Teettekö muita joululeivonnaisia kuin torttuja ja pipareita, mitä?
Kommentit (8)
viinereitä, porkkanapiirakkaa, lusikkaleipiä, jotain hyytelökakkua sekä tietenkin piparit ja tortut. Ja ehdottomasti joulupulla!
muuta ja niitä tarjotaan pitkin joulukuuta. Mä teen usein jälläriksi esim. jäädykkeen ja vieraille täytekakkua.
taikinaan tietysti sahramia, että tulee hyvä väri ja maku. Muotoilen sitten niitä hannunvaakunoita ym. kierteitä ja koristelen rusinoilla.
Nää on pakolliset. Aina. Muuten tehdään fiiliksen mukaan. Tuo on totta, että ne perus joululeivonnaiset tökkii oikean joulun tullen, kun on syönyt pipareita ja torttuja jo marraskuulta saakka. Joulumausteet jo vähän niinkuin yököttää.
mutta kyllä jouluun kuuluu Sacher-kakku ja itse tekemät karjalanpiirakat :P
Jälkkäriksi taidan tehdä juustokakkua (kiitos vaan joka vinkkasit sitä tuolla aiemmin) ja vadelma/mansikkakastiketta, sit leivon varmaan lahjaksi Daim-pipareita ja teen tryffeleitä. TUossa on vamraan ihan riittävästi. Niin ja varmaan kerran teen ne joulutortut.
Teen todennäköisesti jotain pikkuleipiä ja suklaamuffinsseja sekä suolaisia pasteijoita, täytteeksi kinkkua, juustoa ja paprikaa. Nämä siis perinteisten torttujen, pipareiden ja joulupullien lisäksi.
Urakkaa helpottaa se, että mun ei itse tarvi leipoa kaikkea, sillä vietämme joulua mummolassa :) Äitini huolehtii pullat ja piparit, minä muut.
T. 3