Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko rippijuhlat, yo-juhlat ja häät osoitus vanhemman hyvyydestä/huonoudesta suvun silmissä?

Vierailija
08.07.2012 |

Sitäkö varten moni remontoi ja siivoaa komerotkin ennen rippijuhlia, että juhlissa mitataan juhlakalun _vanhemman_ asemaa suvussa??

Vasta aikuisena olen huomannut tämän, ennen luulin oikeasti että näissä juhlissa juhlitaan sitä lasta/nuorta/pariskuntaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhästä perheestä ja muistan iloiset juhlat, joissa tuntui olevan aito ja oikea meininkin. Mutta varmasti oli vanhemmillani muitakin tunteita juhlien alla, niitä me lapset emme vaan nähneet. Rikkaiden sukulaisten juhlissa kaikki oli hienompaa ja suurempaa mutta lapsena sitä vaan osallistui iloisena eikä muuta miettinyt.

Omassa perheessäni olen kolmet rippijuhlat, yhdet häät ja kahdet valmistujaiset järjestänyt. Meillä on juhlittu rennolla otteella mutta kyllähän sitä usein tulee sellaisia pieniä häpeänhetkiä tms. kun rikkaammat tuttavat tai sukulaiset ovesta sisään astuu. Kumma juttu miten se onkin sellaista joillakin, että keksitytään isäntäväen kodin arvosteluun enempi kuin juhlan päähenkilöön..

Vierailija
2/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten juhli rippilasta siellä kaapissa.

Eiköhän kyse ole siitä, että ennen juhlia tehdään asioita, jotka olisi joka tapauksessa pitänyt tehdä, mutta se juhla on viimeinen sysäys saada jotain aikaan. Meillä maalattiin talo ennen yo-juhlia, mutta se olisi joka tapauksessa maalattu tänä kesänä. Nyt vain oli hyvät ilmat jo toukokuussa.

Suku kyllä tietää jokaisen aseman ja paikan, siinä ei riitä rempat tai edes uusi talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle ne ovat hyvä tekosyy käydä läpi kaapit ja muut nurkat sännöllisin väliajoin. meillä on iloisia ja välittömiä sukujuhlia eikä kaiken tarvitse olla tiptop.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä