Oletko sinä palstan HUONOITEN tienaava? ;)
No mutta!
Täällä leijutaan noilla yli sadantonnin ansioilla. Minä porskuttelen elämässäni eteenpäin n. 15 000 euron palkkatuloilla.
Vuokramme on pieni ja asumiskustannukset muutenkin kohtuulliset. 1 lapsi. Mies opiskelija. Itsellä koulutus toistaiseksi kesken/menossa vaihtoon, joten ei ole paljon varaa pyydellä palkankorotuksia.
Löytyykö kavereita? ;)
Kommentit (44)
jos olette kokopäivätöissä. HIlaatte siis itsenne TÖIHIN joka päivä noin 8 tunniksi. Naurettavia tuollaiset opiskelijan ja osa-aikaisen tulot. Niihin kuitenkin usein tulee asumistukia yms sentään päälle ja toivoa normaalistyöstä on olemassa.
Osa on töissä, osa kokopäiväisesti kotona. Voiko näitä sitten rinnastaa keskenään? Varmaan sit voi, kun pelkkiä euoja halutaan katsoa.
Mä voisin pärjätä sarjassa matalapalkkaisimmat insinöörit. Jes, ei kaikki inssit tienaa porhona rahaa.
Olen kotona lasten (myös vauvaikäinen) kanssa. En tienaa mitään enkä saa mitään tukia (asumme ulkomailla). Elämme miehen palkalla (n. 80 000 e vuodessa, velaton omistusasunto).
sellaisety 30 tuhatta euroa vuodessa sinullekin (normi keskipalkka täällä suomessa)?
kävästiin vähän sivuraiteilla tässä keskustelussa! :P
kiva kuulla että on muitakin nollatuloisia.
mutta sitä oppii tulemaan toimeen niin vähällä.
kyllähän mua välillä v*tuttaa tää että rahoja ei käytännössä näe yhtään. viimeksi palkkaa kilahti 1500 (miinus verot) tilille ja käteen jäi muutama hassu satanen (vuokra + laskut, joita sattu nyt olee aika paljon..ja ens kuullekin jäi). sillä me elellään sitten siihen asti, et tulee miehelle kotihoidontuki kuun lopussa. Hip-hip-hurraa!
Eli palkasta palkkaan mennään. Haaveilen, että voisin joskus tienata 2000 euroa kuussa. Jäisi edes JOSKUS jotain käteenkin.
jos olette kokopäivätöissä. HIlaatte siis itsenne TÖIHIN joka päivä noin 8 tunniksi. Naurettavia tuollaiset opiskelijan ja osa-aikaisen tulot.
Olen omaishoitaja, työtä 24t vuorokaudessa, kuukaudessa kaksi vapaapäivää. En uskalla edes laskea tuntipalkkaani, ja muita tuloja ei ole. Asumistukea en saa, lapsista toki korotuksen lapsilisään ja elarit on 296e/kk.
jos olette kokopäivätöissä. HIlaatte siis itsenne TÖIHIN joka päivä noin 8 tunniksi. Naurettavia tuollaiset opiskelijan ja osa-aikaisen tulot. Niihin kuitenkin usein tulee asumistukia yms sentään päälle ja toivoa normaalistyöstä on olemassa.
jos pääsen työhön, mihin olen hakenut, olisi se kokopäivätyö (37,5h/vko) ja kuukausipalkka. TESin mukaan saisin vajaa/noin 2000e kuussa ja bonukset päälle. Eli ei kovin hohdokas sekään, mutta elisin herroiksi nykytilanteeseen nähden.
entäs itse?
ap
kerropa nyt rohkeasti ne omat tulosi, kun olit nin kärkkäänä täällä huutelemassa.
En nimittäin tienaa yhtään mitään.
eri voi edes verrata jos toinen tai molemmat opiskelee.
Jos olet vain osa-aikainen, niin sitten asia on ymmärrettävä.
Alle 700 kuukaudessa! Akateeminen osa-aika työ. Kaksi lasta, elämme miehen tuloilla.
Tuntipalkka 10.24 euroa.Työvuosia takana 2. Osa-aikatyö. Luulen ettette pysty parempaan.
Jos olet vain osa-aikainen, niin sitten asia on ymmärrettävä.
"aika vaikee pistää tuosta huonommaksi"...:'D oivoi. olenpa minä surkea ihminen.
mutta siis joo. osa-aikainen olen ja tuntipalkka 10,15 eli alipalkattuna olen. Suotuin pieneen perheyritykseen töihin paskalla sopparilla, mutta kohta edessä onneks työpaikan vaihto.
taisin olla vähän liian kiltti. tai liian epätoivoinen, kun työmarkkinat on niin tukossa. (kai sitä tekee mitä vaan edes jonkinlaisella palkalla, jos ei muuta ole tarjolla)
meneekö joku muu vielä alemmas?
tarkoitin siis palkkatuloja. en mitään kotihoidontukea tmv.
käytännössä aina kuitenkin vähintään iltalisä tuohon päälle. Pyhiltä tuplapalkka.
kun tarkemmin miettii, mun sopimus on varmaan ihan lainvastainen...:-D mutta itsepä olen suostunut. ja tosiaan kohta määräaikainen sopimus päättyy jo.
ap
saan peruspäivärahaa
(tosin sukanvarressa hieman säästössä)
tulee tililleni. Miehen palkalla (liekö 40 000 vuodessa) eletään.