaikaa läsnä oleminen on ok, niin sitten kutsut heidät kaikki. Jos se on ongelma vanhemmillesi ja siskollesi niin ei voi mitään. Mitä se muuten heille edes kuuluu? Ehkä heilläkin olisi tässä hyvä tilaisuus opetella suvaitsevaisuutta.

Vierailija
6/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ketä haluat ja tulkoot toimeen keskenään yksien juhlien ajan.

Itse vuosia sitten kutsuimme lapsen ristiäisiin aika sekavasti...lapsen isän vanhemmat ovat siis eronneet, ja tämä ukki on ehtinyt erota toisesta vaimostaankin, jonka kanssa olin hyvin tutustunut. Siis ristiäisissä oli anoppini uuden miesystävänsä kanssa, appiukoni uuden naisystävänsä kanssa sekä vielä appiukkoni entinen vaimo uuden miehensä kanssa..aika sekavaa...mutta aikuiset ihmiset olivat fiksusti ja osasivat käyttäytyä. Itse en jaksanut siitä huolehtia.

Vierailija
7/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kiukutteleville sukulaisille, että kyseessä on X:n juhla. Jos he haluavat loukata X:ää eli rippilasta, he osoittavat juhlissa mieltään tai jäävät kokonaan pois. Mikäli he eivät halua loukata X:ää, he tulevat paikalle ja käyttäytyvät korrektisti.

Vierailija
8/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppujen lopuksi kaikki mahtu samoihin juhliin. Näille "ongelma" sukulaisille painotettin että kyseessä on lapsen juhlat ja silloin lapsen toivetta kutsuttavista on kunnioitettava. Ja samaan tilaan on mahduttava.

Vierailija
9/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran näille eronneille itselleen sopii juhliminen eksän kanssa samassa tilassa niin kyllä sen pitäisi olla muillekin sukulaisille ok. Vanhempasi sekä siskosi ovat outoja ja heille sopisi pitää puhuttelu aikuisesta käyttäytymisestä.

Itse kutsuisin kaikki samoihin juhliin ja näille kiukuttelijoille sanoisin, että kaikki ovat todella tervetulleista juhliin, mutta käyttäytyä pitää tai sitten voi jäädä kotiin. Muistuttaisin että kyseessä on lapsen juhlat eikä niitä saa pilata käyttäytymällä huonosti.

Vierailija
10/10 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli muistutat vanhemmillesi ja siskollesi, että juhliin kuuluvat hyvät käytöstavat ja iloinen mieli.