Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei-WT perheen keittiössä nämä ovat yleisiä:

Vierailija
08.07.2012 |

Luetelkaa, mitkä ruoka-aineet ovat ihan tavallisia ja usein käytössä EI-WT -perheessä!

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo sen kummemmin perehtyny mikä on teidän mielestä wt. Tuli vaan mieleen minkälaisen perheen näin tässä vähän aikaa sitten:

Mies ja nainen n. 35 vuotiaita, nainen hiukan pulska. Molemmilla KIITOS 1939-1945 huppari, naisella musta trikoohame ja crocsit ja miehellä verkkarit. Molemmat poltti tupakkaa ja vieressä seisoi noin 8 ja 10 vuotiaat tyttäret. Naisella vaaleet hiukset (selvästi kotona värjätty) ja noin 4 sentin juurikasvu ja miehellä lippalappi tai huivi päässä en muista kumpi. Käytöksestä en osaa sanoa mitään kun aika pikaisesti näin, mutta eivät ainakaan puhuneet mitään.

Mulla tuli vaan sillon mieleen että onkohan nämä sitä "wt-porukkaa" :D Mitä mieltä olette?

Jokaisella on siitä oma näkemyksensä. Oikeita white trasheja ei Suomessa ole. Täällä on ihan erilainen yhteiskunta, kuin jenkeissä. Wt-piirteitä voi olla joissain porukoissa, mutta yksistään mikään noista mainitsemistasi ei ole wt:n merkki.

http://en.wikipedia.org/wiki/White_trash

Olen hämmästynyt siitä, miten moni kuitenkin luokittelee ihmisiä: minua alempana olevat, minun tasollani olevat, minua ylempänä olevat, ja korostaa itseään suhteessa "alempana oleviin".

Vierailija
62/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestoa, parmesan lastuja, hummusta, mirin kastiketta riisille, ai niin risottoriisiä kuivakaapissa ja niin edelleen

Vaan kokonainen pala, josta itse vuollaan lastut.

Meillä on aina luomuparmesania (43 euroa kilo) jääkaapissa.

Muita ei-wt tuotteita, mitä meiltä aina keittiöstä löytyy:

- Dauron oliiviöljy

- Il Caratellon balsamico

- Maldonin suola

- mustapippuri Peugeotin myllyssä

Mä voin niin kuvitella, minkälainen tyyppi sä oot :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä oli floraa,kaljaa,nakkeja ja jogurttia.

Tai kaljaa ei, mutta pari lonkeroa on. Ja oivariinia flooran lisäksi. Mutta on siellä niitä tuoreita manskoitakin sekä herneitä ja parsa sekä kukkakaalia. Ja maustamattomia jotain broiskufileitä :)

Vierailija
64/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan elää jossain ihan eri maailmassa - ja hyvä niin. Eihän jääkaapin tai maustehyllyn sisältö välttämättä kerro mitään siitä onko "wt" vai ei. Tuota termiä ei oikeastaan Suomessa edes voisi käyttää, täällä jokaiselle annetaan yhteiskunnan puolesta mahdollisuus olla oman onnensa (ei ei-white trashiytensä) seppä.

Kyllä keittiö, ruuat ja perheen ruokatottumukset ovat vahvasti yhteydessä perheen sosioekonomiseen asemaan. Olet sitä mitä syöt, pitää edelleenkin paikkansa. Eli jos syö paljon roskaruokaa...

Vierailija
65/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestopasta on semmoista opiskelijaruokaa.

LOL!

Vierailija
66/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä oli floraa,kaljaa,nakkeja ja jogurttia. Ainakaan hänen kaapeistaan en uskoisi koskaan löytyvän esim. savukalaa,hirvenlihaa,tuoreita mansikoita,joita meillä tällä hetkellä on.

Ei helvetti sentään, kun noiden perusteella kuvitellaan olevansa jotenkin parempaa porukkaa. Että oikein mansikoita :))

Ei tässä mitään huippueksoottista tarvitse kaiken olla, mutta esim mansikat voi olla tavallisia ei-wt keittiössä, mutta epätavallisia wt-keittiössä.

ap, (ei edellisen viestin kirjoittaja)

harvinaista. Että wt-perheissä ei syödä mansikoita? Voiko oikeesti joku ajatella noin? Että mansikat on jotain parempien ihmisten syötävää. Sallikaa mun nyt nauraa oikein röhönaurua :))

Vierailija
67/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni tekisi sanoa aivot, silloin kun niistä ei valmisteta ruokaa vaan käytetään pääasialliseen tarkoitukseensa. Mutta ohi teiltä varmaan menisi.

(Mut kyllä ne sapuskanakin kelpaa ;))

Vierailija
68/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oonkin akateeminen kaappi-wt??

Meiltä löytyy laukkimakkaraa sekä Uncle Bens-riisiä. Siis apua..

Vierailija
69/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoiset kalafileet, tuoreet yrtit, maustamattomat kokolihat, akvavit ja samppanja, ravut, kahvi papuina, Pellegrino...

Meillä ainakin on samppanjaa varten oma viinikaappi. Muille viineille on omansa.

Paljastit olevasi WT! :D

Vierailija
70/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niissä yrttien kasvattamisessa. Hirveä homma ja muutama rehu palkkioksi...?

Tuntuu ainakin FB:n perusteella, että ne pahimmat wannabeet just harrastaa tuota yrttien kasvattelua ja sitten niistä pitää kirjoitella. Ylipäätään ruokajutut on nykyään teennäisyyden ja wannebeen merkki.

Vierailija
71/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain wt-köyhälistöä, Näkisitte vaan meidän autonromut!

Ja mies: siilisänkipää, parta, rähjäinen t-paita, maastokuosihousut, croksit, hieman vatsaa. Ja minä sitten myös markketti-halpisvaatteissa, samoin lapset.

Eikä meidän jääkaapissa mitään muuta ole kuin perustavallista tuokaa, perunaa, jauhelihaa, lihakastiketta, maitoa, jugurtteja. No, rypsilöljypullolla ei vielä nousta parempien piireihin,eikä niillä mansikoilla ja uusilla perunoilla, kun kaupan vakuumista ovat ostettuja molemmat.

Koulutus on, vähäisenlainen. Työpaikka on, vakituinen. Palkkakin on, pieni.

Olemme siis alempaa kastia. Mutta hyvä että meitä on olemassa, kehen te muuten itseänne vertaisitte, kenen avulla itsenne ylemmäs nostaisitte.

taidan lähteä jo kotiin, mennään kait mäkkäriin laten kanssa tai sitten ostan sipsejä tai sit syödään vaan lihapiirakkaa.. röyh.

Vierailija
72/105 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastausten perusteella en olekaan WT, vaikka pidän kyllä itseäni aika JUNTTINA (esim. yrtit ja salaatit tulevat omasta maasta).

Vierailija
73/105 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oonkin akateeminen kaappi-wt??

Meiltä löytyy laukkimakkaraa sekä Uncle Bens-riisiä. Siis apua..

Me tykätään syödä pizzaa, itse tehtynä tai tilattuna. Kinkkuananasaurajuusto, omg. Myös perinteiset suomalaiset ruuat, kaalit, nakit ja muussit sun muut maistuu. Hyi meitä.

Vierailija
74/105 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuloisa ja aika neutraaleja. Jääkaapissa on juureksia, muutamaa juustoa, maitoa, oivariinia, avokadoöljyä, pestoa, kananmunia, luomumaitoa, kalaa.. Pöydällä on parit yrtit ja salaatit. Kaapissa tomaattia, kurkkua ja lisää salaattia. Yksi hapanlimppukin näyttäisi olevan : ) Onhan tuolla kaikkea mutakin pientä-- loputonta listaa. Nakkeja ja muuta epämääräistä meillä ei ole ikinä, ei minkään statuksen vuoksi vaan kun kukaan meillä ei oikeasti niitä syö, "homehtuu" koskemattomina.

Vierailija
75/105 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomat, mutta asialliset ja työssäkäyvät ihmiset. He tekevät itse kaiken, jaksavat leipoa ja kokata. Ei ehkä erityisiä gourmet-ruokia, mutta ihailen heidän intoaan kokat. Surkeimpia on kumpikin ääripää. Tunnen monta menestyvää perhettä, joissa vanhemmilla on upeat urat joko bisneksessä tai akateemisessa maailmassa (kumpikin professoireita jne.) ja ne perheet syö, mitä sun sattuu. Einekset, valmisruuat haettuna ja suklaapatukat on oivaa ruokaa lapsillekin. Ei ne jaksa panostaa tuollaisiin arkisiin asioihin, kun eivät vaan jaksa.

Vierailija
76/105 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineskiusaus (kellekään ei kelpaa), goutermakkaraa, edamjuustoa, floraa, rypsiöljyä, nakkeja, maitoa, piimää, perunoita, paprikaa, sipulia, valkosipulia, maustekurkkuja, broilerin ohutpihvejä, jugurttia, ruokakermaa, hillopurkki, satsumaksia, pestoa ja ketsuppia, juustoraastetta, kinkkusuikaleita ja itse tehtyä pizzapohjataikinaa (nyt täytyy kyllä kehua, miten hyvää pizzaa osaan tehdä). Ja hiukset värjätty tummalla ja vaalealla.

Vierailija
77/105 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan elää jossain ihan eri maailmassa - ja hyvä niin. Eihän jääkaapin tai maustehyllyn sisältö välttämättä kerro mitään siitä onko "wt" vai ei. Tuota termiä ei oikeastaan Suomessa edes voisi käyttää, täällä jokaiselle annetaan yhteiskunnan puolesta mahdollisuus olla oman onnensa (ei ei-white trashiytensä) seppä.

Kyllä keittiö, ruuat ja perheen ruokatottumukset ovat vahvasti yhteydessä perheen sosioekonomiseen asemaan. Olet sitä mitä syöt, pitää edelleenkin paikkansa. Eli jos syö paljon roskaruokaa...

Me olemme sosiekonomisesti kaikkein"alhaisinta"porukkaa mitä Suomesta löytyy ja meillä on tuoreita yrttejä ka vihanneksia (itse kasvatettuja eli edullisia ), erilaisia kuivattuja papuja linssejä (edullista) ja samasta syystä myös sieniä, hirvenlihaa, kalaa ja marjoja. Samasta swyystä on siis myös six-packin tilalla cava tai punkku, edam-kilon tilalla 150 gr gruyereä ja valmiin salaattikastikkeen tilalla iso pullo extra vergineä.

Vierailija
78/105 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei löydy naapuria tai mummoa paloiteltuna ja pakastettuna jääkaapista niin kaikki hyvin!

Vierailija
79/105 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni tekisi sanoa aivot, silloin kun niistä ei valmisteta ruokaa vaan käytetään pääasialliseen tarkoitukseensa. Mutta ohi teiltä varmaan menisi.

ja ymmärrän täysin, mitä tarkoitat.

Vierailija
80/105 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineskiusaus (kellekään ei kelpaa), goutermakkaraa, edamjuustoa, floraa, rypsiöljyä, nakkeja, maitoa, piimää, perunoita, paprikaa, sipulia, valkosipulia, maustekurkkuja, broilerin ohutpihvejä, jugurttia, ruokakermaa, hillopurkki, satsumaksia, pestoa ja ketsuppia, juustoraastetta, kinkkusuikaleita ja itse tehtyä pizzapohjataikinaa (nyt täytyy kyllä kehua, miten hyvää pizzaa osaan tehdä). Ja hiukset värjätty tummalla ja vaalealla.

noi satsumakset ovat:))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän