Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi ei! lapsi herännyt itekseen

Vierailija
08.07.2012 |

Syönyt sokeri kipon tyhjäksi,keksit ja karkit, sekottanu lääkkeet, räpeltäny tietokoneen sekausin.... Vituttaa ihan suunnattomadti. Koko päivä pilalla! Mitä teen? Lapsi eri tod tule herättämään vsan touhuilee omiaan

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nukun välillä todella raskaasti. ja kyllä, muksu heräsi muutaman kerran paljon ennen mua ja kerkesi touhuamaan vaikka mitä. Nooh, tuon olin ennakoinut joskus aikoinaan joten mitään sotkua suurempaa vahinkoa ei tapahtunut.

Ei mulla ainakaan ole mitään kuudetta aistia, joka herättäisi jos lapsi touhuaa niin hiljaa ettei siihen voi herätä.

Itse nukun kyllä "raskaasti" mutta siltikin herään siihen kun lapsi nousee ylös.

Esikoinen ei vauvana herännyt itkemällä vaan alkoi vain heilumaan enemmän siellä sängyssä. Sitä sitten kai herkistyi sen lapsen liikkeille ja nyt sitten herään edelleen (lapsi 3-vuotias) siihen kun hän nousee ylös.

Itselleni ei tule mitään muuta mieleen että ap nukkuu makkarin ovi kiinni ja ei siksi kuule lastaan. Ei ne mukulat nyt täysin äänettömiä ole.

Ja ainoat vinkit mitä ap:lle voisi olla tuohon tilanteeseen on jo entuudestaan annettu kaikki tavarat ylös/lukkojen taakse ja tavoittamattomiin. Lisäksi se että jos valvot puolille öin ja nukut aamulla pitkään niin muuta tapojasi. Illalla vaikka lenkillä käymään tms. että saa aikaisemmin unenpäästä kiinni, niin tulee sitten herättyä aamulla aiemmin.

Ai niin, mutta kun se aiemmin herääminen "ei kiinnosta".

Vierailija
2/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika tekee joskus samaa. Herää ja on hiirenhiljaa ettei muut herää. Onneksi on jo fiksu ettei nyt ihan älyttömiä keksi mutta tosiaan lääkkeet ja vitamiinit sekä lisäravinteet on todella ylhäällä lapsen saavuttamattomissa.

Myös puhelimen olen oppinut nostamaan yöksi katon rajaan.

Meillä on tehonnut se että jätän jotain sopivaa pojan löydettäväksi. Kuten banaania tai muutaman keksin sekä jonkin lelun ihan tarosalle. Ulko-ovi on ketjulla kiinni ettei karkaa ulos. Ja poika osaa kakesta aukaista telkkarin, sen kun muistaa jättää lastenkanavalle niin asettuu sitten sitä katsomaan ryöstösaaliin kanssa.

Välillä on noita kausia että poika heräilee mutta ei kovin usein. Kyllä se vaan osaa olla niin hiljaa ettei siihen meinaa herätä. Yleensä herään sitten siihen että poika huutaa pyyhkimään :)

Nyt toki on siinä suhteessa helpottanut että pikkusisko herää (ilmeisesti käy herättämässä) myös ja keskenään sitä ääntä tulee se verran että siihen herää. Paitsi sen yhden kerran kun olin unohtanut omat suklaani pöydälle... niin hiljaa olivat rapistelleet paketit auki ja suut ruskena istuivat pöydällä kun tulin makkarista... oli aika suloinen näky ja se ilme kun ne luuli että olen tosi vihainen... ihania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen ottanut käyttöön itkuhälyttimen. Kun laittaa tarpeeksi kovalle, kuulee kyllä kun lapsi heräilee. Itse muuten en herää miehen herätyskelloon ollenkaan, mutta lasten ääniin kyllä. Ja mies puolestaan ei lapsia kuule, vaan ainoastaan sen herätyskellon.

Vierailija
4/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt sokeri kipon tyhjäksi,keksit ja karkit, sekottanu lääkkeet, räpeltäny tietokoneen sekausin.... Vituttaa ihan suunnattomadti. Koko päivä pilalla! Mitä teen? Lapsi eri tod tule herättämään vsan touhuilee omiaan

Taidat olla edelleen kännissä/aineissa kirjoitustyylistä päätellen.. Onko muita aikuisia paikalla?

Ihme jonne kun ei järki pelaa!

Vierailija
5/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lääkkeet ovat lukitussa kaapissa

Ap

Vierailija
6/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin tänä aamuna lapset heräsi ennen minua. Kuopus (4v) tuli herättyään kysymään, että saako ottaa legot. Joten jollain tasolla olin koko ajan tietoinen lasten puuhasteluista, vaikken heti itse noussutkaan.

Vierailija
7/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne oo lääkkeitä. Tulee aikamoisia väärinkäsityksiä, kun joskuskin joku sanoo syövänsä päivittäin kahdeksaa eri lääkettä. No ne olikin sitten eri vitamiineja, kalkkitabletti, maitohappobakteeri, jne. Ei ollutkaan mikään monisairas, kuten antoi ymmärtää.

Vierailija
8/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeinä. Usein ovat jopa reseptillä. Vitamiineja paljon syömällä lapsi voi kyllä saada itselleen tuhoa aikaiseksi.

Vierailija
9/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeinä. Usein ovat jopa reseptillä. Vitamiineja paljon syömällä lapsi voi kyllä saada itselleen tuhoa aikaiseksi.

joita monikin odottava äiti joutuu syömään, ovat hengenvaarallisia taaperolle. Muutama tabletti riittää aiheuttamaan vakavan myrkytystilan.

Vierailija
10/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu on kaikki keittiön kaapit tutkittu ja tietokonetta /ipadia räpelletty tai yritetty ainakin. Miten voin estää tämän. Lapsi herännyt siis joskus kolmekin tuntia ennen meitä. Miten tää estetään?

Vierailija
11/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lasten aikaansaannoksia kun vanhemmat vielä nukkuvat...

löytääkö joku sen? :)

Vierailija
12/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tajua sun viestiä. Lapsi on syönyt herkkuja, tehnyt vähän sotkua - mitä siiät? Tuskin sai tietsikkaa niin sekaisin ettei siitä muutamassa minuutissa saa korjattua.

Mä ymmärrän että sua harmittaa, mut nyt on pakko kysyä, että onko sulla ap krapula vai miksi ylireagoit? Tällaista sattuu jokaisessa perheessä joskus. Silloin oikea asenne on olla ekaksi kiitollinen siitä ettei lapsi ole telonut itseään, sitten voi hetken sääliä itseään ja sitten elämää jatketaan eteenpäin.

Vierailija
13/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tietokone on kannettava, niin äkkiäkös sen ottaa makuuhuoneeseen illalla kun menee nukkumaan. Vaikka lapsi ois jo vähän vanhempikin, niin ylös asennetut lapsilukot pitää hänet kyllä pois kaapeista.

Hei, kyllä se siitä. :)

Vierailija
14/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdot irti tietsikasta, tai kannettava ylähyllylle. Silloin kun minä olin nuori äiti - mikä ihana lause - hihihi, saatte nyt kärsiä samasta mummoviisaudesta kuin minä 20 vuotta sitten - alahyllyt pidettiin tyhjänä, tai sitten vaan niillä jotain tavaroita mitkä olivat vaarattomia,kuten muoviastiat.

Lapsilukot, heheh. Meidän lapsi ei saanut niitä auki, mutta keksi 1 v 2 kk iässä miten ne saa väännettyä saranapuolelta irti. Nyt opiskelee insinööriksi...

Vierailija
15/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu on kaikki keittiön kaapit tutkittu ja tietokonetta /ipadia räpelletty tai yritetty ainakin. Miten voin estää tämän. Lapsi herännyt siis joskus kolmekin tuntia ennen meitä. Miten tää estetään?

Lapset on tällaisia!! Haloo?? Sulla on normaali lapsi. Itse nukut raskaasti ja et jotenkin ihmeellisesti kuule touhuja??

Ja hei ne vitamiinitkin ON myrkkyä joten nekin äkiä lukkojen taakse.

Luulen että olet tissutellut eilen ja nyt vituttaaaaaaargh!

Vierailija
16/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi herännyt siis joskus kolmekin tuntia ennen meitä. Miten tää estetään?

Siten se estetään.

Vierailija
17/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätä viikonloppuna kuudelta.

Lapsi herännyt siis joskus kolmekin tuntia ennen meitä. Miten tää estetään?

Siten se estetään.

ja ei en ole tissutellut yhtään eilen. en edes moneen kuukauteen

Vierailija
18/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei koskaan lasten takia ole mitään laittanut pois tai ylähyllylle. Ja ripustat kaiken tyyliin kattoon tai vähintään varastoit ylähyllylle kaappiin. Alakaappeihin lapsilukot ja sitä rataa. Jos edelleen yö jauhotkin pussista, niin sit lapsilukot sinne yläkaappeihinkin. Tietokoneet tosiaan voi laittaa kokonaan virrattomiksi, jolloin lapsi ei voi sitä räpylöidä. Tai jos on läppäri, niin ottaa sen yöpöydälle tai nostaa johonkin korkeammalle.

Mä ymmärrän kyllä tuskan, koska meidän esikoinen aikoinaan oli varsin ehtiväinen tapaus. Onneks on jo 9v :D Nuoremmat antaa kyllä keksipurkkien olla pöydällä ja jättää kaapit rauhaan.

Vierailija
19/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVETULOA VANHEMMUUTEEN.

Sitä herätään vaikkei kiinnosta. Vituttaahan se mutta takaan että tilanne muuttuu. Teinini nukkuu nyt yhteen iltapäivällä joten todellakin jopa ODOTAN että se herää. Toisin kuin ennen, kun se oli pieni ja heräili miten sattuu.

MIllaisin kuvitelmin ryhdyit lapsia tekemään jos herääminen on nyt itkun ja vitutuksen aihe? Lapset OVAT ellaisia ja väkisin niitä ei voi nukuttaa.

Vierailija
20/24 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sikeästi, ettet herää lapsen touhuihin? Käytätkö unilääkkeitä tms? Musta kuulostaa aika erikoiselta ja vaaralliselta, että tollanen riiviöikäinen lapsi pääsee tekemään valvonnatta tuhoja.

Omat on 5 ja 8 ja heräävät ennen mua. Tosin havahdun kyllä aika nopeasti lasten ääniin, vaikka eivät herättäisikään. Yleensä palailevat mun läppärillä, katsovat lastenohjelmia ym.

Mitä jos laittaisit lapselle valmiiksi sallittua tekemistä ja aamupalaa odottamaan. Harjoittele illalla lapsen kanssa, mitä aamulla tehdään. Ja tietty sunkin pitää vähitellen herätä, ei lapsi voi tunteja olla yksinään.